Odkazy:  :   Spolek   Portal    Sbirka   GDPR   Doprava-online   Autoplosina   Facebook

přetížení kamionu

Vše pro řidiče velkých aut
Odpovědět
robinho
Příspěvky: 2
Registrován: pát 08. lis 2013 7:31:43

přetížení kamionu

Příspěvek od robinho »

Dobrý den, prosím vás, jezdím chvíli, jak poznám, že mám přetížený kamion??? Je na to nějaká kontrolka, která se při přetížení kamionu rozsvítí??? Díky moc :)
Uživatelský avatar
Helena
řidič profesionál
Příspěvky: 1267
Registrován: sob 25. dub 2009 12:09:14

Re: přetížení kamionu

Příspěvek od Helena »

Robinho, abych ti řekla pravdu, já nejsem úplně odborník, doufám, že ti tu odpoví ještě jiní. Podle mých informací, když budeš mít nějaký starší kamion, tak to nepoznáš. Novější mají již techniku, že ti to ukazuje váhu na displeji, myslím, že ale jenom sklopky, abych nekecala. Speciální soupravy mají tlakoměry na tahačích, takže se pozná, jestli je přetížený tahač. Tak a teď mě někdo opravte a doplňte.
Uživatelský avatar
Jinni.H
Člen sdružení
Příspěvky: 120
Registrován: ned 26. dub 2009 10:16:14
Bydliště: Benešov

Re: přetížení kamionu

Příspěvek od Jinni.H »

Asi nejjednodušší je znát hmotnost prázdné soupravy (záměrně neuvádím užitečnou hmotnost, protože tato data se často od OTP liší - výbava auta, nastěhované věci, přidaná rezerva, atd.) a hmotnost nákladu a hlídat si, aby součet nepřesáhl 40 tun. Novější vozy už mají v menu, jak popsala Helča, na displeli zobrazení hmotnosti na nápravy a nemusí to být jen sklápěčky. Např Scania už to má v základní výbavě, Volvo pouze za příplatek, ostatní značky nevím. Tlakoměry jsou většinou montovány dodatečně. Bohužel rozložení hmotnosti na nápravy u vozidla bez zobrazení na displeji už chce trošku zkušeností. Obecně jsem to řešil tak, že na prvních 8 paletových míst 4.5t u plachty a 3.5t u friga je přibližně 10t na zadní nápravu tahače. Ale záleží na hmotnosti, rozměru a rozložení nákladu. Určitě mě ještě někdo doplní.
Uživatelský avatar
frantaemail
Člen sdružení
Příspěvky: 2299