Odkazy:  :   Spolek   Portal    Sbirka   GDPR   Doprava-online   Autoplosina   Facebook

Program Upínání nákladů

Zde se můžete podělit s Vašimy odkazy
Uživatelský avatar
bohousek1
Člen sdružení
Příspěvky: 5606
Registrován: ned 29. bře 2009 12:25:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Program Upínání nákladů

Příspěvek od bohousek1 »

Uživatel Tacho byl zablokován.
..:: Bohousek1 ::..
Uživatelský avatar
fatal_netware
řidič profesionál
Příspěvky: 168
Registrován: sob 11. dub 2009 12:31:26
Bydliště: London, GB

Re: Program Upínání nákladů

Příspěvek od fatal_netware »

Program Upínání nákladů 1.4.0.1 má intuitivní ovládání. Jen mě v něm chybí dvě věci a to v metodě třecího přivázání možnost odečtu od hmotnosti nákladu sílu, kterou mi vykryje čelo návěsu. Myslím tím, když mám náklad přen o čelo nákladu. Co já vzpomínám ze školení v ČR tak tato varianta by měla odečíst od sil něco kolem 1/4 až 1/3 které působí na náklad. Promiňte, ale přesně si to nepamatuji. Jinak mi tam vychází velký počet přivazovacích popruhů. A při metodě přímého přivazování mi tam chybí možnost zvolení více než čtyři přivazovací prostředky.
Ale zase když není řidič úplný hlupák, tak si myslím, že se program Upínání nákladů 1.4.0.1 používat dá.
Řidič, ten tvrdý chleba má.
Uživatelský avatar
frantaemail
Člen sdružení
Příspěvky: 2299
Registrován: ned 03. kvě 2009 14:19:26
Bydliště: Šluknov

Re: Program Upínání nákladů

Příspěvek od frantaemail »

Ve volných chvílích bude program přepracován a aktualuzován, již jsem dodal podklady. Ohledně hodnot blokování na čelní stěnu je možno u běžných nástaveb odečíst 40% hmotnosti nákladu, nejvíce však 5 tun. U nástaveb označených XL je odpočet hmotnosti u nákladu 50% z celkové hmotnosti nákladu. U metody přímého přivazování jsou v normě uváděny pouze 4 upínací body. Samozřejmě lze použít zároveň jak třecí tak přímé přivazování, to je však na složitější postup výpočtu a už by si měla zajišťovat odesílajcí firma nebo firma zajišťující přepravu, nikoliv řidič. Taky jsem zjistil, že program určuje více upínacích prostředků, s největší pravděpodobností je započítána "rezerva", radší více než méně.
posa
řidič profesionál
Příspěvky: 123
Registrován: sob 10. dub 2010 14:45:45

Re: Program Upínání nákladů

Příspěvek od posa »

Prohlídl jsem si program, mě tam chybí:
Volba nástavby, volba normy XL, volba umístění nákladu na ložné ploše, kombinace zabezpečení, zabezpečení nákladu dopředu, dozadu pokud není opřen o čelo. Výpočet úhlu z délkových měr metr seženu, ale úhloměr těžko.
Třecí přivazování jsou možné jen dvě hodnoty součinitele tření a nebo jsem nepřišel jak jich zadat víc.
A jeden příklad:
Třecí přivazování, náklad 4t, protiskluzové podložky, upínací úhel 90 stupňů, napínací síla ERGO kurty 500 Stf výsledek 2 kurty.
4tuny si nedám za čelo, a 2 popruhy nedokážu zabezpečit náklad do všech stran,
Za mě jako DEMO verze docela dobrý, ale platit za tohle(pominu, že od SŘ je to zdarma) to snad nemyslí vážně.
Uživatelský avatar
frantaemail
Člen sdružení
Příspěvky: 2299
Registrován: ned 03. kvě 2009 14:19:26
Bydliště: Šluknov

Re: Program Upínání nákladů

Příspěvek od frantaemail »

posa, děkuji za připomínky, jsou programy které Tebou napsané volby i jiné navíc umožňují, tyto programy se však pohybují v řádech tisíců kč. Některé volby nejsou potřeba v programu jako např. zda se jedná o volbu nástavby nebo umístění nákladu. Zde se předpoklá, že řidič byl proškolen a zná základy zajištění nákladu. Výpočet v programu počítá , že náklad nebude zajištěn blokováním do stran. Pokud se jedná o volbu nástavby je to mnou popsané výše. Ohledně součinitele tření se jedná o základní hodnoty pro styk dřevo - kov a nebo použití protiskluzové podložky, což je již dnes běžně vyžadováno. Úhel se taky dá zjistit odhadem a použít radši menší hodnotu nebo si pořídit úhloměr (je běžně k prodeji).
Co se Tvého příkladu týče, na čelo nic dávat nemusíš a dvěma upínacími prostředky v Tvém případě zajistíš náklad do všech stran, jelikož se bere vždy nejvyšší hodnota (možnost pohybu) a ta je dopředu - koeficient zrychlení 0,8.
Připravuje se aktualizace, kde budou přidány hodnoty a funkce.
Je potřeba si uvědomit, že tento program je pouze pomůcky pro řidiče (základ) a nikoliv školící materiál a nebo profesionální program pro firmy.
posa
řidič profesionál
Příspěvky: 123
Registrován: sob 10. dub 2010 14:45:45

Re: Program Upínání nákladů

Příspěvek od posa »

Ze stránek TachoScanu: program je vhodný pro řidiče, dispečery, školení.

2 kurty náklad zajistím do všech stran, bohužel při třecím vázání nevím jak, možná při diagonálním nebo smyčkou přes hranu, každopádně do zadu to nedokážu a těžko přesvědčím BAG že dvě stačí.
Program si koupí řidič, který není precizně proškolen, spolehne se na něj, spočítá si dvě kurty ty přehodí přes náklad dle obrázku třecí vázání a zajímalo by mě jak dopadne při kontrole.
To je jen můj názor, za mě k ničemu, ale někomu to třeba pomůže.
Uživatelský avatar
frantaemail
Člen sdružení
Příspěvky: 2299
Registrován: ned 03. kvě 2009 14:19:26
Bydliště: Šluknov

Re: Program Upínání nákladů

Příspěvek od frantaemail »

Program nemůže za to, že zaměstnavatel nezajistil školení zaměstnance. Není potřeba žádného precizního školení. Program má za úkol vypočítat počet upínacích prostředků. Volba varianty zajištění nákladu by měla být na odesílateli popř dopravci - řidiči. Omlouvám se ale nemám nyní čas tu rozepisovat postup jak zjistit vhodný způsob zajištění a postup výpočtu. Vypočet dozadu a boku se provádí především u nestabilních nákladů, ale to by měl zajišťovat již odesílatel nebo firma zajišťující přepravu.
Odpovědět