Odkazy:  :   Spolek   Portal    Sbirka   GDPR   Doprava-online   Autoplosina   Facebook

Informace z medií - stručný výcuc

O všem a o ničem
Odpovědět
Uživatelský avatar
fahrer
řidič profesionál
Příspěvky: 49
Registrován: pát 02. dub 2010 15:06:27
Bydliště: Děčín

Re: Informace z medií - stručný výcuc

Příspěvek od fahrer »

Taky jsem to dneska zachytil a říkal si, jak je možný, že tam seděj takový jelita.
Uživatelský avatar
bohousek1
Člen sdružení
Příspěvky: 5606
Registrován: ned 29. bře 2009 12:25:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Informace z medií - stručný výcuc

Příspěvek od bohousek1 »

Při silničních kontrolách se bude řidičům měřit zrak
ZDROJ : Právo

Při některých silničních kontrolách budou policejní hlídky nabízet řidičům možnost, aby si hned na místě nechali změřit kvalitu svého zraku. Dopravní policie se totiž zapojí do kampaně Vidíš dobře, kterou 22. dubna spustí oddělení ministerstva dopravy BESIP ve spolupráci s Mezinárodním sdružením optiků a optometristů. Kampaň potrvá do konce letošního roku.
"V krajích jsme si vytipovali osmnáct stanovišť, kde bude umístěn obytný vůz vybavený měřicí technikou. Policisté po běžné silniční kontrole řidiči nabídnou vyšetření zraku, což provede optik," řekl šéf dopravní policie Tomáš Lerch.
BESIP odhaduje, že více než pětina řidičů, kterým jsou předepsány umělé oční čočky, jezdí v autě bez nich. Přitom nekvalitní zrak zvyšuje nebezpečí dopravní nehody.
Uživatelský avatar
Hugo z hor
řidič profesionál
Příspěvky: 1039
Registrován: pát 19. čer 2009 22:13:32
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Informace z medií - stručný výcuc

Příspěvek od Hugo z hor »

Hmotnost kamionů bude na evropských silnicích pod drobnohledem.


Zdroj: www.sehnalova.cz

Evropská nákladní doprava se v současné době řídí zastaralou směrnicí, která by měla být zrevidována, shodli se dnes poslanci Výboru pro dopravu a cestovní ruch Evropského parlamentu, jehož členkou je i česká poslankyně Olga Sehnalová (ČSSD, S&D). Stávající pravidla z 90. let totiž neberou v úvahu technologický vývoj, nárůst nákladní dopravy v EU a ekologickou a energetickou stránku tohoto typu dopravy. Nový návrh přišel na Výbor pro dopravu a cestovní ruch představit komisař pro dopravu, Siim Kallas.

„Na návrhu vítám řadu konkrétních opatření, která posilují bezpečnost silničního provozu, ať již jde například o zlepšení boční viditelnosti nebo nárazníkové zóny. Zde jsme v souladu se strategií, která si klade za cíl snížit počet úmrtí na evropských silnicích do roku 2020 o 50 % a i s očekávanou strategií na snížení počtu vážných zranění v silniční dopravě,“ podotkla během slyšení poslankyně Olga Sehnalová.

Návrh nové směrnice do dvou let počítá ale také se zavedením preselekce a cílené kontroly hmotnosti vozidel v EU, zejména prostřednictvím automatických systémů umístěných na silnicích nebo za využití vestavěných systémů měření hmotnosti přímo na palubách nákladních vozidel. Na stole je i návrh sankcí za překročení povolené hmotnosti od písemného upozornění po finanční sankce, okamžitého vyloučení z provozu a právního postupu proti přepravní společnosti.

„Podle údajů Komise v průměru každé třetí vozidlo v EU překračuje povolenou hmotnost o 10, někdy i o 20 %, čímž dochází nejen k soustavnému předčasnému opotřebování našich silnic, ale zvyšuje se i riziko dopravních nehod. Přetížení na silnicích navíc stojí daňové poplatníky v EU přibližně 950 milionů EUR ročně, kontroly hmotnosti vozidel proto považuji v návrhu za velmi důležité opatření,“ říká poslankyně Olga Sehnalová, která je ve výboru současně zpravodajkou návrhu o silničních technických kontrolách nákladních aut.

Nová pravidla mají dále za cíl umožnit vstup na evropský trh vozidlům s lepší aerodynamikou, která jsou vhodnější z hlediska zvyšování bezpečnosti silničního provozu i z hlediska energetické účinnosti. Podle Komise by zaoblená kabina nákladního automobilu a aerodynamická křidélka na zádi přípojného vozidla mohly u typického dálkového nákladního automobilu uspořit až 5 000 EUR ročně na pohonných hmotách. Zaoblenější kabina je podle odborníků navíc bezpečnější, protože zabraňuje vzniku mrtvých úhlů.

„Kontroverzním bodem celého návrhu naopak zůstává otázka přeshraničního provozu tzv. gigalinerů. Poslanci jsou v této otázce dlouhodobě silně rozděleni, což se projevilo opět i během dnešního slyšení,“ upozorňuje poslankyně Sehnalová.

Projednávání směrnice na plenárním zasedání Evropského parlamentu se očekává ve druhé polovině tohoto roku. Po schválení směrnice Evropským parlamentem a Radou mají členské státy na implementaci legislativy 18 měsíců.
Hugo z hor

Být "TRUCKER" není jen práce, je to poslání!

Uživatelský avatar
mates
Admin
Příspěvky: 2802
Registrován: ned 29. bře 2009 12:21:45
Bydliště: Praha 602 239 042
Kontaktovat uživatele:

Re: Informace z medií - stručný výcuc

Příspěvek od mates »

kdyby to bylo tak dobrý,tak už to konstruktéři vypustili do světa a nemuseli to vymejšlet dementní politici
člen výboru
Delivio
řidič profesionál
Příspěvky: 122
Registrován: čtv 30. zář 2010 23:03:45
Bydliště: ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Informace z medií - stručný výcuc

Příspěvek od Delivio »

Mates

Konceptů je hodně ale limituje je maximální délka a tlak na množství přepravovaného zboží.,jinak už by zde dávno jezdili kamiony s jinou koncepcí kabin. Např USA
Uživatelský avatar
bohousek1
Člen sdružení
Příspěvky: 5606
Registrován: ned 29. bře 2009 12:25:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Informace z medií - stručný výcuc

Příspěvek od bohousek1 »

Na D1 chybí odpočívadla, policisté nemají kde zastavit kamiony
ZDROJ: www.CT24.cz

Policisté na jižní Moravě nemůžou kontrolovat kamiony na dálnici D1. Přilehlá odpočívadla jsou tu totiž už několik let kvůli špatnému technickému stavu zatarasena. Ani v jednom směru minimálně této části dálnice tak není jediné místo, kde by mohli policisté řidiče bezpečně zastavit. Řešení by mohla přinést současná rekonstrukce dálnice D1.

Svodidla a betonové kvádry brání řidičům kamionů ve vjezdu na odpočívadla, plochy tak leží ladem a pomalu zarůstají trávou. Problémem přitom není jen technický stav odpočívadel, ale také třeba nedostatečně dlouhé nájezdové pruhy pro návrat automobilů na dálnici. Odpočívadla chybí i řidičům kamionů, pro které je jedinou možností zastavit u benzinových pump. Policisté proto po Ředitelství silnic a dálnic požadují, aby aspoň některá odpočívadla opravilo a umožnilo na ně vjezd.

Policie odpočívadla využívá ke kontrole kamionů hlavně ze dvou důvodů: jednak při kontrolách zajišťují převážené nelegální zboží a za druhé kontrolují, jestli kamiony nejsou přetížené.

Přetížený kamion přitom znamená ohrožení nejen pro kvalitu silnic, ale také pro bezpečnost provozu. Příliš těžký nákladní automobil je totiž hůře ovladatelný a má výrazně delší brzdnou dráhu. "Přeložený kamion samozřejmě může mít problémy s bržděním. Pokud má mít kamion celkovou hmotnost čtyřicet tun a on je o deset tun těžší, potom logicky má mnohem delší brzdou dráhu," potvrdil Josef Jereš, který vlastní společnost poskytující asistenční služby.

Přetížení přitom při kontrolách policisté zjistili u každého desátého kamionu. Takto těžké vozy také poškozují vozovku, narušují její povrch a způsobují vyježděné koleje. Jeden přetížený kamion má přitom na stav silnice stejně silný efekt, jako 20 000 osobních aut.


Podle řidičů, kteří projíždí Českem, je hledání parkovacího místa úplně nejhorší na dálnici D1. "S malými auty se ještě zaparkovat dá, ale pro kamion třeba ještě s vlekem je to katastrofa," potvrdil slovenský řidič Igor Petrák.

Hledání volného parkoviště pro přespání představuje pro řidiče kamionů každodenní boj o to najít ho včas. "Jedu od Břeclavi a místo jsem našel teprve po hodině hledání a zastavování u každé čerpací stanice až tady u Brna," řekl štábu ČT v pondělí večer řidič Marcel Karas. Problémem podle něj není nedostatek odstavných míst, ale to, že jsou příliš malá. "Když místo nemůžu najít, je lepší zaparkovat v zákazu, než riskovat pokutu za nedodržení povinné přestávky," potvrdil Petrák. Kamiony tak stojí třeba na výjezdech z čerpacích stanic.

Zatímco na D1 se místo hledá velmi obtížně, v zahraničí je zázemí pro řidiče mnohonásobně lepší. "Hodně jezdím do Itálie a tam jsou na dálnici takzvaná SOS odpočívadla, kam se sice vejde jen jeden kamion, ale zase jsou rozesety opravdu všude. Najít místo během několika minut tak není problém," řekl řidič Bohumil Funda.
posa
řidič profesionál
Příspěvky: 123
Registrován: sob 10. dub 2010 14:45:45

Re: Informace z medií - stručný výcuc

Příspěvek od posa »

Černá listina
zdroj Deník
V Evropském parlamentu (EP) se schyluje k zásadní změně, která postihne všechny řidiče aut nad 3,5 tuny a změní práci dopravní policie.
Výbor pro dopravu a cestovní ruch EP včera souhlasil s balíčkem předpisů o technické způsobilosti vozidel.
Ten mimo jiné zavádí takzvanou černou listinu dopravců. Na tu by se dostali firmy, jejichž vozidla by měla opakovaně problémy při technické kontrole, opakovaně by havarovala kvůli technickým závadám či by jejich řidiči často měli vážná pochybení. Na černou listinu by putovala data ze všech zemí EU včetně ČR.
Co je však nejdůležitější: do registru hříšníků by měli přístup dopravní policisté a podle návrhu ba se jim měli přednostně řídit při dopravních kontrolách. Pokud by tedy prováděli kontrolu u silnice a v proudu aut by viděli třeba smyšlenou firmu Novák & Novák, která je na černé listině, měli by přednostně zastavit auto právě takové firmy.
S tím však mají problém někteří europoslanci. „Kromě toho, že si nedovedu představit, jak policisté stojí u krajnice a z projíždějících aut vybírají ta, jejichž vlastník byl v jisté databázi označen jako rizikový, vidím v návrhu Evropské komise závažnější nedostatky,“ říká místopředseda Evropského parlamentu Oldřich Vlasák (ODS). „Nemyslím, že by Evropská komise v Bruselu věděla lépe než policista stojící na místě v daném členském státě, které auto vybrat ke kontrole,“ říká Vlasák s tím, že není proti zvýšení bezpečnosti.
Cílem návrhu na vznik černé listiny je vyřešit problém s nehodovostí kamionů. Často jde o opakovaná selhání konkrétních firem. Podle Vlasáka ale včera schválený návrh skýtá riziko v podobě šikany některých dopravců.
„Nechci, aby to dopadlo na malé či střední firmy,“ řekl včera Deníku Vlasák. Jak dodal, návrh má značné mezery. Není třeba vůbec jasné, za jakých okolností by z černé listiny mohli dopravci zmizet.
Definitivně by celý balíček předpisů včetně černé listiny měl Evropský parlament schvalovat v polovině června. Pro budou hlavně evropští socialisté a zelení. „Podle situace na výboru návrh nejspíše projde,“ odhadl po včerejším hlasování Oldřich Vlasák.
Odborníci plán na černou listinu dopravců neodsuzují, ale musí být vyvážený. „Vytvořením černé listiny by se kamionová doprava přiblížila letectví, kde takový seznam existuje,“ říká dopravní expert Robert Šťastný. „ Nesmí to však sklouznout k druhému extrému, kdy se budou systematicky kontrolovat jen někteří dopravci a zbytek kontrole unikne,“ apeluje. Za vážné prohřešky, které na černou listinu patří, považuje Šťastný porušování povinných přestávek řidičů či přetěžování aut.
Smířlivě se k chystané černé listině staví i sdružení autodopravců Česmad Bohemia. „V případě, že budou seznamy dopravců spravedlivé a pomohou proti nekalé konkurenci, nebudeme s tím mít problém,“ uzavřel mluvčí Česmadu Martin Felix.
Uživatelský avatar
Hugo z hor
řidič profesionál
Příspěvky: 1039
Registrován: pát 19. čer 2009 22:13:32
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Informace z medií - stručný výcuc

Příspěvek od Hugo z hor »

Velmi zajímavý článek v Belgickém tisku

http://www.lesoir.be/256698/article/act ... ions-l-est
Přeloženo přes google:
Tajná skupina belgických řidičů připravuje násilné akce proti východoevropským kamionům. "Bavíme se o 250 euro vyplácené mužům každého traktoru poškozené východní," řekl jeden z našich informátorů.
Hugo z hor

Být "TRUCKER" není jen práce, je to poslání!

Uživatelský avatar
bohousek1
Člen sdružení
Příspěvky: 5606
Registrován: ned 29. bře 2009 12:25:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Informace z medií - stručný výcuc

Příspěvek od bohousek1 »

Oprávněnou pokutu je ve Španělsku lépe zaplatit ihned
ZDROJ: www.dnoviny.cz

„Policie ve Španělsku je velice přísná a pokuty jsou vysoké. Jsou-li však zaplaceny do deseti dnů, jsou poloviční. Pokud tedy řidič nebo dopravce vědí, že chyba byla na jejich straně, je lépe zaplatit ihned.“ Na zahraničním semináři, který pro české dopravce uspořádalo před dvěma týdny Sdružení ČESMAD Bohemia, na to v Madridu upozornil velvyslanec České republiky ve Španělsku Karel Beran.

Dopravci sice podle něj mají šanci domoci se spravedlnosti, pokud je sankce neoprávněná, ale ne okamžitou. V danou chvíli potřebují především uvolnit blokované vozidlo. Vrácení peněz lze tudíž vymáhat zpětně. „Správní řízení probíhá formou rychlosoudu, zhruba do tří týdnů, ale je třeba se k němu dostavit. Je však třeba také počítat s velkou byrokracií a podle informací některých advokátů nelze ani vyloučit, že cizinec bude mít u soudu horší postavení než Španěl,“ uvedl konzul ČR Jindřich Kubovský.

Profesionální řidiči si podle něj musejí dávat pozor především na dodržování dob řízení, pokuty se pohybují i kolem šesti tisíc €. Navíc policie kamion imobilizuje a trvá i den nebo dva, než jej uvolní. Během léta se dozvíme třeba o dvaceti takových případech, uvedl Jindřich Kubovský. „Pokud k tomu dojde a firma se na nás obrátí, zjistíme číslo účtu policie, kam lze požadované peníze zaslat. Držíme pro všechny občany České republiky 24hodinovou službu (kontakt je na adrese www.mzv.cz/madrid),“ dodal.

„Problémem může být i důvěryhodnost obchodních partnerů a jejich obchodní morálka. Obecně platí, byť s určitými odlišnostmi podle autonomních oblastí, že zákazníci z veřejného sektoru mají potíže s proplácením faktur,“ upozornil rada pověřený ekonomickou agendou Pavel Zrůst. Vláda se proto podle Karla Berana snaží vydat zákon, který by pro ně doposud neomezenou dobu splatnosti zredukoval na tři týdny. U soukromých firem, pokud dobře fungují, by však podle pracovníků české ambasády takový problém být neměl.

Podle Petra Pavlíka z agentury CzechTrade bylo dříve případů neplacení více, ale dnes již existují databáze se základními ekonomickými ukazateli firem – jedna zpráva je k dispozici za 10 až 15 €. Česká ambasáda má přístup do španělské obdoby českého obchodního rejstříku a v případě nějakých pochybností se firmy na pracovníky zastupitelství mohou obrátit a informace je jim sdělena obratem. A často se stává, že hledané firmy neexistují.

Zastoupení agentury CzechTrade také může pomoci při vyhledávání partnerů. Její služby jsou buď zdarma, nebo placené, ale v podstatě symbolicky, jde zhruba o 25 procent z částek, které si účtují jiné firmy. Lze také zprostředkovat kontakt na honorární konzuly z jednotlivých oblastí – jedná se o Španěly, kteří mají dobré znalosti o situaci ve svých regionech.
Uživatelský avatar
Hugo z hor
řidič profesionál
Příspěvky: 1039
Registrován: pát 19. čer 2009 22:13:32
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Informace z medií - stručný výcuc

Příspěvek od Hugo z hor »

Že by se třeba i v dopravě blýskalo na lepší časy?

http://probyznysinfo.ihned.cz/zakony-ob ... -kalendaru
Hugo z hor

Být "TRUCKER" není jen práce, je to poslání!

Odpovědět