Odkazy: : Spolek Portal Sbirka GDPR Doprava-online Autoplosina Facebook
AXA - odměňování v osádce
- fatal_netware
- řidič profesionál
- Příspěvky: 168
- Registrován: sob 11. dub 2009 12:31:26
- Bydliště: London, GB
AXA - odměňování v osádce
Řidič, ten tvrdý chleba má.
- frantaemail
- Člen sdružení
- Příspěvky: 2299
- Registrován: ned 03. kvě 2009 14:19:26
- Bydliště: Šluknov
Re: AXA - odměňování v osádce
Hezký článek, avšak na odvětví dopravy do kterého spadají i řidiči se vztahuje NV č. 589/2006 Sb.. Zákoník práce stanovil §100 zmocňovací ustanovení pro odchylnou úpravu pracovní dobu a dobu odpočinku. Tudíž na pracovní dobu zaměstnance v dopravě se vztahuje právě výše zmiňované nařízení vlády, ve kterém se mimo jiné uvádí pojem pracovní pohotovost, citace:
pracovní pohotovostí podle § 78 odst. 1 písm. h) zákoníku práce člena osádky nákladního automobilu nebo autobusu také doba, během níž člen osádky nákladního automobilu nebo autobusu doprovází vozidlo přepravované trajektovou lodí nebo vlakem, čekací doby na hranicích a čekací doby z důvodu zákazu jízdy a doba strávená řidičem za jízdy na sedadle spolujezdce nebo na lehátku; tato doba není považována za dobu nepřetržitého odpočinku mezi směnami a v týdnu,
Za tuto dobu náleží zaměstnanci minimálně 10% průměrného výdělku (to znamená, že může mít i 100%, vždy záleží na dohodě,jaké si daný zaměstnanec dohodne se zaměstnavatelem podmínky).
Nevím jak v Anglii, ale podmínky by měli být tak nějak stejné. 589ka mimo jiné zapracováva v sobě i směrnice Evropského parlamentu a Rady 2002/15/ES ze dne 11. března 2002 o úpravě pracovní doby osob vykonávajících mobilní činnosti v silniční dopravě a Evropského parlamentu a Rady 2003/88/ES ze dne 4. listopadu 2003 o některých aspektech úpravy pracovní doby.
pracovní pohotovostí podle § 78 odst. 1 písm. h) zákoníku práce člena osádky nákladního automobilu nebo autobusu také doba, během níž člen osádky nákladního automobilu nebo autobusu doprovází vozidlo přepravované trajektovou lodí nebo vlakem, čekací doby na hranicích a čekací doby z důvodu zákazu jízdy a doba strávená řidičem za jízdy na sedadle spolujezdce nebo na lehátku; tato doba není považována za dobu nepřetržitého odpočinku mezi směnami a v týdnu,
Za tuto dobu náleží zaměstnanci minimálně 10% průměrného výdělku (to znamená, že může mít i 100%, vždy záleží na dohodě,jaké si daný zaměstnanec dohodne se zaměstnavatelem podmínky).
Nevím jak v Anglii, ale podmínky by měli být tak nějak stejné. 589ka mimo jiné zapracováva v sobě i směrnice Evropského parlamentu a Rady 2002/15/ES ze dne 11. března 2002 o úpravě pracovní doby osob vykonávajících mobilní činnosti v silniční dopravě a Evropského parlamentu a Rady 2003/88/ES ze dne 4. listopadu 2003 o některých aspektech úpravy pracovní doby.
- fatal_netware
- řidič profesionál
- Příspěvky: 168
- Registrován: sob 11. dub 2009 12:31:26
- Bydliště: London, GB