Odkazy:  :   Spolek   Portal    Sbirka   GDPR   Doprava-online   Autoplosina   Facebook

Řidiči pozor v zahraničí, článek ze dne 05 ledna 2014

zde můžete napsat svoje názory
Uživatelský avatar
fatal_netware
řidič profesionál
Příspěvky: 168
Registrován: sob 11. dub 2009 12:31:26
Bydliště: London, GB

Řidiči pozor v zahraničí, článek ze dne 05 ledna 2014

Příspěvek od fatal_netware »

Vážené Sdružení řidičů CZ o.s.,
Promiňte, ale nedá mi to nereagovat na Váš článek: Řidiči pozor v zahraničí ze dne 05 ledna 2014. V návaznosti na tento článek, bych měl touto cestou na vás několik dotazů:
Píšete:
Tento předpis byl původně myšlen tak, že řidič tím má šanci, být každý druhý víkend doma, nebo minimálně v hotelu. Neexistuje ale další předpis, nebo zákon, který by stanovil, jak pobyt strávený mimo nákladní vůz dokázat.
Dotaz číslo 1: V 561/2006 jsem nenašel ani jedno slovo o možnosti přespání v hotelu, odkud tyto informace prosím Vás čerpáte?

V 561/2006 je doslovně jen tento odstavec: Pokud se tak řidič rozhodne, smí trávit denní dobu odpočinku nebo zkrácenou týdenní dobu odpočinku mimo místo obvyklého odstavení vozidla v zaparkovaném vozidle, je-li vybaveno lehátkem pro každého řidiče.

Nesouhlasím s Vaší variantou výkladu 561/2006 nahrazením plné týdenní pauzy přespáním v hotelu, to bychom mohli 561/2006 ohnout ještě víc a tvrdit, že řidič tuto podmínku splnil tím, že netráví týdenní dobu odpočinku mimo místo obvyklého odstavení vozidla v zaparkovaném vozidle už jen tím, že celou dobu týdenního odpočinku je mimo kabinu vozu a přespává ve stanu postaveném v těsné blízkosti vozidla. Přestože tento extrém se může zdát úsměvný tak směrem na východ může být spíše realitou. Jde jen o kulturu a mentalitu. Některým nepřipadne divné trávit v kabině kamionu víc jak 6 měsíců.

Píšete:
Pro policii je např. důkazem přestávky strávené v nákladním voze zaznamenání přímo z tachografu na kartě, což je za normálních okolností správný postup. Na začátku přestávky vytažená karta a na konci přestávky dodatečné doplnění, může sloužit jako argument strávení odpočinku mimo vozidlo.
Dotaz číslo 2: A v případě, že CZ řidič bude mít při vytažení karty a opětovném vložení karty v době týdenního odpočinku zemi ukončení například ES a započetí výkonu opět ES a přitom stejný stav na tachografu, jaký to bude mít efekt?

Dotaz číslo 3: Připadá Vám normální, že spousta ČR firem má inzeráty na řidiče s požadavky 3 týdny venku, některé s dovětkem po domluvě i víc?

A na závěr dotaz číslo 4: Nevadí Vám, že i Vás podporuje firma, která měla oficiálně v inzerátu požadavek na řidiče 3 týdny venku?
Řidič, ten tvrdý chleba má.
Uživatelský avatar
bohousek1
Člen sdružení
Příspěvky: 5606
Registrován: ned 29. bře 2009 12:25:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Řidiči pozor v zahraničí, článek ze dne 05 ledna 2014

Příspěvek od bohousek1 »

Dotaz jsem poslal autorovi k odpovědím.

Já mám jen dotaz, která firma nás prosím podporuje? Že o tom nic nevím. :-)

A na závěr dotaz číslo 4: Nevadí Vám, že i Vás podporuje firma, která měla oficiálně v inzerátu požadavek na řidiče 3 týdny venku?
..:: Bohousek1 ::..
Uživatelský avatar
fatal_netware
řidič profesionál
Příspěvky: 168
Registrován: sob 11. dub 2009 12:31:26
Bydliště: London, GB

Re: Řidiči pozor v zahraničí, článek ze dne 05 ledna 2014

Příspěvek od fatal_netware »

K dotazu číslo 4: V době pořádání Truck May Day 2013 (ex Kamion Show), byla někde na Vašich stránkách nastíněna vzájemná pomoc mezi Vámi a firmou Tiskárna Resl – divize transport. Blíže to specifikováno nebylo, ale byla zmíněna. A přitom tato firma na http://www.liaz.cz/forum měla jeden z požadavků na nové řidiče právě 3 týdny venku.
Jestliže ke spolupráci nedošlo, tak se Vám tímto omlouvám.
Řidič, ten tvrdý chleba má.
Uživatelský avatar
bohousek1
Člen sdružení
Příspěvky: 5606
Registrován: ned 29. bře 2009 12:25:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Řidiči pozor v zahraničí, článek ze dne 05 ledna 2014

Příspěvek od bohousek1 »

Ahoj, spolupráce s Tiskárnou Resl byla jen na pořádání akce Truck May Day v Liberci. Byli jsme jako jedni z mnoha pořadatelů a organizátorů. K žádné podpoře našeho sdružení nedošlo a ani nedochází. (i když je to škoda, každá koruna je dobrá).

To jen na vysvětlenou. :-)
..:: Bohousek1 ::..
Uživatelský avatar
Helena
řidič profesionál
Příspěvky: 1267
Registrován: sob 25. dub 2009 12:09:14

Re: Řidiči pozor v zahraničí, článek ze dne 05 ledna 2014

Příspěvek od Helena »

http://www.kraftfahrerforum.de/index.ph ... /?pageNo=1

To je příklad jedné diskuze, kde odpovídají 2 německý policajti. Jsem ráda, že jsi Fatal reagoval, protože můj článek měl diskuzi vyvolat. Já se také pídím po pravdě a připravuji verzi pro Truck magazín, kde chci dost kritizovat český firmy.

Napsala jsem, že spousta řidičů se v nákladním voze cítí lépe, než v hotelu, nepodporuju myšlenku, že by se víkendové pauzy v hotelu trávit měly. Fatal, jaká by byla tvoje odpověď na:

Proč předpisem č. 561 není dovoleno trávit regulérní víkendovou pauzu v nákladním voze?
Uživatelský avatar
fatal_netware
řidič profesionál
Příspěvky: 168
Registrován: sob 11. dub 2009 12:31:26
Bydliště: London, GB

Re: Řidiči pozor v zahraničí, článek ze dne 05 ledna 2014

Příspěvek od fatal_netware »

To proč není dovoleno trávit plný týdenní odpočinek mimo místo obvyklého odstavení vozidla v zaparkovaném vozidle, je-li vybaveno lehátkem pro každého řidiče. A to jen v případě pokud se tak řidič rozhodne nevím. Já 561/2006 nepsal, ani nenavrhoval. Správnou odpověď najdeš jen z úst těch co 561/2006 navrhovali, nebo připomínkovali.
A ještě k tomu si nemyslím, že jsem ten pravý na tuto diskusi na tomto serveru k danému tématu a to protože v ČR vůbec nejezdím a také jsem hodně ovlivněn zemí, ve které žiji a hlavně v kamiónu skoro vůbec nespím. V roce 2012 jsem spal jen třikrát a v roce 2013 jen jednou a to kdyby nebyl plný hotel, u kterého jsem zastavil, tak bych šel spát na hotel.
A jak jsem psal výše, na spaní v kamionu mají jiný názor víc směrem na západ, jiný v ČR a třeba co se bavím s řidiči z Rumunska, Bulharska, nebo Turecka tak těm nepřipadne divné, když vyjedou mimo místo obvyklého odstavení vozidla na 6 měsíců i víc až rok. Toto je o názoru řidičů. Ale 561/2006 je jedna a mě daleko více štve, že firmy oficiálně přijímají řidiče s podmínkou 3 týdnů ( a víc ) venku.
Ale abych byl férový, tak Ti tady napíši jinou stránku věci. Jak chceš někoho pokutovat a hlavně koho, když ty jako řidič někam pojedeš a dispečer firmy Tě nechá ve Španělsku tak, že tam musíš udělat plný týdenní odpočinek. Jak jsi tomu mohla zabránit? Sbalit se na vlastní triko a dojet s prázdným kamionem zpátky do ČR? Nebo tam nechat kamion a jet vlakem či letadlem domů? A koho pokutovat?
P.S. Mě by policista v době pauzy či denního nebo týdenního odpočinku nezkontroloval. To je můj osobní čas, ve kterém mohu svobodně nakládat se svým časem dle 561/2006. Jestliže by se nejednalo o případ největší nouze, tak bych mu ani neotevřel kabinu, ať si ten kamion otevře násilím. A kdyby začal násilím, tak hned volám zásahovku, že mě někdo přepadl.
Řidič, ten tvrdý chleba má.
pokerx
Příspěvky: 7
Registrován: ned 06. úno 2011 21:16:06

Re: Řidiči pozor v zahraničí, článek ze dne 05 ledna 2014

Příspěvek od pokerx »

snaha zakázať-kontrolovať-pokutovať 45 hod pauzy v kamione nemá nič spoločné so zlepšovaním pracovných podmienok vodičov. Je za tým len snaha, čo najviac znepríjemniť východnej Európe jazdy po západnej Európe. Konkurencia lacných šoférov z východu likviduje drahých śoférov zo západu. Kompetentní nevedia, ako to rieśiť. Namiesto toho, aby ozaj kontrolovali kabotážne prepravy vymýšľajú takéto kraviny.

Ja len napíšem, čo sa týka priamo mňa. Robil som vo viacerých firmách. Chodil som na víkendy domov- jazda vo dvojke. Potom som dlho jazdil systémom víkend vonku, víkend doma. Teraz jazdím tzv. 3plus1.
Jazdy vo dvojke nemá význam komentovať..
Ale, to čo sa tu presadzuje vo veľkom - aby vodič trávil 45hod pauzy doma (víkend vonku- víkend doma), tak to my vážne vadí. Našťastie už tak nejazdím a dúfam, že už ani nebudem.

To, že som chodil každý druhý víkend domov bolo pre mňa len zlé. V tom lepšom prípade som prichádzal domov v piatok v noci a mal voľno v sobotu- nedeľu. A v pondelok znova do práce na dva týždne. Ale, takých víkendov bolo málo. Väčšinou som prichádzal v sobotu doobeda a už som si nič nestíhal vybaviť: úrady zavreté, pošta zavretá, doktor zavretý... Zo soboty nič nebolo, nedeľa ubehla a pondelok doobeda zase do práce. Zas som nič nestíhal vybaviť. Napr. dva mesiace trvalo, kým som sa dostal zubárovi. Na auto pridelený jeden šofér, náhradný neboli- voľno sa normálnym spôsobom vybaviť nedalo. Dalo sa len vyhádať a to ma nebavilo.. Stále v strese, stále unavený. A takých firiem je v mojom okolí veľa. (ale 561 som neporušoval..)

Teraz jazdím klasickú úniu a mám pokoj. Robím 3plus 1, a keď chcem tak aj viac. Moje voľno doma trvá minimálne 7, alebo 14 dní a počas neho ma nikto z práce neotravuje. Jazdím v kľude, nikam sa neponáhľam. V podstate mám viacej voľna, ako keď som chodil domov na "vikend" robiť 45 hod pauzy.

Neviem, čo by som robil, keby ma cez víkend chceli kontrolovať. Kontrolovať vodičov cez pauzu je zásadné popretie celej 561. Je to len o buzerácii, o ničom inom. Policajti sú my schopný dať pokutu, ak cez víkend budem meniť na aute žiarovku. To sa nesmie- vodič poruśuje pauzu, ale policajná kontrola pauzy je v poriadku..

Som zvedavý, kam sa to celé vyvinie, ale o svoju prácu sa nebojím a ani kontroli belgického fízla sa nemám prečo báť. Tovar sa musí prepravovať a diaľková doprava sa nedá robiť tak, aby bol šofér doma. A dialkovú budú jazdiť len lacný šoféri z východu- pretože to tak chcú západné firmy. A fantazírovať o tom, že vodič pôjde na víkend robiť pauzu do hotela môže len idiot..
Uživatelský avatar
Helena
řidič profesionál
Příspěvky: 1267
Registrován: sob 25. dub 2009 12:09:14

Re: Řidiči pozor v zahraničí, článek ze dne 05 ledna 2014

Příspěvek od Helena »

fatal_netware píše: ...P.S. Mě by policista v době pauzy či denního nebo týdenního odpočinku nezkontroloval. To je můj osobní čas, ve kterém mohu svobodně nakládat se svým časem dle 561/2006. Jestliže by se nejednalo o případ největší nouze, tak bych mu ani neotevřel kabinu, ať si ten kamion otevře násilím. A kdyby začal násilím, tak hned volám zásahovku, že mě někdo přepadl.
Jsem stejnýho názoru. Německý policajti ale občas v těch pauzách kontrolujou a teď se to rozmáhá. Odpovídají mi, že to můžou, že to nedělali jenom ze slušnosti. Jsem z toho na nervy, protože bojuju proti mlýnům a od Inga si tady musím přečíst, že dělám všechno kaput. Jenom proto, že jsem se bránila vašima argumentama. Neumíte si představit, jak mě na Truckerfreunde urazili, arogantní blbečkové. Tak, teď je mi líp :D .
Naposledy upravil(a) Helena dne pát 10. led 2014 10:57:40, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Helena
řidič profesionál
Příspěvky: 1267
Registrován: sob 25. dub 2009 12:09:14

Re: Řidiči pozor v zahraničí, článek ze dne 05 ledna 2014

Příspěvek od Helena »

@ pokerx, máte na Slovensku nějakou organizaci pro řidiče, jako je naše Sdružení?
Uživatelský avatar
Helena
řidič profesionál
Příspěvky: 1267
Registrován: sob 25. dub 2009 12:09:14

Re: Řidiči pozor v zahraničí, článek ze dne 05 ledna 2014

Příspěvek od Helena »

Unser Konzept als Vorschlag:

Die Sternfahrten sollten Sonnabend 12.00h beginnen. Bis dahin müssen sich alle LKW’s an den entsprechenden Sammelpunkten eingefunden haben.
Wir rechnen ca. 1,5 - 2 Stunden für die Fahrt bis zu den Parlamenten oder in deren Nähe (in Berlin wollen wir zum Brandenburger Tor, in der Nähe vom Reichstag). Unterwegs können sich Demonstranten zu Fuß anschließen.
Vor den Parlamenten werden die Bühnen aufgebaut und dort werden Redner zu Wort kommen. Hier ist es jedem Land selbst überlassen, wer zu Wort kommen soll.
Am Abend werden die LKW-Fahrer vor den Parlamenten leben, wie die Osteuropäer in Westeuropa auf den vielen wilden Parkplätzen. Das gehört zum Schauspiel. Man kann ja ein kleines Rahmenprogramm organisieren.
Am Sonntag ca. 10.00h werden wir wieder die Fahrer mobil machen. Redner können sich nochmal zu Wort melden aber es sollten auch Diskussionen mit Politikern stattfinden. ......
Já jsem ten zajíček nešťastný :? .

KCD chce tento rok na jaře zorganizovat stávky po celé Evropě. Mají naplánováno, že v jeden a ten samý den vyjedou nákladní vozy stávkovat před parlamenty. Tady jsem z toho plánu něco vystřihla. Ta podtrhnutá věta mi zase navaluje adrenalin do krve. Je navrženo, aby Večer před parlamentem řidiči žili, jak žijí východoevropští řidiči v západní Evropě na četných divokých parkovištích. Je tím zřejmě myšleno vytáhnout gril a grilovat.

Tady je celý text:
http://www.kraftfahrerclubsdeutschland. ... 52667.html
Odpovědět