Odkazy:  :   Spolek   Portal    Sbirka   GDPR   Doprava-online   Autoplosina   Facebook

osobní versus nákladní

Zde pište zkušenosti se špatným chovánim řidičů osobáků vůči řidičům nákladnich vozidel.
Odpovědět
martin440
Člen sdružení
Příspěvky: 1610
Registrován: ned 29. bře 2009 13:04:25
Bydliště: in Westböhmen..pevná hráz socializnu
Kontaktovat uživatele:

osobní versus nákladní

Příspěvek od martin440 »

zkusím "oprášit " starou myšlenku a dám sem nedodělanou věc....,která se možná dočká nějakého uplatnění....zkusím vyvinout snahu a s něčí pomocí to dodělat...obecné stále se opakující situace......

dávám k nahlédnutí a okomentování .....průběžně psáno.... :arrow:

Motto : Všichni jsme řidiči -zdaleka ne všichni, jsme na silnicích i lidé

Tento text by měl napomoci všem řidičům bez rozdílu vozu-výkonu motoru-počtem kol- velikosti,či váhy v některých situacích a jejich řešení.


Všemi proklínané kamiony (lépe nákladní vozy)

-kamion, už ve své podstatě je nebezpečnější ať už svojí vahou(42 tun) tak rozměry...
Vy menší v osobních autech, kteří dojedete kamion, berte v potaz, že to není Váš nepřítel , ale mnohdy zásobuje obchody, kde rádi nakupujete (např) a není na silnici proto, aby Vám schválně překážel...řídí ho člověk, jako Vy se stejnými starostmi, jako Vy, také třeba otec rodiny –jako Vy....
.proto, dojedete-li kamion a chcete ho za každou cenu předjíždět, ujistěte se, že dotyčný šofér o Vás ví (vidí Vás)...ti slušní Vám dají znamení, že můžete předjíždět a proto dlouho neotálejte) samozřejmě dle vlastního uvážení.
Všichni si musíme uvědomit, že fyzika platí na silnici vždy-nerozhoduje Vaše peněženka nebo funkce a poměr 42ku 1-1.5 tuně hovoří sám za sebe....při případném nárazu.
Nákladní vozidla mají mnoho "mrtvých"úhlů, kam prostě řidič vidět nemůže-ujistěme se, že nejsme zrovna na takovém místě, ať při předjíždění-na parkovišti-při jízdě...

Kamion nás začal předjíždět-

přidáme a ujedeme mu? protože jsme se zrovna "vzbudili"
NIKDY !! on má mnohem menší možnosti, jak zrychlení, tak i vymanévrovat z případné kolizní situace, kterou jsme mu ve své "ješitnosti"připravili.také po předjetí kamionu nikdy nebrzdíme (aby jsme mu dali na "vysvětlenou")už by jsme také nemuseli dojet domů
naopak my ve velkých autech nebudeme užívat "práva "silnějšího a většího ...osobní auto, je proti nám bezmocné tak ho přece nebudeme "tlačit" z pruhu do pruhu....
pro osobní... předjedu kamion a ejhle "značka" začátek obce... co udělám? když tam mám 80 ???? určitě nikdy nezašlápnu "natvrdo" na 50 nejlépe 40 (aby mě náhodou někdo nechytil...) mohlo by se stát,že v tom lepším případě skončím v potoce..... (zaplať pán za to)

Dva předjíždějící se kamiony-

V dnešní době je snad naprostá většina vybavena omezovači rychlosti, které dovolují kamionu max. rychlost cca 90km/hod (po rovině)
Vy kteří jste předjížděni proč, se snažíte v naprosté většině to tomu druhému znepříjemnit???
to je takový problém, pokud jeden jede rychleji, ubrat o 2-3km????(napadlo Vás co si asi ostatní o Vás myslí, nehledě na jejich "reakci "až se dostanou před Vás....

Média-
bouračky havárie kamionů je VELICE vděčné téma pro sdělovací prostředky jakéhokoliv druhu!!! uvědomují si ale také ?že velikou měrou přispívají k vzájemné nevraživosti na silnicích???? Stále slyšíme kamiony zablokovali-rozbili-atd...k tomu zničené silnice
samozřejmě, že pokud se 42tun řítí neovladatelně do kamsi, nadělá obrovskou škodu-snažme se všichni aby, jsme tomu náhodou nepomohli..
rozbité silnice-naše silnice, svojí konstrukcí až na nové stavby NEJSOU a nebyli stavěny na takovou zátěž-v každém asfaltu(povrchu) se dříve nebo později "vyjedou koleje"mimo betonových povrchů..o tom nikdo nikde nemluví ,že kvalita našich silnic i oprav je mizerná!! je přece mnohem snazší a mediálně a divácky zajímavé najít pachatele !(tím, že na starou silnici dáme nový povrch byť z kvalitního materiálu, z toho nová silnice není)
je jen dočasně pěkná, ale "zalepená"

Křižovatky....

kapitola sama o sobě, zvlášť ty menší včetně kruhových objezdů
pouští-li Vás kamion i když je na hlavní-má to svůj důvod-třeba jste v křižovatce vystrčení moc a on se tam prostě kvůli svým rozměrům nevejde! pokud jsme na hlavní my a kamion už je v křižovatce "najetý" neklepeme si na čelo (vole nevidíš značku???)
ale zachováme se slušně a pustíme ho -on si úzkou cestu sám o sobě nevybral a nás 10 vteřin nezabije.kolikrát při průjezdu křižovatkou zadní část kamionu (návěsu) míjí po vnitřní straně zatáčení chodník i jen10-20 cm, všimněme si toho občas a nechme místo....to samé platí i o kruhových objezdech, které naši chytří projektanti kreslí tak, jako by si je chtěli stavět na svých zahrádkách a ohání se normami, které byly vhodné snad za Rakouska-uherska
(kabina kamionu je na hlavní a návěs ještě 5 metrů před kruhovým objezdem)Kolikrát ani není možné projet takovým objezdem bez poškození, jak komunikace tak pneumatik.

Kamiony v kopci....
každý ví,že naložený kamion či nákladní vůz se do kopce"vleče" a tím ostatní řidiče štve...nejen tím,že jede pomalu, ale i přes něj není vidět.my "velcí" by jsme měli býti natolik ohleduplní, že necháme mezi sebou místo pro ty rychlejší a ty co to mají v"paži" :mrgreen:
A naopak Ti co sedí v malém, by neměli zneužívat naší pomalosti a cpát se jich tolik před nás, až pro ně není místo a my musíme v kopci zastavit....

Kamiony v obci.....
pohled na kamion v oblacích prachu letící pouští je určitě fascinující , nikoliv však v místech, kde se pohybují lidé-žijí tam , jsou okolo děti a pod...mnohým z nás dělá problém zpomalit třeba i na 30-40km/h ,aby naše velká auta neprášily,(osobácí jsou na tom stejně) neohrožovali a pod. každý by měl počítat se situací, kdy " vyletí" děcko na silnici z místa kam nemůžem vidět....závody ve dvou pruzích ve městech ..na to je opravdu "krásný" pohled , nehledě na to, co si o nás myslí ti normální a soudní lidé....dále bych dal do :vínku" ...voda ve městě (déšť) ono by taky neškodilo se občas podívat do zrcátka ...co se náma žene za vodní stěnu a občas zvolnit ne pro ty, kdo stojí jako trubka u obrubníku a má ještě 3-5 metrů prostoru za sebou.... a čumí na nás....na takový trubce kašlat, ale berme aspoň trochu ohled

Kamiony a déšť ......
při dešti, zvláště silném, se od velkých vozidel a v bočním větru, za nimi "vane " stěna mlhy a vody přes kterou nelze skoro nic vidět.... zvláště řidiči osobních vozidel by si měli uvědomit svoje schopnosti a jestli to stojí za to riziko, předjíždět kamion při rychlosti třeba 80 , kdy nevidím nic než vodní stěnu jen proto,že mě ten samý "kamion" předjel....protože jsem jel 55 a tím předjetím mě "vzbudil" :evil: :evil: tak si to nenechám líbit ne? předjedu ho a samozřejmě před ním zase zpomalím na oněch 55 kdayž nemůžu já tak nikdo :!: :!: :!:

Motorkáří...(babeťáci)....

v tomto případě není radno spoléhat,že je tady ta a ta povolená rychlost, ale brát bohužel jako fakt, že majitelé silných strojů jezdí dosti rychle i 180-250km/h i více .... vím správně se to nesmí, ale realita je zatím taková, tak je s tím třeba počítat..... motorka jedoucí 200 se napřed "mihne " a pak nás "vyleká" naduněným zvukem, který vyleká nejednoho zkušeného šofera ,neřku-li dědu s kloboukem jedoucí do vedlejší vesnice pro vajíčka :mrgreen: Ti zkušení už v převážné vetšině motorkáře (ty nadupané) poznají...,ale co se stane, když "děda " dá pravý blinkr a jede do leva???převážná většina motoristické populace ani neví jaké jsou možnosti jednotlivých prostředků pohybujících se po našich silnicích, natož, aby na ně brali ohled.... přinejmenším !!! nedělejme jim naschvály....
Naposledy upravil(a) martin440 dne pát 17. dub 2009 21:29:42, celkem upraveno 3 x.
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí... http://www.funradio.fr/playfun# je lepší se pokusit aspoň o něco, než nedělat vůbec nic
Děda
řidič profesionál
Příspěvky: 329
Registrován: ned 29. bře 2009 18:17:59

Re: osobní versus nákladní

Příspěvek od Děda »

Taky přispěji troškou do mlýna,
vedl jsem dnes diskuzi o tom proč některé kamiony jezdí víc než 90km/h?
Bohužel se mi nepodařilo vysvětlit dotyčnému, že většina "kamionů" tedy spíše jejich řidičů, jezdí maximálně do 90km/h, protože v autech jsou cejchované tachografy a ty měří skutečnou rychlost, navíc je v autě omezovač rychlosti, který udržuje rychlost kolem 89km/h.
Narozdíl od tachometrů v OA kde tachometr ukazuje rychlost větší než se ve skutečnosti jede.
Protože záleží na tom jaký rozměr kola a pneu je na vozidle.
Dotyčného se mi povedlo částečně přesvědčit až zkušební jízdou v mém asobáku, kdy jsme projeli obec s radarem který při zapnutém tempomatu na 50km/h ukazoval radar 46km/h.

Ještě zkusím domluvit se známým strážníkem MP jestli by se mnou a dotyčným udělal pokus jejich radarem, kdy by se měřila rychlost a kamerou zdokumentovaly odchylky.
Každý řetěz je silný tak, jak je silný jeho nejslabší článek. Stejně za všechno můžou kamioňáci!!?
Uživatelský avatar
mates
Admin
Příspěvky: 2802
Registrován: ned 29. bře 2009 12:21:45
Bydliště: Praha 602 239 042
Kontaktovat uživatele:

Re: osobní versus nákladní

Příspěvek od mates »

no kdyby se ti povedlo zdokumentovat bylo by to úplně ideální, popřípadě jestli by strážník poskytl nějaké foto a dát ho sem
člen výboru
Děda
řidič profesionál
Příspěvky: 329
Registrován: ned 29. bře 2009 18:17:59

Re: osobní versus nákladní

Příspěvek od Děda »

Mates, to mám v úmyslu, akorát jde o to jestli bude strážník souhlasit a pujde do toho, je to jenom Městskej polda :idea: . Jak budu mít nějaké info tak to sem hned dám.
Každý řetěz je silný tak, jak je silný jeho nejslabší článek. Stejně za všechno můžou kamioňáci!!?
Uživatelský avatar
fatal_netware
řidič profesionál
Příspěvky: 168
Registrován: sob 11. dub 2009 12:31:26
Bydliště: London, GB

Re: osobní versus nákladní

Příspěvek od fatal_netware »

Ono změřit přesně rychlost je otázka nelehká. I ten policejní radar ikdyž je kalibrován má danou určitou odchylku. To samé má i cejchovaný měřič rychlosti na nákladním vozidle, taktéž hodně ovlivňuje i to s jakými pneumatikami jedu. Já si ještě kontroluji rychlost na GPS a rozdíly jsou velké. A osobní auta to je úplně jiná kapitola.
Já někdy zapínám foťák na policejních radarech i při nižších rychlostech než je daná omezená. Například posledně v oblasti kde je 50 mil za hodinu jsem ho zapl 45 mílemi za hodinu. Potom v oblasti kde je 40 mil za hodinu jsem ho zapl 37 mílemi za hodinu.
Prostě rychlost se měří s danou tolerancí.
Řidič, ten tvrdý chleba má.
martin440
Člen sdružení
Příspěvky: 1610
Registrován: ned 29. bře 2009 13:04:25
Bydliště: in Westböhmen..pevná hráz socializnu
Kontaktovat uživatele:

Re: osobní versus nákladní

Příspěvek od martin440 »

To fatal: v CZ některé vesnice mají schválně radar nastaven až o 5 km níž...tzn. že jedeš 50 a on ukazuje 55 :D ;)
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí... http://www.funradio.fr/playfun# je lepší se pokusit aspoň o něco, než nedělat vůbec nic
vilda
řidič profesionál
Příspěvky: 286
Registrován: stř 15. dub 2009 16:05:07

Re: osobní versus nákladní

Příspěvek od vilda »

fatal nic ve zlém, ale kdybych furt fotil jak ty, tak bych se vyboural. :)
cal.45
Příspěvky: 1
Registrován: stř 21. zář 2011 10:57:59

Re: osobní versus nákladní

Příspěvek od cal.45 »

Zdravím všechny "normální" řidiče.Mám C+E,jezdil jsem na M.Actros,Atego...,bydlím u Zásmuk OKR.Kolín. Přítelkyně jezdí osobákem do práce do Kutné Hory cca.v 04.30 h,a co mi popisuje,tak jede předpisově přez obce,a těsně za kufrem kamion..Každý den tam lítaj jak prasata snad né všichni,ale většina C.. Když slezou z boudy a jedou ve svym osobáku dodržujou předpisy? Dnes jsem jel ráno sní,HROZNÝ...škoda,že jsem jel pozdě do práce,příště to někdo ods...Pak se nedivte ř.osobních aut :evil:
Uživatelský avatar
mates
Admin
Příspěvky: 2802
Registrován: ned 29. bře 2009 12:21:45
Bydliště: Praha 602 239 042
Kontaktovat uživatele:

Re: osobní versus nákladní

Příspěvek od mates »

mám podobnou zkušenost, spoust ařidičů nákladních vozidel nedodržuje v obcích rychlost a například na pražském okruhu kde je 60k a před tunely tak jezdíme jen s kolegou a spousta nás předjíží zákazem v levém pruhu.
ovšem co zase vyvádí řidiči osobáků na víceproudých komunikacích to je ....nechci řidiče nákl. vozidel za rychlost v obci omlouvat na druhou stranu v tuto dobu je provoz ještě miimální a z jejich pohledu mají při průjdezdu větší přehled....osobní zkušenost z minulho týdne kdy byla dorpava svedena do pravého a odstavného pruhu,jeli všechny osobáky na dálnici v tom pravém,který byl ve skutečnosti levý a tudíž tam neměli co doělat. když sem se zařadil do odstavného - pravého a jel vyrazil z řady nějaký ignorant a zadupl to před mojí soupravou, která v tu dobu byla naložená na celkových 46t. zastavil sem cca 50cm za ním s pedálem zarvaným do podlahy. když sem se opětovně rozjížděl, vyjelo z řady další osobní vozidlo, které na mě začalo najíždět v domění že zastavim. měl štěstí že toho nechal, protže v tu chvíli sem bylo ochoten obětovat i to že budu stát týden v servisu po nehodě a nebudu mít vejplatu.

dovolím si upozornit, že vozidla řídí lidé a je to o nich a ne autech. porevoluční generace je nejhorší možná skupina řidičů, která se zde pohybuje na silnicích
člen výboru
Mirazapletal
Člen sdružení
Příspěvky: 1
Registrován: úte 23. úno 2010 15:16:25

Re: osobní versus nákladní

Příspěvek od Mirazapletal »

No jak přijde noc, tak jako by rychlostní limity přestávají platit a popravdě i mě celkem štve, že hodně řidičů kamionů ani nesundává nohu z plynu když projíždí obcemi a dost často jsou plně naložení, což se pozná tak, že v obci jsou nalepení 1m za zadním čelem a furt vykukují ven a mimo obec jim člověk ujede na prvních 100metrech... a v další dědině ježto člověk rychlost dodržuje je za chvíli zas nalepený na nárazníku.... V opačném pořadí si člověk taky moc nepomůže, mimo obec jede 70, takže ho nepředjede a přes obce 70, takže mu v nich ujede aby ho zas dohnal za obcí... Původně jsem chtěl napsat, že když se vám měkdo nalepí na zadek, tak vám chce většinou něco naznačit, třeba to že jedete 45 na 70tce protože jste slepý a přehlédl ste ji a 45 je vaše bežná rychlost na 50tce, tudíž lezete pěkně na nervy a většinou je nejlepší prostě uhnout, ale dost často se na vás auto lepí jen proto, že řidič ná v hlavě vygumováno, tudíž mu je lepší uhnout :-)
Odpovědět