Odkazy:  :   Spolek   Portal    Sbirka   GDPR   Doprava-online   Autoplosina   Facebook

Režim "OUT" a bezpečnostní přestávky

Na dotazy zde budou odpovídat pracovníci Ředitelství služby dopravní policie. Forum je nyní uzavřeno, než budeme mít garanta za Policii ČR.
Pravidla fóra
FORUM je uzavřeno, zatím nemáme garanta z Policie.
------------------------------------------------------------
Žádáme o naprostou slušnost a věcnost v této sekci, jde nám všem o to, aby tato spolupráce vydržela. Veškeré příspěvky, které nebudou k věci, budou přesunuty do jiné sekce nebo smazány.
Gizmo_CZ
řidič profesionál
Příspěvky: 49
Registrován: ned 08. srp 2010 8:37:14
Bydliště: HOPI :-)

Re: Režim "OUT" a bezpečnostní přestávky

Příspěvek od Gizmo_CZ »

Dobrý den.

Mám také otázku na režim OUT. Zaměstnavatel si asi něco přečetl a teď nás nutí v rámci areálu fy. jezdit v režimu OUT.

Tedy vzorový případ:

v 1h ráno jdu do práce nakládat. Auto přepnu na OUT a najedu k rampě a OUT vypnu. Tam naložím a teprve poté vkládám kartu (po cca 2hodinách!!) a ve 3h odjíždím s "čistým" výkonem.

To samé platí při příjezdu do jakékoliv fy. kdy už je třeba k 13h/15h výkonu a je třeba složit/ naložit. prostě se vytáhne karta a použije se OUT.

Je tohle v rámci "zákona" legální? Vlastně tím pádem pracuji i 18h denně!! O tom že toho máme všichni plný zuby ani nemluvě.
Další věc je, že nás zaměstnavatel nutí dělat pořád jen 15h šichty (3x poza sebou) a nezná nic jiného než 9h pauzy (3x poza sebou samozřejmě) ve kterých díky režimu OUT vlastně i nakládáme/skládáme!

Děkuji předem za odpověď.
Uživatelský avatar
frantaemail
Člen sdružení
Příspěvky: 2299
Registrován: ned 03. kvě 2009 14:19:26
Bydliště: Šluknov

Re: Režim "OUT" a bezpečnostní přestávky

Příspěvek od frantaemail »

Zaměstnavatel si špatně vyložil pojem "režim OUT". Ano, režim OUT lze použít mimo veřejné komunikace, kdy jízda s vozidlem bude zaznamenána na kartě řidiče jako jiná práce, avšak pokud řidič si sám nakládá, měl by mít vloženou kartu řidiče v tachografu protože nakl. vozidla spadá do jiné práce. Pokud nakl. provádí jiný zaměstnanec není nutné aby byla karta v tachografu vložená (dotyčný ani kartu nemusí mít v držení), ale režim OUT musí být aktivovaný. Pokud jiná práce není po té doplněna na kartu řidiče je to v rozporu s předpisy.
15hodinové "šichty" s 9hodinovým odpočinkem lze provádět po sobě (pouze 3x), avšak po vyčerpání této možnosti již mohou být pouze 13hodinové "šichty" s 11 hodinovým odpočinkem.
Tacho
Člen sdružení
Příspěvky: 1920
Registrován: pon 19. říj 2009 1:11:25

Re: Režim "OUT" a bezpečnostní přestávky

Příspěvek od Tacho »

Dle NR(ES)č.561/2006 článku 4 písm. a) nařízení je silniční doprava definována jako
doprava prováděná po veřejných pozemních komunikacích prázdnými nebo loženými silničními vozidly používanými pro přepravu cestujících nebo zboží. Proto když řidič jede s vozidlem k rampě, po skladech a podobně mimo pozemní komunikace a následně po veřejných komunikacích, pak tento typ dopravy spadá pod definici silniční dopravy. Digitální karta řidiče musí být vložena a musí být použito záznamové zařízení jako výstup pro správné evidování činností. Režim OUT, v tomto případě zaznamená dobu řízení jako dobu práce. Proto zdůrazňuji, že karta řidiče musí být vložena. Něco jiného je u vozidel, které jsou trvale nasazeny mimo pozemní komunikace, nikoliv pouze částečně.

Nařízení č. 3821/85 článek 15 odst. 2
Tachografem musí být zaznamenávány všechny skutečné činnosti v souvislosti s používáním vozidla, které jsou vymezeny v tomto nařízení: Tím je doba od začátku pracovní doby do převzetí vozidla řidičem, doba, po kterou řidič používá vozidlo, doba od předání vozidla do konce pracovní doby řidiče. Pokud tedy řidič nevede kompletní záznam pomocí tachografu a ručního záznamu v případě pracovních činností, které vykonává bez možnosti zaznamenat je pomocí tachografu vozidla, jedná tím v rozporu s tímto nařízením. Dále je řidič oprávněn vyjmout digitální kartu řidiče před koncem své pracovní doby předáním vozidla, výměnou, předložením karty řidiče kontrolním orgánům, pokud tachograf nefunguje správně, v případech jízdy v osádce, vzdálením se od vozidla kdy nemůže tachograf ovládat a případně přepínat na správné činnosti které vykonává. Každopádně si dopravce v tomto případě jak je uvedeno na začátku tématu, zajistil v případě kontroly na silnici a následném oznámení ke správnímu řízení, případně namátkovou kontrolou v provozovně, sankci, která je do 500 000 Kč.

Znalost je dostatečná, když ji použijeme. Ochota nestačí, musíme konat.
Delivio
řidič profesionál
Příspěvky: 122
Registrován: čtv 30. zář 2010 23:03:45
Bydliště: ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Režim "OUT" a bezpečnostní přestávky

Příspěvek od Delivio »

je to možné ve firmě podnikatele roku? to teda čumím
Tacho
Člen sdružení
Příspěvky: 1920
Registrován: pon 19. říj 2009 1:11:25

Re: Režim "OUT" a bezpečnostní přestávky

Příspěvek od Tacho »

To je tedy podnikatel roku. V případě kontroly z oblastního inspektorátu práce, je za takovéto porušení, sankce do několika milionů. Samozřejmě by mu takovou částku nedali ale když vezmu v potaz, co řeší opravdu odborníci v oblasti silniční dopravy, tak by to měl i tak velice drahé. Přes víkend musím napsat odvolání proti uložené kauci za ve Španělsku, za pouhých 20 minut v režimu OUT, bez vložené karty řidiče. Kontroluje se rychlost vozidla, záznamy a podobně, proto se ukládají kauce a teprve při následném zahájeném správním řízení, může každý argumentovat a dokládat svá tvrzení. Není to v dnešní době jednoduché ale na druhou stránku je velké množství podvodů, jako je tomu v tomto případě. Stačí jedna kontrola tachografu při silniční kontrole u nás v CZ, a jeho zaměstnavatel bude mít co vysvětlovat.
Znalost je dostatečná, když ji použijeme. Ochota nestačí, musíme konat.
martin440
Člen sdružení
Příspěvky: 1610
Registrován: ned 29. bře 2009 13:04:25
Bydliště: in Westböhmen..pevná hráz socializnu
Kontaktovat uživatele:

Re: Režim "OUT" a bezpečnostní přestávky

Příspěvek od martin440 »

bohužel to ale ve většině případů dopadá tak, že symbolická pokuta se zaplatí protože je na ní stokrát vyděláno , ouřada si taky přijde na "svý" odškrtne si fajfku a jede se dál ----

njn kéž by to platilo u všech nebo aspoń u většiny ;)
Naposledy upravil(a) martin440 dne sob 23. bře 2013 0:12:45, celkem upraveno 1 x.
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí... http://www.funradio.fr/playfun# je lepší se pokusit aspoň o něco, než nedělat vůbec nic
Tacho
Člen sdružení
Příspěvky: 1920
Registrován: pon 19. říj 2009 1:11:25

Re: Režim "OUT" a bezpečnostní přestávky

Příspěvek od Tacho »

Martine, ne u všech. V příloze přikládám pokutu za nedoložené záznamy dopravcem. Odvolání nepomohlo a dopravce si pouze dojednal splátkový kalendář. V tomto případě se jedná o kontrolu z odboru dopravy, kdy dopravce neevidoval záznamy svých zaměstnanců. Výtisky brigádníků při naložení a složení vozidla, mu nepomohli. Celkem se jednalo o kontrolované roční období zpět za 20 řidičů. Sankce i tak byla uložena v téměř spodní hranici.
Znalost je dostatečná, když ji použijeme. Ochota nestačí, musíme konat.
Gizmo_CZ
řidič profesionál
Příspěvky: 49
Registrován: ned 08. srp 2010 8:37:14
Bydliště: HOPI :-)

Re: Režim "OUT" a bezpečnostní přestávky

Příspěvek od Gizmo_CZ »

Jo jo "podnikatel roku". Chlapi kdybyste jen věděli co se tam všechno děje!! Teď nám dokonce všem řidičům strhli 2400kč za "nadspotřebu" samo že nezákonně (zajímavý že všem a najednou…) a dostali jsme nulové os. ohodnocení tedy -5000kč!! Chlapi nas. šli se 17tis. čistého domů, a to makáme opravdu jak otroci! Tacho díky za vyčerpávající odpověď a prosím zaměřte se na ty bílo-zelený autíčka - i když zase to jen obsereme my řidiči, a fy. z toho vyvázne. Posledně dostala fy pokutu za řidiče 50tis a co udělala? Přeúčtovala mu to jako "bezúročnou půjčku"!! Na takové fy. opravdu metr není vždy to obsere řidič…:cry:
Děda
řidič profesionál
Příspěvky: 329
Registrován: ned 29. bře 2009 18:17:59

Re: Režim "OUT" a bezpečnostní přestávky

Příspěvek od Děda »

V tom případě nechápu, co v takové firmě děláš?
Každý řetěz je silný tak, jak je silný jeho nejslabší článek. Stejně za všechno můžou kamioňáci!!?
Gizmo_CZ
řidič profesionál
Příspěvky: 49
Registrován: ned 08. srp 2010 8:37:14
Bydliště: HOPI :-)

Re: Režim "OUT" a bezpečnostní přestávky

Příspěvek od Gizmo_CZ »

ty si ... si myslíš že je to jinde lepší? Víš co jsem už prošel firem... Všude je to stejný. Každopádně tvá otázka je totálně OUT a tak nějak dost arogantní. :mrgreen:
Zamčeno