Otázky pouze na téma sociální předpisy, AETR, ES 561/2006, doba řízení, přestávky, odpočinek
Pravidla fóra
Žádáme o naprostou slušnost a věcnost v této sekci, jde nám všem o to, aby tato spolupráce vydržela. Veškeré příspěvky, které nebudou k věci, budou přesunuty do jiné sekce nebo smazány.
Na jiný okruh dotazů zatím nemáme zajištěného garanta, proto se prosím držte jen témat zde uvedených.
roadtrain píše:asi to není sem ale jaký je minimální čas jízdy abych mohl udělat přestávku??
příklad je že pojedu 0,30 hod a udělám pauzu 0,15 hod pak pojedu 4 hod a udělám 0,30 hod pauzu je to takto možné ??
Podle článku 7 odst. 1 NR č. 561/2006 po čtyřech a půl hodninách nepřetržité jízdy musí řidič mít nepřerušenou přestávku jízdy v délce 45 minut. Podle odstavce 2 ji může nahradit nejméně 15 minutovou přestávkou po které následuje 30 minutová přestávka za dodržení doby řízení v odstavci 1. To znamená, že postupujete správně.
Hlavně pozor na nejčastější chybu tzn. např. první část přestávky vykonáte v délce 35 minut a tak druhá část musí !!! mít nejméně 30 minut.
2 hodiny jízda, 35 minut přestávka, 2 hodiny jízda, 5 minut přestávka pak po 30 minutách jízdy musíte vykonat přestávku v délce nejméně 30 minut. (dodržení podmínky po 4 hodinách 30 minut jízdy - vykonání dělené přestávky v pořadí 1. část min. 15 minut a pak 2. část nejméně 30 minut)
od tom27 » pát 23. říj 2009 9:02:57
Ahoj,může mi někdo vysvětlit co je pravidelná linka?
Jezdím pro firmu s autobusem o 16 místech k sezení a vybavený tachografem. Vozím zaměstnance a klienty z bodu A do bodu B. Tyto body jsou od sebe 4,5km. Ráno začíná časovým rozmezím kdy se vozí zaměstnanci. Během dne,(není to každý den,záleží na vytíženosti naší společnosti) jezdím dle potřeb klientů. To znamená že jsem na telefonu,a když klient dorazí do bodu A,tak mi zavolá že chce odvést do bodu B,a obráceně. Problém dle mého začína v době když během 5ti,6ti hodin v kuse na této trase najezdím 180-240km,a přestávka mezi další jízdou je 10 maximálně 15 minut.
Dle mého logického uvažováni by měla pravidelná linka být jízda na určené trase, v určeném čase. Tudíž se domnívám že toto není pravidelná linka,a měl bych dodržovat 561. Jenomže já nejsem schopnej dodržet bezpečnostní přestávky,protože zaměstnavatel chce abych jezdit dle potřeb klientů. Tvrdí že cigereta mezi další jízdou je přestávka. A navíc po mne vyžadují i jiné práce,které nejsou spojeny s dopravou. Může mi někdo vysvětlit jestli se pletu já,nebo můj zaměstnavatel? Musím dodat že nejsem jediný řidič v této společnosti,a že se pravidelně střídáme.
Ještě jeden problém je v tom,že nikdo z mích nadřízených nemá žádné zkoušky ani zkušenosti z řízení autodopravy. Díky za každý názor či radu.
Tom27
Pravidelná linka je ve smyslu článku 4 písmeno n) NR č. 561/2006, „linkovou přepravou cestujících“ vnitrostátní
a mezinárodní doprava definovaná v článku 2 nařízení Rady (EHS) č. 684/92 ze dne 16. března 1992 o společných pravidlech pro mezinárodní přepravu cestujících autokary a autobusy
Zastávám názor, že ve Vašem případě se nejedná o pravidelnou linku. Podmínky vykonání přestávky je upravena v čl. 7 NR č. 561/2006. Jak se vykonává přestávka si přečtete viz dotaz "rodtrain"
Na truck-Foru jsem uvedl dělení bezpečnostní přestávky na 15.minut po hodině jízdy a pak 30.minut po třech a půl hodinách jízdy z cela zámněrně.V německu stojí policajti přímo za benzínkou a pak řidiče,který tankuje a má přepnuto na režim postýlky tak pokutují.Dát dohromady vše co dodržovat dle EU je docela problém v zahraničí se v případě přestupku na to koukají jinak mají své vysvětlení.Jestliže jedu čtyři a pul hodiny v kuse pak mám dělat bezpečnostní přestavku 45.minut pro případ kdy bezpečnostní přestávku dělím na 15.minut a pak 30.minut tak v případě že začínám a po dvaceti minutách jízdy už stojím a dělám prvních 15.minut přestávky tak co se týče bezpečnosti tak je to případ srovnatelný s jízdou čyřech a pul hodiny v kuse ale pak už krátím přestávku jen na 30.minut.Dle 561 dělím na 15 a pak 30 během čtyřech a pul hodiny jízdy co se týče řidiču kteří jezdí po EU tak jsem to měl uvést s doporučením prvních patnáct minut po hodině jízdy a mít klid.Nepochopitelně placených pokut z EU pro řidiče i dopravce je mnoho.
Naposledy upravil(a) Tacho dne pát 22. říj 2010 0:09:44, celkem upraveno 2 x.
Znalost je dostatečná, když ji použijeme. Ochota nestačí, musíme konat.
Tachoscan píše:Na truck-Foru jsem uvedl dělení bezpečnostní přestávky na 15.minut po hodině jízdy a pak 30.minut po třech a půl hodinách jízdy z cela zámněrně.V německu stojí policajti přímo za benzínkou a pak řidiče,který tankuje a má přepnuto na režim postýlky tak pokutují.Dát dohromady vše co dodržovat dle EU je docela problém v zahraničí se v případě přestupku na to koukají jinak mají své vysvětlení.Jestliže jedu čtyři a pul hodiny v kuse pak mám dělat bezpečnostní přestavku 45.minut pro případ kdy bezpečnostní přestávku dělím na 15.minut a pak 30.minut tak v případě že začínám a po dvaceti minutách jízdy už stojím a dělám prvních 15.minut přestávky tak co se týče bezpečnosti tak je to případ srovnatelný s jízdou čyřech a pul hodiny v kuse ale pak už krátím přestávku jen na 30.minut.Dle 561 dělím na 15 a pak 30 během čtyřech a pul hodiny jízdy co se týče řidiču kteří jezdí po EU tak jsem to měl uvést s doporučením prvních patnáct minut po hodině jízdy a mít klid.Nepochopitelně placených pokut z EU pro řidiče i dopravce je mnoho.
Pokud někdo v době práce vykazuje postel tak to není zrovna moc dobré a stejná situace se může stát i u nás, např. řidič opravuje pneu apod.
Musím dodat, že jsem velice rád, že zde radíte Vy osobně.Četl jsem Vaše všechny příspěvky a ty dávají opravdu smysl a neřídí se pouze jen nařízením, směrnicí atd, má to hlavu i patu.Nevím přesně kde jste to psal, ale jak jste uvedl jestli jednám s řidičem profesionálem tak i já jako profesionál se k němu chovám v případě kontroly.Osobně navštívím několik desítek dopravních firem měsíčně a ty nedostatky jsou zcela děsivé.
Naposledy upravil(a) Tacho dne pát 22. říj 2010 0:12:02, celkem upraveno 1 x.
Znalost je dostatečná, když ji použijeme. Ochota nestačí, musíme konat.
Dobrý den
chci se zeptat jaký postih hrozí řidiči který překročí maximální délku směny tj. 13 hodin
stalo se mi to když sem píchnul na cestě k vykládce a výměna kola mě zdržela 1h20minut,délku směny sem překročil asi o 40 minut,poviné přestávky a dobu řízení sem dodržel.
já si mysím, že není problém, když si to vytiskneš a napíšeš zezadu na výtisk. popř. razítko ze servisu , jestli jsi to kolo měl v servisu. jinak cokoli se stane a ty nedodržíš..... výtisk a napsat zezadu důvod....není to pravidlo, že potřebuješ jet ještě 2,3 hodiny.... vytiskneš si to a jsi o.k...... to zase ne....
když mám v bříšku jako v pokojíčku, nic mě nerozhodí
773691118
volant : pokud jsi překročil 13ti hodinovou směnu o 1hod20min tak to dělá 14hod20min a vešel jsi se do 15 hodinové směny, kterou můžeš mít max. 3x mezi dvěma týdenními odpočinky,pokud jsi je již nevyčerpal. Délka směny dle nařízení vlády 589/2006 §5 odst.2 je brána jako směna bez přesčasových hodin. Jinak jak psal "otes" pokud nastane takováto situace tak ihned při následném zastavení výtisk a ze zadu napsat zdůvodnění. Nesmí to být ovšem každý týden.
Jak to myslíš že: "..Délka směny dle nařízení vlády 589/2006 §5 odst.2 je brána jako směna bez přesčasových hodin".
toto je znění toho paragrafu:
§ 5
(1) Pracovní dobu je možné prodloužit až na 60 hodin týdně, pokud její průměr bez práce přesčas nepřesáhne stanovenou týdenní pracovní dobu za období, které může činit nejvýše 26 týdnů po sobě jdoucích.
(2) Délka směny může činit nejvýše 13 hodin. Délka směny zaměstnance pracujícího v noční době může činit nejvýše 10 hodin během 24 hodin po sobě jdoucích
Jsem si jistý, že pokud řidič odpracoval 13 hodinovou směnu, tak má nárok na proplacení přesčasových hodin a také příplatků za přesčas.