Odkazy: : Spolek Portal Sbirka GDPR Doprava-online Autoplosina Facebook
Přetáhnutí doby jízdy
Pravidla fóra
Žádáme o naprostou slušnost a věcnost v této sekci, jde nám všem o to, aby tato spolupráce vydržela. Veškeré příspěvky, které nebudou k věci, budou přesunuty do jiné sekce nebo smazány.
Na jiný okruh dotazů zatím nemáme zajištěného garanta, proto se prosím držte jen témat zde uvedených.
Žádáme o naprostou slušnost a věcnost v této sekci, jde nám všem o to, aby tato spolupráce vydržela. Veškeré příspěvky, které nebudou k věci, budou přesunuty do jiné sekce nebo smazány.
Na jiný okruh dotazů zatím nemáme zajištěného garanta, proto se prosím držte jen témat zde uvedených.
- Helena
- řidič profesionál
- Příspěvky: 1267
- Registrován: sob 25. dub 2009 12:09:14
Přetáhnutí doby jízdy
Je to podobný problém, jako přerušení denního odpočinku. Jsou situace, kdy není možné předepsanou max. dobu jízdy dodržet (např. zácpa na dálnici, nebo přeplněná parkoviště). Jsou ale i situace, kdy by bylo možné do 4,5 hod. jízdy zastavit a dělat denní odpočinek na parkovišti, kde není ani toaleta, přičemž při překročení jenom o 15 min. je možné dosáhnout cíle vykládky, kde je toaleta a sprcha. Což zrovna v zimních měsících je k nezaplacení. Jak se k takové situaci staví Sociální předpis?
- Dopravní policie
- Dopravní policie
- Příspěvky: 74
- Registrován: stř 16. zář 2009 10:24:36
Re: Přetáhnutí doby jízdy
Daný problém je řešen opět pokynem č. 1 - EU jako doporučení z následujícím textem:Helena píše:Je to podobný problém, jako přerušení denního odpočinku. Jsou situace, kdy není možné předepsanou max. dobu jízdy dodržet (např. zácpa na dálnici, nebo přeplněná parkoviště). Jsou ale i situace, kdy by bylo možné do 4,5 hod. jízdy zastavit a dělat denní odpočinek na parkovišti, kde není ani toaleta, přičemž při překročení jenom o 15 min. je možné dosáhnout cíle vykládky, kde je toaleta a sprcha. Což zrovna v zimních měsících je k nezaplacení. Jak se k takové situaci staví Sociální předpis?
Téma: Výjimka z limitů pro minimální dobu odpočinku a maximální dobu řízení za účelem nalezení vhodného místa zastávky.
Článek: 12 nařízení (ES) č. 561/2006
Přístup, který se má dodržovat: Článek 12 obsahuje ustanovení, která umožňují řidiči odchýlit se od požadavků na minimální dobu odpočinku a na maximální dobu řízení podle článků 6 až 9, aby našel vhodné místo zastávky. Tento článek neopravňuje řidiče k tomu, aby se odchýlil od nařízení z důvodů, které zná již před zahájením cesty. Jeho účelem je umožnit řidiči vyrovnat se s případy, kdy se v průběhu jízdy neočekávaně stane nemožným dodržet nařízení, tedy za abnormálních obtíží, a to nezávislých na vůli řidiče, evidentně nevyhnutelných (což nelze předpokládat ani za vynaložení veškeré řádné péče). Odchylka má rovněž zajistit bezpečnost osob, vozidla a nákladu vozidla a požadavek, že je třeba každopádně přihlížet k zásadám bezpečnosti silničního provozu.
V podobných případech náležejí jisté povinnosti třem stranám:
1) Dopravní podnik musí pečlivě plánovat řidičovu bezpečnou cestu a musí předvídat například pravidelné dopravní zácpy, povětrnostní podmínky a přístup k odpovídajícím místům k parkování, musí tedy organizovat práci tak, aby řidiči mohli dodržet nařízení, a měly by dbát na to, aby byly dodržovány požadavky odesílatelů a pojistitelů ohledně bezpečného parkování.
2) Řidič musí striktně dodržovat pravidla a neodchylovat se od maximální doby řízení, ledaže neočekávaně nastanou výjimečné okolnosti a stane se nemožným nařízení dodržet, aniž by došlo k ohrožení bezpečnosti silničního provozu, bezpečnosti osob, vozidla nebo nákladu. Pokud se řidič rozhodne, že je nezbytné odchýlit se od nařízení, aniž by došlo k ohrožení bezpečnosti silničního provozu, musí oznámit povahu a důvod odchylky ručně (na záznamovém listu nebo na výtisku ze záznamového zařízení nebo v denním pracovním plánu v jakémkoli jazyce Společenství), jakmile zastaví.
3) Kontrolor uplatňuje odborné uvážení při kontrole řidiče a vyhodnocení toho, zda je odchylka od maximální doby řízení odůvodněná.
Pro posouzení toho, zda je odchylka na základě článku 12 oprávněná, musí kontrolor pečlivě prověřit veškeré okolnosti, zejména:
a) historii záznamů řidiče o době řízení, aby se určil obvyklý rozvrh řidičova výkonu a ověřilo se, zda řidič obvykle pravidla pro dobu řízení a dobu odpočinku dodržuje a že tedy k odchylce došlo výjimečně;
b) k odchylce od maximální doby řízení nesmí docházet pravidelně, odchylka musí být způsobena výjimečnými okolnostmi jako třeba: velkými dopravními nehodami, extrémními povětrnostními podmínkami, silničními odbočkami a objezdy, přeplněnými parkovišti atd. (Tento seznam možných výjimečných okolností je pouze příkladmý. Při posuzování platí zásada, že důvod možné odchylky od maximální doby řízení nesmí být známý předem, dokonce nesmí být ani předvídatelný);
c) je třeba dodržovat denní i týdenní maximální dobu řízení, řidič tedy nemůže mít „čas k dobru“ na základě překročení limitů při hledání parkoviště;
d) odchylka od pravidel pro maximální dobu řízení nesmí vést k omezení nutných přestávek, denního ani týdenního odpočinku.
s pozdravem
- Helena
- řidič profesionál
- Příspěvky: 1267
- Registrován: sob 25. dub 2009 12:09:14
Re: Přetáhnutí doby jízdy
Děkuji. To musím nejdřív zpracovat.
- Dopravní policie
- Dopravní policie
- Příspěvky: 74
- Registrován: stř 16. zář 2009 10:24:36
Re: Přetáhnutí doby jízdy
olmouvám se, jak sleduji i ostatní diskuse, tak vy nejste dopravce (přepravce) operující na území ČR. Proto bych chtěl dopředu uvést, že moje přípsěvky jsou z pohledu předpisů v ČR. Jinak samozřejmě pokyny (doporučení) komise ES jsou pro všechny státy ES platné a měly by být respektovány.Helena píše:Děkuji. To musím nejdřív zpracovat.
s pozdravem
- Helena
- řidič profesionál
- Příspěvky: 1267
- Registrován: sob 25. dub 2009 12:09:14
Re: Přetáhnutí doby jízdy
Omlouvat se určitě nemusíte, jsme tu všichni rádi, že si na nás berete čas. Právě, že EU předpisy by měly platit jednotně po celé EU. Doprovázím řidiče z různých států a často se mě ptají, co smí a co ne. Někdy musím rozhdnout podle situace já, co uděláme a nerada bych nějakýmu kolegovi způsobila problémy.
- mates
- Admin
- Příspěvky: 2802
- Registrován: ned 29. bře 2009 12:21:45
- Bydliště: Praha 602 239 042
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přetáhnutí doby jízdy
Pravidelná linka???
od tom27 » pát 23. říj 2009 9:02:57
Ahoj,může mi někdo vysvětlit co je pravidelná linka?
Jezdím pro firmu s autobusem o 16 místech k sezení a vybavený tachografem. Vozím zaměstnance a klienty z bodu A do bodu B. Tyto body jsou od sebe 4,5km. Ráno začíná časovým rozmezím kdy se vozí zaměstnanci. Během dne,(není to každý den,záleží na vytíženosti naší společnosti) jezdím dle potřeb klientů. To znamená že jsem na telefonu,a když klient dorazí do bodu A,tak mi zavolá že chce odvést do bodu B,a obráceně. Problém dle mého začína v době když během 5ti,6ti hodin v kuse na této trase najezdím 180-240km,a přestávka mezi další jízdou je 10 maximálně 15 minut.
Dle mého logického uvažováni by měla pravidelná linka být jízda na určené trase, v určeném čase. Tudíž se domnívám že toto není pravidelná linka,a měl bych dodržovat 561. Jenomže já nejsem schopnej dodržet bezpečnostní přestávky,protože zaměstnavatel chce abych jezdit dle potřeb klientů. Tvrdí že cigereta mezi další jízdou je přestávka. A navíc po mne vyžadují i jiné práce,které nejsou spojeny s dopravou. Může mi někdo vysvětlit jestli se pletu já,nebo můj zaměstnavatel? Musím dodat že nejsem jediný řidič v této společnosti,a že se pravidelně střídáme.
Ještě jeden problém je v tom,že nikdo z mích nadřízených nemá žádné zkoušky ani zkušenosti z řízení autodopravy. Díky za každý názor či radu.
Tom27
od tom27 » pát 23. říj 2009 9:02:57
Ahoj,může mi někdo vysvětlit co je pravidelná linka?
Jezdím pro firmu s autobusem o 16 místech k sezení a vybavený tachografem. Vozím zaměstnance a klienty z bodu A do bodu B. Tyto body jsou od sebe 4,5km. Ráno začíná časovým rozmezím kdy se vozí zaměstnanci. Během dne,(není to každý den,záleží na vytíženosti naší společnosti) jezdím dle potřeb klientů. To znamená že jsem na telefonu,a když klient dorazí do bodu A,tak mi zavolá že chce odvést do bodu B,a obráceně. Problém dle mého začína v době když během 5ti,6ti hodin v kuse na této trase najezdím 180-240km,a přestávka mezi další jízdou je 10 maximálně 15 minut.
Dle mého logického uvažováni by měla pravidelná linka být jízda na určené trase, v určeném čase. Tudíž se domnívám že toto není pravidelná linka,a měl bych dodržovat 561. Jenomže já nejsem schopnej dodržet bezpečnostní přestávky,protože zaměstnavatel chce abych jezdit dle potřeb klientů. Tvrdí že cigereta mezi další jízdou je přestávka. A navíc po mne vyžadují i jiné práce,které nejsou spojeny s dopravou. Může mi někdo vysvětlit jestli se pletu já,nebo můj zaměstnavatel? Musím dodat že nejsem jediný řidič v této společnosti,a že se pravidelně střídáme.
Ještě jeden problém je v tom,že nikdo z mích nadřízených nemá žádné zkoušky ani zkušenosti z řízení autodopravy. Díky za každý názor či radu.
Tom27
člen výboru
-
- řidič profesionál
- Příspěvky: 923
- Registrován: úte 14. črc 2009 18:27:28
Re: Přetáhnutí doby jízdy
asi to není sem ale jaký je minimální čas jízdy abych mohl udělat přestávku??
příklad je že pojedu 0,30 hod a udělám pauzu 0,15 hod pak pojedu 4 hod a udělám 0,30 hod pauzu je to takto možné ??
příklad je že pojedu 0,30 hod a udělám pauzu 0,15 hod pak pojedu 4 hod a udělám 0,30 hod pauzu je to takto možné ??
- Helena
- řidič profesionál
- Příspěvky: 1267
- Registrován: sob 25. dub 2009 12:09:14
Re: Přetáhnutí doby jízdy
Ta výpověď člena Tachoscan na liazu mě taky zarazila. On tvrdí, že lze udělat dělenou pauzu až po 1 hodině jízdy.
-
- Člen sdružení
- Příspěvky: 1610
- Registrován: ned 29. bře 2009 13:04:25
- Bydliště: in Westböhmen..pevná hráz socializnu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přetáhnutí doby jízdy
já bych řekl, že ano ale kdo ví ale tu pauzu je třeba asi započítat do celkový doby a tom případě by to dělalo 4:45 ?roadtrain píše:asi to není sem ale jaký je minimální čas jízdy abych mohl udělat přestávku??
příklad je že pojedu 0,30 hod a udělám pauzu 0,15 hod pak pojedu 4 hod a udělám 0,30 hod pauzu je to takto možné ??
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí... http://www.funradio.fr/playfun# je lepší se pokusit aspoň o něco, než nedělat vůbec nic
-
- řidič profesionál
- Příspěvky: 923
- Registrován: úte 14. črc 2009 18:27:28
Re: Přetáhnutí doby jízdy
já počkám na Dopravní policii.pokud chápu dobře 561 je to možné udělat tak jak píšu.