Odkazy:  :   Spolek   Portal    Sbirka   GDPR   Doprava-online   Autoplosina   Facebook

rozložení hmotnosti auto + vlek

Dotazy pouze na téma - ADR, silniční kontroly, kontroly technického stavu, vážení vozidel, omezení jízdy nákladních vozidel
Pravidla fóra
Žádáme o naprostou slušnost a věcnost v této sekci, jde nám všem o to, aby tato spolupráce vydržela. Veškeré příspěvky, které nebudou k věci, budou přesunuty do jiné sekce nebo smazány.
Na jiný okruh dotazů zatím nemáme zajištěného garanta, proto se prosím držte jen témat zde uvedených.
Odpovědět
Uživatelský avatar
petrw.
Člen sdružení
Příspěvky: 2001
Registrován: stř 06. kvě 2009 19:36:47

rozložení hmotnosti auto + vlek

Příspěvek od petrw. »

Dobrý den,
jakým způspbem je postihován vetší rozdíl váhy v soupravě vozidel , kdy váha vleku přesahuje 1,5 násobek hmotnosti tahače ? Příklad : souprava sklápěcího 4 osého vozidla a podvalníkového 4 osého přívěsu. Provozní hmotnost auta = 16200 kg, vleku 8200 kg. Pohotovostní hmotnost vleku je podle TP. 40 000 kg. Při celkové hmotnosti soupravy 48 000 kg zbývá na náklad (stroj) 23 600 kg . V takovém případě ale nedodržím na taženém vozidle 1,5 násobek hmotnosti tahače.
Pokud budu chtít dodržet 1,5 násobek tahače a přitom se vejít do 48 tun váhy soupravy, musím zvednout váhu tahače , na ukor váhy vezeneho stroje (max. 19 tun).
Toto se dá vyřešit povolením pro nadrozměrnou přepravu s celkovou hmotností do 60 tun. Bohužel toto povolení je pouze na max. 8 povolených tras a omezení průjezdu Prahou na noční hodiny.. Bohužel toto je omezení , se kterým se nedokážeme vyrovnat. Naše firma provádí přepravu stavebních strojů pro vlastní potřebu, kdy nejtěžší stroj váží 30 000 kg.
Je tedy možné dostat povolení do 60 tun bez omezení tras a prujezdu Prahou ? Pokud ne dá se tato situace nějak legálně vyřešit ?Jak se zachovat aby jsme mohli plně využít přepravních hmotností vleku ? Celý problém spočívá v použití soupravy sklápěcího auta a podvalníkového vleku.
Děkuji
Revizor Sdružení řidičů CZ
Uživatelský avatar
Dopravní policie
Dopravní policie
Příspěvky: 74
Registrován: stř 16. zář 2009 10:24:36

Re: rozložení hmotnosti auto + vlek

Příspěvek od Dopravní policie »

petrw. píše:Dobrý den,
jakým způspbem je postihován vetší rozdíl váhy v soupravě vozidel , kdy váha vleku přesahuje 1,5 násobek hmotnosti tahače ? Příklad : souprava sklápěcího 4 osého vozidla a podvalníkového 4 osého přívěsu. Provozní hmotnost auta = 16200 kg, vleku 8200 kg. Pohotovostní hmotnost vleku je podle TP. 40 000 kg. Při celkové hmotnosti soupravy 48 000 kg zbývá na náklad (stroj) 23 600 kg . V takovém případě ale nedodržím na taženém vozidle 1,5 násobek hmotnosti tahače.
Pokud budu chtít dodržet 1,5 násobek tahače a přitom se vejít do 48 tun váhy soupravy, musím zvednout váhu tahače , na ukor váhy vezeneho stroje (max. 19 tun).
Toto se dá vyřešit povolením pro nadrozměrnou přepravu s celkovou hmotností do 60 tun. Bohužel toto povolení je pouze na max. 8 povolených tras a omezení průjezdu Prahou na noční hodiny.. Bohužel toto je omezení , se kterým se nedokážeme vyrovnat. Naše firma provádí přepravu stavebních strojů pro vlastní potřebu, kdy nejtěžší stroj váží 30 000 kg.
Je tedy možné dostat povolení do 60 tun bez omezení tras a prujezdu Prahou ? Pokud ne dá se tato situace nějak legálně vyřešit ?Jak se zachovat aby jsme mohli plně využít přepravních hmotností vleku ? Celý problém spočívá v použití soupravy sklápěcího auta a podvalníkového vleku.
Děkuji
Otázka zvlášního užívání komunikace (povolení) ve smyslu ustanovení § 25 odst. 1 zákona č. 13/1997 Sb., je vždy v pravomoci orgánu, který povolení vydává, a ten stanoví podmínky, za kterých je možné takou jízdu absolvovat. A protože mosty v ČR jsou v dost kritickém stavu, velmi často je v povolení uváděno, že vozidlo musí jet jako jediné na mostě a to si vyžafuje omezení silničního provozu a z tohoto důvodu musejí být předepisovány trasy a časy průjezdu.

s pozdravem
Odpovědět