Odkazy:  :   Spolek   Portal    Sbirka   GDPR   Doprava-online   Autoplosina   Facebook

Výměna karet v osádce

Dotazy a odpovědi ohledně digitálních tachografů
Pravidla fóra
Obdobně jako v sekci Dopravní policie Vás žádáme o slušnost a konkrétní dotazy. Veškeré dohady si nechte do sekce Drbárna
Odpovídat zde budou lidé z oboru.
Dotazy zde mohou pokládat pouze registrovaní uživatelé
Tacho
Člen sdružení
Příspěvky: 1920
Registrován: pon 19. říj 2009 1:11:25

Výměna karet v osádce

Příspěvek od Tacho »

Zde se můžete dotazovat na jízdu v osádce a správného použití tachografu
Naposledy upravil(a) Tacho dne pát 31. led 2014 0:18:38, celkem upraveno 1 x.
Znalost je dostatečná, když ji použijeme. Ochota nestačí, musíme konat.
petr721
Příspěvky: 7
Registrován: stř 14. lis 2012 13:07:04

Re: Výměna karet v osádce

Příspěvek od petr721 »

Ahoj.Poměrně častý problém je jízda dvou řidičů ,mimo osádku.Jinak řečeno ,zpravidla jeden během směny opustí nebo nastoupí dříve.
Vím ,že pokud dodržím režim jednoho řidiče neměl by být problém.
V praxi dám příklad: .řidič nastoupí směnu v 8.00 po odpočinku řídí 4.00h poté přistoupí řidič 2 bude řídít taky 4.00h pak příjde 45min přestávka.No a poté smí 1 řidič řídit již jen 4.15h do konce jeho výkonu a musí nastoupit denní odpočinek ? Tím pádem i druhý řidič bude limitován výkonem prvního ?
martin440
Člen sdružení
Příspěvky: 1610
Registrován: ned 29. bře 2009 13:04:25
Bydliště: in Westböhmen..pevná hráz socializnu
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna karet v osádce

Příspěvek od martin440 »

petr721... osobně si myslím, že pokud dodržují řežim " v jednom" tak každej jede v podstatě na "sebe"..... ale Tacho to dá do latě líp ;)
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí... http://www.funradio.fr/playfun# je lepší se pokusit aspoň o něco, než nedělat vůbec nic
Uživatelský avatar
mates
Admin
Příspěvky: 2802
Registrován: ned 29. bře 2009 12:21:45
Bydliště: Praha 602 239 042
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna karet v osádce

Příspěvek od mates »

začal bych tím,že řidič tam musí být cca 1h tolerance nebo už s vyjetím???
člen výboru
Děda
řidič profesionál
Příspěvky: 329
Registrován: ned 29. bře 2009 18:17:59

Re: Výměna karet v osádce

Příspěvek od Děda »

Já se přidám,
řidič č 1 jede naložit a ujede tam i zpět na firmu cca hodinu, nakládka však trvá 3h a tímto zdržením se již nestíhá vykládka.
řidič č 2 jede složit ujede cca 2 hod a hodinu vykládka.Na firmě čeká na další práci a šéf mu řekne pojedeš s řidičem č 1. JAK TO MAJÍ UDĚLAT ABY VŠE ODPOVÍDALO 561 A NEMOHL JE NIKDO POSTIHNOUT?
Každý řetěz je silný tak, jak je silný jeho nejslabší článek. Stejně za všechno můžou kamioňáci!!?
Uživatelský avatar
frantaemail
Člen sdružení
Příspěvky: 2299
Registrován: ned 03. kvě 2009 14:19:26
Bydliště: Šluknov

Re: Výměna karet v osádce

Příspěvek od frantaemail »

petr721: Uváděný příklad nelze považovat za jízdu v režimu osádky ale jízdu ve dvou řidičích. Takže v tomto případě je potřeba aby oba řidiči dodrželi limity pro jednotlivého řidiče (denní doba řízení 9 hodin (max. 10 pokud je to umožněno), denní dobu odpočinku ve 24 hodinách 11 hodin (min. 9 hod pokud je to umožněno) a bezp. přestávky v řízení nejpozději po 4,5 hodinách. Pokud to shrnu tak ano, druhý řidič bude limitován - omezen pracovní dobou (výkonem) prvního řidiče.

Děda: Definici "cca hodinu" budu brát jako do jedné hodiny. Na tento příklad nelze uplatnit režim osádky (30 hodinový cyklus), ale pouze režim řidiče (24 hodinový cyklus) a to z toho důvodu, že jeden z řidičů který by přistoupil do osádky má dobu řízení více jak jednu hodinu.
Uživatelský avatar
Irys
Člen sdružení
Příspěvky: 363
Registrován: ned 29. bře 2009 15:03:21
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna karet v osádce

Příspěvek od Irys »

Dotaz č. 1 - příklad: jestliže jedou dva řidiči část šichty spolu a část pokračují každý na jiném autě (čili nejedná se o režim osádky, ale dvou řidičů), počítá se čas strávený na sedadle spolujezdce za jízdy jako pohotovost čili "pauza"? Jinými slovy když mě někdo doveze k autu, já poslední 4 hodiny sedím na sedadle spolujezdce a kartu mám ve druhém slotu, můžu po přesednutí do svého auta hned řídit?
Dotaz č. 2 - je v případě režimu dvou řidičů v jednom autě správné, že v tachografu jsou obě karty? Předpokládám, že ano, protože stejně bych na kartu nedoplňovala nic jiného, než pohotovost.
Uživatelský avatar
frantaemail
Člen sdružení
Příspěvky: 2299
Registrován: ned 03. kvě 2009 14:19:26
Bydliště: Šluknov

Re: Výměna karet v osádce

Příspěvek od frantaemail »

ad1) Jestliže v dané "šichtě" nebudeš řídit, ale pouze se povezeš (na sedadle spolujezdce - pohotovost), můžeš následně začít řídit. Pokud však v dané "šichtě" se budeš střídat s řidičem v řízení musíš mít před jízdou s dalším vozidlem BP pokud by doba řízení dosáhla limitu 4h 30min. V tomto případě nelze považovat první část doby pohotovosti za dobu BP.
ad2) Ano, je to možné.
yura.b
Člen sdružení
Příspěvky: 25
Registrován: úte 15. led 2013 18:32:10

Re: Výměna karet v osádce

Příspěvek od yura.b »

ale nutne to neni, ne?? nemusim prece pokazde strkat kartu spolujezdce (2. ridice).. ?
Uživatelský avatar
frantaemail
Člen sdružení
Příspěvky: 2299
Registrován: ned 03. kvě 2009 14:19:26
Bydliště: Šluknov

Re: Výměna karet v osádce

Příspěvek od frantaemail »

V případě řízení vozidla dvěma řidiči nemusíš mít vloženou kartu ve druhém slotu, avšak musíš tuto činnost doložit a tudíž ji i doplnit na kartu při vkládání do slotu řidiče. Lepší však je, nechat provádět záznam přímo tachografem, je to jistější, že nezapomeneš na něco. Při řízení v osádce je vložená karta povinnost.
Odpovědět