Odkazy: : Spolek Portal Sbirka GDPR Doprava-online Autoplosina Facebook
Výměna karet v osádce
Pravidla fóra
Obdobně jako v sekci Dopravní policie Vás žádáme o slušnost a konkrétní dotazy. Veškeré dohady si nechte do sekce Drbárna
Odpovídat zde budou lidé z oboru.
Dotazy zde mohou pokládat pouze registrovaní uživatelé
Obdobně jako v sekci Dopravní policie Vás žádáme o slušnost a konkrétní dotazy. Veškeré dohady si nechte do sekce Drbárna
Odpovídat zde budou lidé z oboru.
Dotazy zde mohou pokládat pouze registrovaní uživatelé
-
- Člen sdružení
- Příspěvky: 1920
- Registrován: pon 19. říj 2009 1:11:25
Výměna karet v osádce
Zde se můžete dotazovat na jízdu v osádce a správného použití tachografu
Naposledy upravil(a) Tacho dne pát 31. led 2014 0:18:38, celkem upraveno 1 x.
Znalost je dostatečná, když ji použijeme. Ochota nestačí, musíme konat.
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: stř 14. lis 2012 13:07:04
Re: Výměna karet v osádce
Ahoj.Poměrně častý problém je jízda dvou řidičů ,mimo osádku.Jinak řečeno ,zpravidla jeden během směny opustí nebo nastoupí dříve.
Vím ,že pokud dodržím režim jednoho řidiče neměl by být problém.
V praxi dám příklad: .řidič nastoupí směnu v 8.00 po odpočinku řídí 4.00h poté přistoupí řidič 2 bude řídít taky 4.00h pak příjde 45min přestávka.No a poté smí 1 řidič řídit již jen 4.15h do konce jeho výkonu a musí nastoupit denní odpočinek ? Tím pádem i druhý řidič bude limitován výkonem prvního ?
Vím ,že pokud dodržím režim jednoho řidiče neměl by být problém.
V praxi dám příklad: .řidič nastoupí směnu v 8.00 po odpočinku řídí 4.00h poté přistoupí řidič 2 bude řídít taky 4.00h pak příjde 45min přestávka.No a poté smí 1 řidič řídit již jen 4.15h do konce jeho výkonu a musí nastoupit denní odpočinek ? Tím pádem i druhý řidič bude limitován výkonem prvního ?
-
- Člen sdružení
- Příspěvky: 1610
- Registrován: ned 29. bře 2009 13:04:25
- Bydliště: in Westböhmen..pevná hráz socializnu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna karet v osádce
petr721... osobně si myslím, že pokud dodržují řežim " v jednom" tak každej jede v podstatě na "sebe"..... ale Tacho to dá do latě líp
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí... http://www.funradio.fr/playfun# je lepší se pokusit aspoň o něco, než nedělat vůbec nic
- mates
- Admin
- Příspěvky: 2802
- Registrován: ned 29. bře 2009 12:21:45
- Bydliště: Praha 602 239 042
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna karet v osádce
začal bych tím,že řidič tam musí být cca 1h tolerance nebo už s vyjetím???
člen výboru
-
- řidič profesionál
- Příspěvky: 329
- Registrován: ned 29. bře 2009 18:17:59
Re: Výměna karet v osádce
Já se přidám,
řidič č 1 jede naložit a ujede tam i zpět na firmu cca hodinu, nakládka však trvá 3h a tímto zdržením se již nestíhá vykládka.
řidič č 2 jede složit ujede cca 2 hod a hodinu vykládka.Na firmě čeká na další práci a šéf mu řekne pojedeš s řidičem č 1. JAK TO MAJÍ UDĚLAT ABY VŠE ODPOVÍDALO 561 A NEMOHL JE NIKDO POSTIHNOUT?
řidič č 1 jede naložit a ujede tam i zpět na firmu cca hodinu, nakládka však trvá 3h a tímto zdržením se již nestíhá vykládka.
řidič č 2 jede složit ujede cca 2 hod a hodinu vykládka.Na firmě čeká na další práci a šéf mu řekne pojedeš s řidičem č 1. JAK TO MAJÍ UDĚLAT ABY VŠE ODPOVÍDALO 561 A NEMOHL JE NIKDO POSTIHNOUT?
Každý řetěz je silný tak, jak je silný jeho nejslabší článek. Stejně za všechno můžou kamioňáci!!?
- frantaemail
- Člen sdružení
- Příspěvky: 2299
- Registrován: ned 03. kvě 2009 14:19:26
- Bydliště: Šluknov
Re: Výměna karet v osádce
petr721: Uváděný příklad nelze považovat za jízdu v režimu osádky ale jízdu ve dvou řidičích. Takže v tomto případě je potřeba aby oba řidiči dodrželi limity pro jednotlivého řidiče (denní doba řízení 9 hodin (max. 10 pokud je to umožněno), denní dobu odpočinku ve 24 hodinách 11 hodin (min. 9 hod pokud je to umožněno) a bezp. přestávky v řízení nejpozději po 4,5 hodinách. Pokud to shrnu tak ano, druhý řidič bude limitován - omezen pracovní dobou (výkonem) prvního řidiče.
Děda: Definici "cca hodinu" budu brát jako do jedné hodiny. Na tento příklad nelze uplatnit režim osádky (30 hodinový cyklus), ale pouze režim řidiče (24 hodinový cyklus) a to z toho důvodu, že jeden z řidičů který by přistoupil do osádky má dobu řízení více jak jednu hodinu.
Děda: Definici "cca hodinu" budu brát jako do jedné hodiny. Na tento příklad nelze uplatnit režim osádky (30 hodinový cyklus), ale pouze režim řidiče (24 hodinový cyklus) a to z toho důvodu, že jeden z řidičů který by přistoupil do osádky má dobu řízení více jak jednu hodinu.
- Irys
- Člen sdružení
- Příspěvky: 363
- Registrován: ned 29. bře 2009 15:03:21
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna karet v osádce
Dotaz č. 1 - příklad: jestliže jedou dva řidiči část šichty spolu a část pokračují každý na jiném autě (čili nejedná se o režim osádky, ale dvou řidičů), počítá se čas strávený na sedadle spolujezdce za jízdy jako pohotovost čili "pauza"? Jinými slovy když mě někdo doveze k autu, já poslední 4 hodiny sedím na sedadle spolujezdce a kartu mám ve druhém slotu, můžu po přesednutí do svého auta hned řídit?
Dotaz č. 2 - je v případě režimu dvou řidičů v jednom autě správné, že v tachografu jsou obě karty? Předpokládám, že ano, protože stejně bych na kartu nedoplňovala nic jiného, než pohotovost.
Dotaz č. 2 - je v případě režimu dvou řidičů v jednom autě správné, že v tachografu jsou obě karty? Předpokládám, že ano, protože stejně bych na kartu nedoplňovala nic jiného, než pohotovost.
- frantaemail
- Člen sdružení
- Příspěvky: 2299
- Registrován: ned 03. kvě 2009 14:19:26
- Bydliště: Šluknov
Re: Výměna karet v osádce
ad1) Jestliže v dané "šichtě" nebudeš řídit, ale pouze se povezeš (na sedadle spolujezdce - pohotovost), můžeš následně začít řídit. Pokud však v dané "šichtě" se budeš střídat s řidičem v řízení musíš mít před jízdou s dalším vozidlem BP pokud by doba řízení dosáhla limitu 4h 30min. V tomto případě nelze považovat první část doby pohotovosti za dobu BP.
ad2) Ano, je to možné.
ad2) Ano, je to možné.
-
- Člen sdružení
- Příspěvky: 25
- Registrován: úte 15. led 2013 18:32:10
Re: Výměna karet v osádce
ale nutne to neni, ne?? nemusim prece pokazde strkat kartu spolujezdce (2. ridice).. ?
- frantaemail
- Člen sdružení
- Příspěvky: 2299
- Registrován: ned 03. kvě 2009 14:19:26
- Bydliště: Šluknov
Re: Výměna karet v osádce
V případě řízení vozidla dvěma řidiči nemusíš mít vloženou kartu ve druhém slotu, avšak musíš tuto činnost doložit a tudíž ji i doplnit na kartu při vkládání do slotu řidiče. Lepší však je, nechat provádět záznam přímo tachografem, je to jistější, že nezapomeneš na něco. Při řízení v osádce je vložená karta povinnost.