Odkazy: : Spolek Portal Sbirka GDPR Doprava-online Autoplosina Facebook
režim OUT
Pravidla fóra
Obdobně jako v sekci Dopravní policie Vás žádáme o slušnost a konkrétní dotazy. Veškeré dohady si nechte do sekce Drbárna
Odpovídat zde budou lidé z oboru.
Dotazy zde mohou pokládat pouze registrovaní uživatelé
Obdobně jako v sekci Dopravní policie Vás žádáme o slušnost a konkrétní dotazy. Veškeré dohady si nechte do sekce Drbárna
Odpovídat zde budou lidé z oboru.
Dotazy zde mohou pokládat pouze registrovaní uživatelé
- majka.hornekova
- Člen sdružení
- Příspěvky: 45
- Registrován: čtv 09. črc 2009 20:09:29
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
režim OUT
Dobrý den,
již z předešlých komentářů a dotazů jsem se dozvěděla o režimu OUT, že je ho možné použít v případě, kdy řidič čeká na vydání ztracené, odcizené či poškozené karty. Jinde jsem se také dozvěděla, že je možné tento režim použít při pohybu auta mimo pozemní komunikace. Z toho jsem si vyvodila, že např. v areálu firmy lze jezdit s vozem v tomto režimu bez vložené karty řidiče /možnost pro úklid např autobusu, či manipulace servisními techniky, popř. nakládka kamionu/. Setkala jsem se ale s názorem, že toto musí být nějak prokázané jakýmsi potvrzením, aby bylo jasné, že s tím nepopojížděl řidič, který takto obcházel nařízení 561 aby se vešel do výkonu apod.
Mohl by jste mi prosím vysvětlit jak přesně to má být, popř. jaká pravidla dodržovat abychom se jako firma vyhnuli postihu?
Děkuji Majka Horneková
již z předešlých komentářů a dotazů jsem se dozvěděla o režimu OUT, že je ho možné použít v případě, kdy řidič čeká na vydání ztracené, odcizené či poškozené karty. Jinde jsem se také dozvěděla, že je možné tento režim použít při pohybu auta mimo pozemní komunikace. Z toho jsem si vyvodila, že např. v areálu firmy lze jezdit s vozem v tomto režimu bez vložené karty řidiče /možnost pro úklid např autobusu, či manipulace servisními techniky, popř. nakládka kamionu/. Setkala jsem se ale s názorem, že toto musí být nějak prokázané jakýmsi potvrzením, aby bylo jasné, že s tím nepopojížděl řidič, který takto obcházel nařízení 561 aby se vešel do výkonu apod.
Mohl by jste mi prosím vysvětlit jak přesně to má být, popř. jaká pravidla dodržovat abychom se jako firma vyhnuli postihu?
Děkuji Majka Horneková
Majka
-
- Člen sdružení
- Příspěvky: 1920
- Registrován: pon 19. říj 2009 1:11:25
Re: režim OUT
Když řidič čeká na vydání ztracené nebo odcizené digitální karty tak neaktivuje režim OUT,ale pořizuje výtisky z tachografu.Při jízdě vozidla mimo pozemní komunikace řidič zadá počátek tohoto režimu a při ukončení jízdy mimo komunikaci tento režim musí ukončit nesmí na toto zapomenout.Při jízdě vozidla v areálu firmy nezadává řidič režim OUT.V rychlosti jsem odpověděl samozřejmě toto téma rozebereme důkladněji.Pro upřesnění režim OUT je cesta, při které se nepožaduje žádný záznam.Omlouvám se,ale mám momentálně více práce proto jsem dal pouze odpovědi a později zde vše podrobně rozepíšu.
Naposledy upravil(a) Tacho dne čtv 30. led 2014 23:46:44, celkem upraveno 1 x.
Znalost je dostatečná, když ji použijeme. Ochota nestačí, musíme konat.
- majka.hornekova
- Člen sdružení
- Příspěvky: 45
- Registrován: čtv 09. črc 2009 20:09:29
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: režim OUT
Dobrý den,
tak teď už tomu nerozumím vůbec . Ale ráda si počkám na podrobnější rozbor... Přeji pěkný den.
Majka
tak teď už tomu nerozumím vůbec . Ale ráda si počkám na podrobnější rozbor... Přeji pěkný den.
Majka
Majka
-
- Člen sdružení
- Příspěvky: 1920
- Registrován: pon 19. říj 2009 1:11:25
Re: režim OUT
OUT se rozumí:
případ, kdy není užívání záznamového zařízení požadováno.V areálu firmy začíná pracovní doba řidiče převzetím vozidla.Nakládka, popojíždění po areálu musí mít řidič zaznamenáno, když u vás na firmě někdo popojede za ůčelem servisu vozidla, tak kartu řidiče vloží do tachografu přeci máte mechanika, který má řidičský průkaz.Jízda bez karty je možná v případě, že čekáte na vydání nové a podobně.Pak pouze pořizujete výtisky za tyto jízdy na které musíte zapsat veškeré údaje.Autorizované servisy mají karty používat ale nikdo to neřeší proto než opustíte takový servis, tak si řidič pořídí výtisk a nechá si potvrdit na zadní stranu razítko a podpis aby v případě kontroly měl dopravce co doložit proč vozidlo jelo bez karty řidiče.
případ, kdy není užívání záznamového zařízení požadováno.V areálu firmy začíná pracovní doba řidiče převzetím vozidla.Nakládka, popojíždění po areálu musí mít řidič zaznamenáno, když u vás na firmě někdo popojede za ůčelem servisu vozidla, tak kartu řidiče vloží do tachografu přeci máte mechanika, který má řidičský průkaz.Jízda bez karty je možná v případě, že čekáte na vydání nové a podobně.Pak pouze pořizujete výtisky za tyto jízdy na které musíte zapsat veškeré údaje.Autorizované servisy mají karty používat ale nikdo to neřeší proto než opustíte takový servis, tak si řidič pořídí výtisk a nechá si potvrdit na zadní stranu razítko a podpis aby v případě kontroly měl dopravce co doložit proč vozidlo jelo bez karty řidiče.
Naposledy upravil(a) Tacho dne čtv 30. led 2014 23:47:09, celkem upraveno 3 x.
Znalost je dostatečná, když ji použijeme. Ochota nestačí, musíme konat.
-
- Člen sdružení
- Příspěvky: 1920
- Registrován: pon 19. říj 2009 1:11:25
Re: režim OUT
Ve správním řízení se tyto nepodložené jízdy bez karet řeší vysokou pokutou pro dopravce.Režim OUT a jak jsi psala jízda bez karty se nedá upravit dle vašich potřeb.Jsou firmy kdy si řidiči nakládají vozidla bez karet a pak teprve začínají svůj pracovní výkon po vložení karty ale je to jen otázka času až je zastaví někdo kdo jim stáhne i digitální tachograf kde jsou všechny tyto jízdy uložené.Pak je to jen otázka času kdy na firmu příjde oznámení o provedení kontroly ve firmě s přesným datumem termínu.Máte vozidla vybavena záznamovým zařízením a platíli pro vás nařízení 561 tak používejte karty řidičů režim OUT používejte mimo působnost nařízení 561 neupravujte si to podle sebe že v areálu firmy si označíte režim OUT a ještě k tomu i bez karty řidiče a vše je v pořádku.
Naposledy upravil(a) Tacho dne čtv 30. led 2014 23:47:27, celkem upraveno 1 x.
Znalost je dostatečná, když ji použijeme. Ochota nestačí, musíme konat.
- majka.hornekova
- Člen sdružení
- Příspěvky: 45
- Registrován: čtv 09. črc 2009 20:09:29
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: režim OUT
Dobrý den,
velmi děkuji za Vaši odpověď. Pokud z mého dotazu vyznělo, že to takto ve firmě děláme, tak se za to omlouvám. Tak to rozhodně neděláme a vím, že to není správné. Pouze mě zajímalo přesně za jakých okolnosti lze tento režim použít. To s tím servisem jsem nevěděla, ale začneme to tak dělat. To když přivezeme auto do servisu, tak tam technici jezdí na režim OUT anebo ne? Výtisk provedeme a necháme potvrdit až po převzetí vozu zpátky anebo před tím? Nějeké povídání o režimu OUT jsem nenašla ani v návodu k tachografu a ani v 561 (možná jsem špatně hledala). Slyšela jsem akorát názory ostatních lidí a potřebovala jsem si ověřit do jaké míry je pravda to co znám a co jsem pochytila jinde. Odkud čerpáte Vy? Děkuji Vám za vysvětlení.
Pěkný den....
velmi děkuji za Vaši odpověď. Pokud z mého dotazu vyznělo, že to takto ve firmě děláme, tak se za to omlouvám. Tak to rozhodně neděláme a vím, že to není správné. Pouze mě zajímalo přesně za jakých okolnosti lze tento režim použít. To s tím servisem jsem nevěděla, ale začneme to tak dělat. To když přivezeme auto do servisu, tak tam technici jezdí na režim OUT anebo ne? Výtisk provedeme a necháme potvrdit až po převzetí vozu zpátky anebo před tím? Nějeké povídání o režimu OUT jsem nenašla ani v návodu k tachografu a ani v 561 (možná jsem špatně hledala). Slyšela jsem akorát názory ostatních lidí a potřebovala jsem si ověřit do jaké míry je pravda to co znám a co jsem pochytila jinde. Odkud čerpáte Vy? Děkuji Vám za vysvětlení.
Pěkný den....
Majka
-
- řidič profesionál
- Příspěvky: 923
- Registrován: úte 14. črc 2009 18:27:28
Re: režim OUT
tak zopakuji dodaz jen jsem to zkoušel tachograf přepnout do režimu UOT a v návodu na Siemens je psané že při tom nemá být karta řidiče v tachografu no nejsem si jist jestli to dobře chápu tak bych prosil nějaký vysvětlení at jsem v obraze protože jsem z toho OUT fakt jelen nějak mi to hlava nebere.
-
- Člen sdružení
- Příspěvky: 1920
- Registrován: pon 19. říj 2009 1:11:25
Re: režim OUT
Tak to je dobrá rada aby všichni co pojedou mimo působnost nařízení 561 jeli bez vložené karty řidiče.Vždyt je to hloupost můžeš mi naskenovat a poslat do emailu tacho@proridice.eu pouze tu stránku kde to píšou.
Naposledy upravil(a) Tacho dne čtv 30. led 2014 23:47:46, celkem upraveno 1 x.
Znalost je dostatečná, když ji použijeme. Ochota nestačí, musíme konat.
-
- řidič profesionál
- Příspěvky: 923
- Registrován: úte 14. črc 2009 18:27:28
Re: režim OUT
přiznávám že jsem blb a pochopil jsem to špatně je to že režim OUT se zapne a vypne po vložení či vytáhnutí karty řidiče takže pochopitelně tam karta musí být no hold jak říkám jsem z toho JELEN
-
- řidič profesionál
- Příspěvky: 923
- Registrován: úte 14. črc 2009 18:27:28
Re: režim OUT
když začnu na režimu OUT ráno a pak z pole(fabriky) vyjedu na silnici kde pro mě už platí 561 mám režim OUT počítat do denního výkonu ???