Odkazy:  :   Spolek   Portal    Sbirka   GDPR   Doprava-online   Autoplosina   Facebook

Neznalost neomlouvá

Tacho
Člen sdružení
Příspěvky: 1920
Registrován: pon 19. říj 2009 1:11:25

Neznalost neomlouvá

Příspěvek od Tacho »

Dovolil bych si zde psát své příspěvky ze školení. Po dnešním dni jsem musel nějak ventilovat svou příhodu s řidičem a proto zakládám toto téma a pravidelně se budu dělit o své zážitky ze školení, které jsou myslím i pro vás řidiče spíše pro zasmání. Samozřejmě očekávám, že i vy profesionální řidiči napíšete své zážitky, někdo tvrdil nějaký nesmysl, kterým by jste se měli řídit. :lol:
Naposledy upravil(a) Tacho dne úte 11. říj 2011 2:09:54, celkem upraveno 4 x.
Znalost je dostatečná, když ji použijeme. Ochota nestačí, musíme konat.
Tacho
Člen sdružení
Příspěvky: 1920
Registrován: pon 19. říj 2009 1:11:25

Re: Mylné informace od řidičů a dopravců při školení

Příspěvek od Tacho »

Dnes mi řidič, kterého jsem kontroloval na přestupky a měl jsem ho proškolit na obsluhu digitálního tachografu tvrdil, že digitální tachograf nemůžu načíst aniž bych porušil plombu. Nechal jsem si to tedy vysvětlit. :lol:

Řidič začal své školení se slovy:


Pane digitální tachograf nemůže načíst ani policie, protože by porušila plombu aby ten tachograf mohli vytáhnout z vozidla a nechat načíst a to přeci policajti nebudou dělat, natož vy ten tachograf můžete stáhnout jen s povolením a musí se zpět zaplombovat. Nikde na tachografu není žádný otvor aby jste si sním mohl hrát a musíte ho vyndat z vozidla a to vám podle nějakého zákona je povoleno pět krát do roka a opět se musí zaplombovat.
Nyní jsem mu řekl svou verzi jak to ve skutečnosti je, že bohužel nechápu kde tyto informace získal a myslel jsem si, že tímto to končí, ale omyl, nekončilo.
Řidič si stál na svém tvrzení a tak jsme se nejprve odebrali do vozidla, kde jsem tomuto řidiči ukázal zdířku kam se zapojí čtecí zařízení a digitální tachograf včetně vložené karty firmy přenese data do potřebného zařízení k dalšímu zpracování.
Toto tedy bylo objasněno a řidič uznal, že mám pravdu a nechal si konečně vysvětlit jak to funguje a jak se tyto data mají pravidelně stahovat.

Po té mi začal vyprávět jak jsou tachografy chytré, že dokonce dokáží určit třeba prasklí měch na vozidle a to má od člověka, který je inženýr a věnuje se tomu.
Ještě když jsem byl na vojně tak digitály byly pěkný mrchy a co teprve němci z nich dokázali vše vyčíst včetně pomalu technický když jsem začal jezdit kamionem jo to byli časy pane.


Tady jsem se zarazil protože dle věku řidiče si říkám, to ještě digitály nemohli být a na vojně těžko. To samé jsem tomuto řidiči řekl a tak se také opravil, že byli analogové tachografy, ale stejně vše se znich vyčetlo.
Tímto jsem to vzdal a změnil téma, že jsem zvědav jestli umí řádně v případě vyndání digitální karty po opětovném vložení doplnit činnost kterou měl. Odpoved zněla ano a na otázku jestli dodržuje přestávky atd řidič odpověděl, že jezdil evropu kamionem, že nemůže mít žádný přestupek a také nic nenajdu. Problém nastal hned po vyhodnocení přestupků kdy tento řidič měl neustále se opakující přestupky překročení doby řízení. Zeptal jsem se tedy dle čeho se řídí vzápětí jsem dostal zpět odpověd no přeci podle AETRU. Ptám se tedy co je to nařízení 561 a řidič odpovídá nevím a ani mě to nezajímá. Ptám se tedy co mu říkají na profesním školení řidičů a řidič mi odpovídá, že tam byl naposledy před dvěma lety a to prý jen dostal razítko a šel domů. Takže tento řidič nemá profesní průkaz a navíc se řídí svým upraveným AETREM. Bohužel po dobu než si znovu udělá profesní průkaz řidiče je tento řidič bez práce. :(
Naposledy upravil(a) Tacho dne úte 11. říj 2011 2:15:42, celkem upraveno 5 x.
Znalost je dostatečná, když ji použijeme. Ochota nestačí, musíme konat.
Uživatelský avatar
Hugo z hor
řidič profesionál
Příspěvky: 1039
Registrován: pát 19. čer 2009 22:13:32
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Mylné informace od řidičů a dopravců při školení

Příspěvek od Hugo z hor »

Tak tohle je tedy síla!!! Nic jiného se k tomu snad říct nedá. :-)
Hugo z hor

Být "TRUCKER" není jen práce, je to poslání!

vilda
řidič profesionál
Příspěvky: 286
Registrován: stř 15. dub 2009 16:05:07

Re: Mylné informace od řidičů a dopravců při školení

Příspěvek od vilda »

Na školení by měl být tachograf aspoň na ukázku, protože stejně každý jen dělá machra a neví co a jak dokud si to neošahá a nevysvětlí to předevšema bod po bodu.
A tak by to mělo být se vším.
Uživatelský avatar
Hugo z hor
řidič profesionál
Příspěvky: 1039
Registrován: pát 19. čer 2009 22:13:32
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Mylné informace od řidičů a dopravců při školení

Příspěvek od Hugo z hor »

Vildo, mimořádně s tebou souhlasím. Je opravdu lepší, když si teorii můžeš zrovna vyzkoušet v praxi, a je u toho někdo, kdo ti poradí a vysvětlí co a jak.
Hugo z hor

Být "TRUCKER" není jen práce, je to poslání!

Uživatelský avatar
Koňák
Člen sdružení
Příspěvky: 396
Registrován: úte 17. lis 2009 22:48:53
Bydliště: Petrovice u Karviné

Re: Mylné informace od řidičů a dopravců při školení

Příspěvek od Koňák »

Tacho, napsal si, že to bude spíš pro zasmání, ale jak jsem to dočetla, tak mi do smíchu fakt nebylo :shock:
Tacho
Člen sdružení
Příspěvky: 1920
Registrován: pon 19. říj 2009 1:11:25

Re: Mylné informace od řidičů a dopravců při školení

Příspěvek od Tacho »

vilda píše:Na školení by měl být tachograf aspoň na ukázku, protože stejně každý jen dělá machra a neví co a jak dokud si to neošahá a nevysvětlí to předevšema bod po bodu.
A tak by to mělo být se vším.
To máš pravdu proto na profesním školení mám všechny tacho. a jako učební pomůcka je to naprosto skvělá věc. 8-)
Znalost je dostatečná, když ji použijeme. Ochota nestačí, musíme konat.
Tacho
Člen sdružení
Příspěvky: 1920
Registrován: pon 19. říj 2009 1:11:25

Re: Mylné informace od řidičů a dopravců při školení

Příspěvek od Tacho »


Doba odpočinku v průběhu 24 hodin < 9 hodin. (0m)
od 26.1.2011 1:00 do 27.1.2011 1:00 článek 8 odstavec 2 NR(ES) č.561/2006
!!
Doba mezi dvěma týdenními dobami odpočinku překračuje šest 24hodinových časových úseků (13d 0h 14m) !
od 26.1.2011 1:00 do 8.2.2011 1:14 článek 8 odstavec 6 NR(ES) č.561/2006
!!
Doba řízení delší než 10 hodin. (14h 0m)
od 26.1.2011 1:00 do 27.1.2011 23:43 článek 6 odstavec 1 NR(ES) č.561/2006
!!
Nedodržení přestávky v řízení, 14h 0m řízení
od 26.1.2011 1:03 do 27.1.2011 23:43 článek 7 NR(ES) č.561/2006
!!
Doba odpočinku v průběhu 24 hodin < 9 hodin. (0m)
od 28.1.2011 9:15 do 29.1.2011 9:15 článek 8 odstavec 2 NR(ES) č.561/2006
!!
Nedodržení přestávky v řízení, 9h 27m řízení
od 28.1.2011 9:15 do 29.1.2011 9:17 článek 7 NR(ES) č.561/2006
!!
Doba řízení delší než 10 hodin. (27h 51m)
od 28.1.2011 9:15 do 1.2.2011 20:39 článek 6 odstavec 1 NR(ES) č.561/2006
!!
Nenalezen týdenní odpočinek !
od 31.1.2011 1:00 do 7.2.2011 1:00 článek 8 odstavec 6 NR(ES) č.561/2006
!!
Dva za sebou následující zkrácené týdenní odpočinky !
od 31.1.2011 1:00 do 14.2.2011 1:00 článek 8 odstavec 6 NR(ES) č.561/2006
!
Nedodržení přestávky v řízení, 4h 33m řízení
od 31.1.2011 1:01 do 31.1.2011 15:30 článek 7 NR(ES) č.561/2006
Nedodržení přestávky v řízení, 7h 14m řízení
od 1.2.2011 1:50 do 1.2.2011 20:39 článek 7 NR(ES) č.561/2006
!!
Doba odpočinku v průběhu 24 hodin < 9 hodin. (0m)
od 3.2.2011 1:02 do 4.2.2011 1:02 článek 8 odstavec 2 NR(ES) č.561/2006
!!
Doba řízení delší než 10 hodin. (34h 38m)
od 3.2.2011 1:02 do 8.2.2011 1:14 článek 6 odstavec 1 NR(ES) č.561/2006
!!
Nedodržení přestávky v řízení, 13h 28m řízení
od 3.2.2011 1:02 do 4.2.2011 17:03 článek 7 NR(ES) č.561/2006
!!
Nedodržení přestávky v řízení, 9h 12m řízení
od 7.2.2011 0:11 do 8.2.2011 1:14 článek 7 NR(ES) č.561/2006
!!
Dva za sebou následující zkrácené týdenní odpočinky !
od 7.2.2011 1:00 do 21.2.2011 1:00 článek 8 odstavec 6 NR(ES) č.561/2006
!
Doba odpočinku v průběhu 24 hodin < 9 hodin. (0m)
od 9.2.2011 8:33 do 10.2.2011 8:33 článek 8 odstavec 2 NR(ES) č.561/2006
!!
Doba řízení delší než 10 hodin. (10h 34m)
od 9.2.2011 8:33 do 10.2.2011 18:28 článek 6 odstavec 1 NR(ES) č.561/2006
Nedodržení přestávky v řízení, 7h 25m řízení
od 9.2.2011 21:31 do 10.2.2011 18:28 článek 7 NR(ES) č.561/2006
!!
Doba odpočinku v průběhu 24 hodin < 9 hodin. (7h 22m)
od 11.2.2011 8:17 do 12.2.2011 8:17 článek 8 odstavec 2 NR(ES) č.561/2006
!
Doba odpočinku zkrácena pod 11 hodin více jak 3x mezi dvěma týdenními dobami odpočinku ! (6krát)
od 13.2.2011 13:20 do 22.2.2011 12:44 článek 8 odstavec 4 NR(ES) č.561/2006
!
Doba odpočinku v průběhu 24 hodin zkrácena pod 11 hodin. (10h 32m)
od 14.2.2011 8:41 do 15.2.2011 8:41 článek 8 odstavec 2 NR(ES) č.561/2006
Doba odpočinku v průběhu 24 hodin zkrácena pod 11 hodin. (2h 53m)
od 14.2.2011 19:55 do 15.2.2011 19:55 článek 8 odstavec 2 NR(ES) č.561/2006
Doba odpočinku v průběhu 24 hodin zkrácena pod 11 hodin. (9h 10m)
od 17.2.2011 11:00 do 18.2.2011 11:00 článek 8 odstavec 2 NR(ES) č.561/2006
Doba odpočinku v průběhu 24 hodin zkrácena pod 11 hodin. (9h 12m)
od 18.2.2011 0:01 do 19.2.2011 0:01 článek 8 odstavec 2 NR(ES) č.561/2006
Doba odpočinku v průběhu 24 hodin zkrácena pod 11 hodin. (7h 35m)
od 19.2.2011 11:39 do 20.2.2011 11:39 článek 8 odstavec 2 NR(ES) č.561/2006
Doba odpočinku v průběhu 24 hodin zkrácena pod 11 hodin. (0m)
od 20.2.2011 0:58 do 21.2.2011 0:58 článek 8 odstavec 2 NR(ES) č.561/2006
Doba mezi dvěma týdenními dobami odpočinku překračuje šest 24hodinových časových úseků (7d 23h 21m) !
od 13.2.2011 13:20 do 21.2.2011 12:41 článek 8 odstavec 6 NR(ES) č.561/2006
!!
Nenalezen týdenní odpočinek !
od 14.2.2011 1:00 do 21.2.2011 1:00 článek 8 odstavec 6 NR(ES) č.561/2006
!!
Doba odpočinku v průběhu 24 hodin < 9 hodin. (2h 53m)
od 14.2.2011 19:55 do 15.2.2011 19:55 článek 8 odstavec 2 NR(ES) č.561/2006
!!
Nedodržení přestávky v řízení, 5h 52m řízení
od 14.2.2011 19:55 do 15.2.2011 17:02 článek 7 NR(ES) č.561/2006
!
Doba odpočinku v průběhu 24 hodin < 9 hodin. (7h 35m)
od 19.2.2011 11:39 do 20.2.2011 11:39 článek 8 odstavec 2 NR(ES) č.561/2006
!
Doba odpočinku v průběhu 24 hodin < 9 hodin. (0m)
od 20.2.2011 0:58 do 21.2.2011 0:58 článek 8 odstavec 2 NR(ES) č.561/2006
!!
Nedodržení přestávky v řízení, 8h 24m řízení
od 20.2.2011 0:58 do 21.2.2011 12:41 článek 7 NR(ES) č.561/2006
!!
Doba odpočinku v průběhu 24 hodin < 9 hodin. (0h 56m)
od 22.2.2011 12:44 do 23.2.2011 12:44 článek 8 odstavec 2 NR(ES) č.561/2006
!!

Toto lze zastavit na silnici hrubé porušení norem v kontrolovaných dnech, nejedná se o špatné zacházení s tachografem, ale o řidiče, který rok jezdí nákladním vozidlem a vůbec nic nedodržuje
Naposledy upravil(a) Tacho dne pát 25. úno 2011 23:29:50, celkem upraveno 1 x.
Znalost je dostatečná, když ji použijeme. Ochota nestačí, musíme konat.
Tacho
Člen sdružení
Příspěvky: 1920
Registrován: pon 19. říj 2009 1:11:25

Re: Mylné informace od řidičů a dopravců při školení

Příspěvek od Tacho »

Mimo jiné jezdil i bez karty aby neměl žádné porušení :lol: Průměrná rychlost 115 km/h a výdělek 19 tisíc čistého, což mu za to stálo.Denní odpočinky neprováděl vůbec, protože se vyspal vždy když mu nakládali návěs a jemu to stačí.Před vyndáním karty tvrdil, že to bude vše v pořádku. 8-)
Znalost je dostatečná, když ji použijeme. Ochota nestačí, musíme konat.
Uživatelský avatar
Amanita
řidič profesionál
Příspěvky: 134
Registrován: pát 15. led 2010 17:41:15
Bydliště: nejisté

Re: Mylné informace od řidičů a dopravců při školení

Příspěvek od Amanita »

Tohle snad ani není možný.
Odpovědět