Odkazy:  :   Spolek   Portal    Sbirka   GDPR   Doprava-online   Autoplosina   Facebook

Kamionoví dopravci mohou doplatit dluhy na mýtném přes net

Nedoplatky mýtného
Odpovědět
Uživatelský avatar
bohousek1
Člen sdružení
Příspěvky: 5606
Registrován: ned 29. bře 2009 12:25:00
Kontaktovat uživatele:

Kamionoví dopravci mohou doplatit dluhy na mýtném přes net

Příspěvek od bohousek1 »

Kamionoví dopravci mohou doplatit dluhy na mýtném přes internet
Zdroj: ČTK

Systém zatím neumí odhalit všechny typy takzvaných incidentů, popsal Hromíř. Například nepočítá se situací, kdy palubní jednotka s mýtnou branou nekomunikuje, nebo ji řidič vůbec nemá. Tento problém podle něj tvoří zhruba jedno procento celkových incidentů při mýtných kontrolách. Nejčastěji se stává, že si řidič na palubní jednotce nastaví chybný počet náprav, protože si například připojil vlek a zapomněl zadat správný počet náprav do palubní jednotky.

Ředitelství po dlužnících vymáhalo částky za neuhrazené mýtné i s několikaletým zpožděním a značnou penalizací. Dopravci si léta stěžovali, že nemají možnost, jak si výši nedoplatků zkontrolovat. Informace o nedoplatcích dopravcům nedokázali sdělit na kontaktních centrech, neposkytovala je ani celní správa.

Webová aplikace je přístupná všem dopravcům, kteří elektronické mýtné platí zpětně podle skutečného počtu projetí mýtných bran. Druhou variantou platby je možnost si palubní jednotku předem nabít kreditem, který se následně po projetí bran odečítá. Podle mluvčí ŘSD Martiny Vápeníkové většina dopravců (82 procent) volí variantu platby předem, větší částku ale na mýtném zaplatí uživatelé systému zpětných plateb. To je prý dáno především tím, že platbu předem volí zejména zahraniční dopravci, kteří republikou projíždějí jen občas, a platí tak mnohem nižší částky.

Dopravci by rádi služby nového portálu rozšířili. Přes web by tak rádi platili všechny platby, a ne jen nedoplatky z kontrolních bran. "My bychom chtěli, aby dopravce v dnešní moderní době nemusel běhat na kontaktní místa někdy 100 kilometrů daleko, ale aby všechno mohl udělat ze své kanceláře a bylo to efektivní," vysvětlil Hromíř.

Elektronické mýtné na dálnicích, rychlostních silnicích a vybraných silnicích prvních tříd se v Česku vybírá od počátku roku 2007. V současnosti je do systému zaregistrováno 553.000 aktivních uživatelů, tedy nákladních aut a autobusů s hmotností nad 3,5 tuny. V loňském roce provozovatelé těchto vozů na elektronickém mýtném zaplatili rekordních 6,57 miliardy korun, letošní výběry budou podle průběžných údajů zřejmě vyšší.
..:: Bohousek1 ::..
Odpovědět