Odkazy: : Spolek Portal Sbirka GDPR Doprava-online Autoplosina Facebook
Soutěž pro řidiče 2013
Pravidla fóra
Žádáme o naprostou slušnost a věcnost v této sekci. Veškeré příspěvky, které nebudou k věci, budou přesunuty do jiné sekce nebo smazány.
Zde nebude žádná diskuze, každý položí otázku, na kterou odpoví odborníci. Jedině tak zde bude přehledno.
Žádáme o naprostou slušnost a věcnost v této sekci. Veškeré příspěvky, které nebudou k věci, budou přesunuty do jiné sekce nebo smazány.
Zde nebude žádná diskuze, každý položí otázku, na kterou odpoví odborníci. Jedině tak zde bude přehledno.
- bohousek1
- Člen sdružení
- Příspěvky: 5606
- Registrován: ned 29. bře 2009 12:25:00
- Kontaktovat uživatele:
Soutěž pro řidiče 2013
Soutěž pro řidiče
Prostřednictvím časopisu Truck magazín bychom si tímto rádi dovolili zveřejnit soutěž o dva programy TAGRA.eu Trucker v hodnotě 1.300,- Kč včetně DPH, který je určen řidičům k vyhodnocování dat z karty řidiče, archivaci, vyhodnocení a plánování na cestách, vedení výkazů pracovní doby a přestupků, evidování přestupků za období 29- ti dní, plánování další práce, odpočinku a doby řízení. Předmětný program je vybaven intuitivním uživatelským rozhraním a je pravidelně aktualizován. Součástí balení je čtečka karet. Program TAGRA.eu Trucker poskytl náš obchodní partner společnost Truck data technology, s.r.o. za správně zodpovězenou otázku v případě režimu osádek.
K volbě právě této soutěžní otázky nás vedl fakt, že se poměrně často setkáváme s případy, kdy dochází ke zbytečnému porušování v tomto režimu, neboť řidiči i dopravci nesprávně organizují čas při střídání více řidičů. Někteří se zbytečně okrádají o čas, jiní zase neúmyslně naplánují režim v rozporu s platnou legislativou.
V přiloženém grafu je naplánován režim více řidičů v kamionové dopravě. Dopravní firma provozující pravidelnou přepravu z Prahy do Barcelony využívá režim více řidičů následujícím způsobem:
Dva řidiči A a B naloží zboží v Praze. Po příjezdu do Barcelony skládá toto zboží řidič C, který současně připravuje zboží i pro přepravu zpět do Prahy. Řidič C je v dané destinaci (Barcelona) ubytován na pobočce společnosti. Řidič B ukončí pracovní výkon jako první a zůstává na ubytovně, zatímco řidič A pokračuje ve výkonu s řidičem C, který již měl předchozí dobu výkonu na jiném vozidle, a nyní přistoupil do tohoto vozidla k řidiči A. Toto vozidlo musí současně i připravit k další jízdě zpět. V průběhu rozvozu po Barceloně řidič A po hodině jízdy, vystoupí a zůstává také na ubytovně, kde začíná denní dobu odpočinku. Řidič C pokračuje v další činnosti tak, aby do následujícího dne bylo vozidlo částečně naloženo a řidiči A a B mohli naložit zbývající náklad a pokračovat zpět do Prahy. Druhý den má řidič B ukončenou denní dobu odpočinku dříve, než řidič A. Z tohoto důvodu zahajuje výkon řidiče jako první sám, protože řidič A nemůže stále řídit z důvodu odpočinku. Po naložení zbývajícího nákladu se řidič B vrací na pobočku společnosti a přibírá řidiče A, tak aby se vrátili zpět do Prahy.
Soutěžní otázka zní:
Je správně naplánován časový harmonogram řidičů A, B, C, tak aby vše bylo v souladu s nařízením č. 561/2006?
Vaše odpovědi zasílejte do 18. 02. 2013 na e-mail soutez@cdvz.cz. Veškeré informace budeme průběžně zveřejňovat na stránkách sdružení řidičů http://soutez.proridice.eu/. O dvou vítězích se správnou odpovědí rozhodne následné slosování za účasti předsedy Sdružení řidičů CZ, o. s pana Pavla Lukáše, jednatele společnosti Truck Data Technology s.r.o. pana Libora Dospěla a jednatele Naší společnosti Centrum dopravního vzdělání s.r.o. pana Milana Boudy. K odpovědím na zmíněnou soutěžní otázku uvítáme i případnou diskuzi s Vaším výkladem proč si myslíte, že se jedná o přestupek anebo nikoliv. Diskuze a další soutěžní otázky budou pravidelně zveřejňovány na http://soutez.proridice.eu/.
Čtenáři, kteří mají roční předplatné časopisu Truck magazín mohou uplatnit slevový kupon v hodnotě 10% na veškerá námi nabízené služby (více informací na http://www.cdvz.cz).
Připravili: Bc. Blanka Myšková a Roman Šotola
Centrum dopravního vzdělání s.r.o.
Web: http://www.cdvz.cz
Email: cdvz@cdvz.cz
Prostřednictvím časopisu Truck magazín bychom si tímto rádi dovolili zveřejnit soutěž o dva programy TAGRA.eu Trucker v hodnotě 1.300,- Kč včetně DPH, který je určen řidičům k vyhodnocování dat z karty řidiče, archivaci, vyhodnocení a plánování na cestách, vedení výkazů pracovní doby a přestupků, evidování přestupků za období 29- ti dní, plánování další práce, odpočinku a doby řízení. Předmětný program je vybaven intuitivním uživatelským rozhraním a je pravidelně aktualizován. Součástí balení je čtečka karet. Program TAGRA.eu Trucker poskytl náš obchodní partner společnost Truck data technology, s.r.o. za správně zodpovězenou otázku v případě režimu osádek.
K volbě právě této soutěžní otázky nás vedl fakt, že se poměrně často setkáváme s případy, kdy dochází ke zbytečnému porušování v tomto režimu, neboť řidiči i dopravci nesprávně organizují čas při střídání více řidičů. Někteří se zbytečně okrádají o čas, jiní zase neúmyslně naplánují režim v rozporu s platnou legislativou.
V přiloženém grafu je naplánován režim více řidičů v kamionové dopravě. Dopravní firma provozující pravidelnou přepravu z Prahy do Barcelony využívá režim více řidičů následujícím způsobem:
Dva řidiči A a B naloží zboží v Praze. Po příjezdu do Barcelony skládá toto zboží řidič C, který současně připravuje zboží i pro přepravu zpět do Prahy. Řidič C je v dané destinaci (Barcelona) ubytován na pobočce společnosti. Řidič B ukončí pracovní výkon jako první a zůstává na ubytovně, zatímco řidič A pokračuje ve výkonu s řidičem C, který již měl předchozí dobu výkonu na jiném vozidle, a nyní přistoupil do tohoto vozidla k řidiči A. Toto vozidlo musí současně i připravit k další jízdě zpět. V průběhu rozvozu po Barceloně řidič A po hodině jízdy, vystoupí a zůstává také na ubytovně, kde začíná denní dobu odpočinku. Řidič C pokračuje v další činnosti tak, aby do následujícího dne bylo vozidlo částečně naloženo a řidiči A a B mohli naložit zbývající náklad a pokračovat zpět do Prahy. Druhý den má řidič B ukončenou denní dobu odpočinku dříve, než řidič A. Z tohoto důvodu zahajuje výkon řidiče jako první sám, protože řidič A nemůže stále řídit z důvodu odpočinku. Po naložení zbývajícího nákladu se řidič B vrací na pobočku společnosti a přibírá řidiče A, tak aby se vrátili zpět do Prahy.
Soutěžní otázka zní:
Je správně naplánován časový harmonogram řidičů A, B, C, tak aby vše bylo v souladu s nařízením č. 561/2006?
Vaše odpovědi zasílejte do 18. 02. 2013 na e-mail soutez@cdvz.cz. Veškeré informace budeme průběžně zveřejňovat na stránkách sdružení řidičů http://soutez.proridice.eu/. O dvou vítězích se správnou odpovědí rozhodne následné slosování za účasti předsedy Sdružení řidičů CZ, o. s pana Pavla Lukáše, jednatele společnosti Truck Data Technology s.r.o. pana Libora Dospěla a jednatele Naší společnosti Centrum dopravního vzdělání s.r.o. pana Milana Boudy. K odpovědím na zmíněnou soutěžní otázku uvítáme i případnou diskuzi s Vaším výkladem proč si myslíte, že se jedná o přestupek anebo nikoliv. Diskuze a další soutěžní otázky budou pravidelně zveřejňovány na http://soutez.proridice.eu/.
Čtenáři, kteří mají roční předplatné časopisu Truck magazín mohou uplatnit slevový kupon v hodnotě 10% na veškerá námi nabízené služby (více informací na http://www.cdvz.cz).
Připravili: Bc. Blanka Myšková a Roman Šotola
Centrum dopravního vzdělání s.r.o.
Web: http://www.cdvz.cz
Email: cdvz@cdvz.cz
..:: Bohousek1 ::..
- FR1GTX
- Člen sdružení
- Příspěvky: 175
- Registrován: pon 29. lis 2010 15:35:29
- Bydliště: Brno
Re: Soutěž pro řidiče 2013
Kdy budou známy výsledky
- bohousek1
- Člen sdružení
- Příspěvky: 5606
- Registrován: ned 29. bře 2009 12:25:00
- Kontaktovat uživatele:
Re: Soutěž pro řidiče 2013
..:: Bohousek1 ::..
-
- Člen sdružení
- Příspěvky: 1920
- Registrován: pon 19. říj 2009 1:11:25
Re: Soutěž pro řidiče 2013
Vše je odesláno do Truck magazínu. Jinak nebyla moc velká účast, nemá cenu cokoliv tvořit.
Znalost je dostatečná, když ji použijeme. Ochota nestačí, musíme konat.
- FR1GTX
- Člen sdružení
- Příspěvky: 175
- Registrován: pon 29. lis 2010 15:35:29
- Bydliště: Brno
Re: Soutěž pro řidiče 2013
Ale doufám,že se to objeví i tady....nebo ne?
-
- Člen sdružení
- Příspěvky: 1920
- Registrován: pon 19. říj 2009 1:11:25
Re: Soutěž pro řidiče 2013
Ano, jen co to bude v prodeji.
Znalost je dostatečná, když ji použijeme. Ochota nestačí, musíme konat.
-
- Člen sdružení
- Příspěvky: 1920
- Registrován: pon 19. říj 2009 1:11:25
Re: Soutěž pro řidiče 2013
Správnou odpověď zaslali pouze dva soutěžící, kteří napsali, že je vše v souladu s provozem s více řidiči (čl. 4 písm. o) nařízení č. 561/2006), kdy se aplikují jiná pravidla. Každý z řidičů je povinen dokončit denní dobu odpočinku v délce nejméně 9-ti hodin během 30-ti hodin od začátku jejich činností, kterým předcházela denní nebo týdenní doba odpočinku. Aby tato výjimka mohla být aplikována, je nutné, aby ve vozidle byli nejméně dva řidiči připraveni řídit s výjimkou první hodiny (celkově), kdy jeden řidič může započít řízení sám. Není zapotřebí, aby ve vozidle v průběhu trvání celé cesty byli ti samí dva řidiči. Řidiči A i B mohou tímto způsobem využít 30-ti hodinový časový cyklus, protože osádku, při níž byli přítomni nejméně dva řidiči, aby mohli řídit, dodrželi. Pouze řidič C musel dodržet 24 hodinový časový cyklus, protože po jeho dobu řízení nebyl vždy přítomen druhý řidič.
Znalost je dostatečná, když ji použijeme. Ochota nestačí, musíme konat.