Odkazy:  :   Spolek   Portal    Sbirka   GDPR   Doprava-online   Autoplosina   Facebook

Soutěž pro řidiče 2013

Zde budou odpovídat odborníci. Prosím o absolutní slušnost a respektování pravidel.
Pravidla fóra
Žádáme o naprostou slušnost a věcnost v této sekci. Veškeré příspěvky, které nebudou k věci, budou přesunuty do jiné sekce nebo smazány.
Zde nebude žádná diskuze, každý položí otázku, na kterou odpoví odborníci. Jedině tak zde bude přehledno.
Odpovědět
Uživatelský avatar
bohousek1
Člen sdružení
Příspěvky: 5606
Registrován: ned 29. bře 2009 12:25:00
Kontaktovat uživatele:

Soutěž pro řidiče 2013

Příspěvek od bohousek1 »

Soutěž pro řidiče

Prostřednictvím časopisu Truck magazín bychom si tímto rádi dovolili zveřejnit soutěž o dva programy TAGRA.eu Trucker v hodnotě 1.300,- Kč včetně DPH, který je určen řidičům k vyhodnocování dat z karty řidiče, archivaci, vyhodnocení a plánování na cestách, vedení výkazů pracovní doby a přestupků, evidování přestupků za období 29- ti dní, plánování další práce, odpočinku a doby řízení. Předmětný program je vybaven intuitivním uživatelským rozhraním a je pravidelně aktualizován. Součástí balení je čtečka karet. Program TAGRA.eu Trucker poskytl náš obchodní partner společnost Truck data technology, s.r.o. za správně zodpovězenou otázku v případě režimu osádek.

K volbě právě této soutěžní otázky nás vedl fakt, že se poměrně často setkáváme s případy, kdy dochází ke zbytečnému porušování v tomto režimu, neboť řidiči i dopravci nesprávně organizují čas při střídání více řidičů. Někteří se zbytečně okrádají o čas, jiní zase neúmyslně naplánují režim v rozporu s platnou legislativou.

V přiloženém grafu je naplánován režim více řidičů v kamionové dopravě. Dopravní firma provozující pravidelnou přepravu z Prahy do Barcelony využívá režim více řidičů následujícím způsobem:

Dva řidiči A a B naloží zboží v Praze. Po příjezdu do Barcelony skládá toto zboží řidič C, který současně připravuje zboží i pro přepravu zpět do Prahy. Řidič C je v dané destinaci (Barcelona) ubytován na pobočce společnosti. Řidič B ukončí pracovní výkon jako první a zůstává na ubytovně, zatímco řidič A pokračuje ve výkonu s řidičem C, který již měl předchozí dobu výkonu na jiném vozidle, a nyní přistoupil do tohoto vozidla k řidiči A. Toto vozidlo musí současně i připravit k další jízdě zpět. V průběhu rozvozu po Barceloně řidič A po hodině jízdy, vystoupí a zůstává také na ubytovně, kde začíná denní dobu odpočinku. Řidič C pokračuje v další činnosti tak, aby do následujícího dne bylo vozidlo částečně naloženo a řidiči A a B mohli naložit zbývající náklad a pokračovat zpět do Prahy. Druhý den má řidič B ukončenou denní dobu odpočinku dříve, než řidič A. Z tohoto důvodu zahajuje výkon řidiče jako první sám, protože řidič A nemůže stále řídit z důvodu odpočinku. Po naložení zbývajícího nákladu se řidič B vrací na pobočku společnosti a přibírá řidiče A, tak aby se vrátili zpět do Prahy.


Soutěžní otázka zní:

Je správně naplánován časový harmonogram řidičů A, B, C, tak aby vše bylo v souladu s nařízením č. 561/2006?
tacho13.png




Vaše odpovědi zasílejte do 18. 02. 2013 na e-mail soutez@cdvz.cz. Veškeré informace budeme průběžně zveřejňovat na stránkách sdružení řidičů http://soutez.proridice.eu/. O dvou vítězích se správnou odpovědí rozhodne následné slosování za účasti předsedy Sdružení řidičů CZ, o. s pana Pavla Lukáše, jednatele společnosti Truck Data Technology s.r.o. pana Libora Dospěla a jednatele Naší společnosti Centrum dopravního vzdělání s.r.o. pana Milana Boudy. K odpovědím na zmíněnou soutěžní otázku uvítáme i případnou diskuzi s Vaším výkladem proč si myslíte, že se jedná o přestupek anebo nikoliv. Diskuze a další soutěžní otázky budou pravidelně zveřejňovány na http://soutez.proridice.eu/.

Čtenáři, kteří mají roční předplatné časopisu Truck magazín mohou uplatnit slevový kupon v hodnotě 10% na veškerá námi nabízené služby (více informací na http://www.cdvz.cz).


Připravili: Bc. Blanka Myšková a Roman Šotola
Centrum dopravního vzdělání s.r.o.
Web: http://www.cdvz.cz
Email: cdvz@cdvz.cz
..:: Bohousek1 ::..
Uživatelský avatar
FR1GTX
Člen sdružení
Příspěvky: 175
Registrován: pon 29. lis 2010 15:35:29
Bydliště: Brno

Re: Soutěž pro řidiče 2013

Příspěvek od FR1GTX »

Kdy budou známy výsledky :?:
Uživatelský avatar
bohousek1
Člen sdružení
Příspěvky: 5606
Registrován: ned 29. bře 2009 12:25:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Soutěž pro řidiče 2013

Příspěvek od bohousek1 »

To by mě taky zajímalo :-)

Soutěž pořádá firma CDVZ.cz
kontakt: cdvz@cdvz.cz
..:: Bohousek1 ::..
Tacho
Člen sdružení
Příspěvky: 1920
Registrován: pon 19. říj 2009 1:11:25

Re: Soutěž pro řidiče 2013

Příspěvek od Tacho »

Vše je odesláno do Truck magazínu. Jinak nebyla moc velká účast, nemá cenu cokoliv tvořit.
Znalost je dostatečná, když ji použijeme. Ochota nestačí, musíme konat.
Uživatelský avatar
FR1GTX
Člen sdružení
Příspěvky: 175
Registrován: pon 29. lis 2010 15:35:29
Bydliště: Brno

Re: Soutěž pro řidiče 2013

Příspěvek od FR1GTX »

Ale doufám,že se to objeví i tady....nebo ne?
Tacho
Člen sdružení
Příspěvky: 1920
Registrován: pon 19. říj 2009 1:11:25

Re: Soutěž pro řidiče 2013

Příspěvek od Tacho »

Ano, jen co to bude v prodeji.
Znalost je dostatečná, když ji použijeme. Ochota nestačí, musíme konat.
Tacho
Člen sdružení
Příspěvky: 1920
Registrován: pon 19. říj 2009 1:11:25

Re: Soutěž pro řidiče 2013

Příspěvek od Tacho »

Správnou odpověď zaslali pouze dva soutěžící, kteří napsali, že je vše v souladu s provozem s více řidiči (čl. 4 písm. o) nařízení č. 561/2006), kdy se aplikují jiná pravidla. Každý z řidičů je povinen dokončit denní dobu odpočinku v délce nejméně 9-ti hodin během 30-ti hodin od začátku jejich činností, kterým předcházela denní nebo týdenní doba odpočinku. Aby tato výjimka mohla být aplikována, je nutné, aby ve vozidle byli nejméně dva řidiči připraveni řídit s výjimkou první hodiny (celkově), kdy jeden řidič může započít řízení sám. Není zapotřebí, aby ve vozidle v průběhu trvání celé cesty byli ti samí dva řidiči. Řidiči A i B mohou tímto způsobem využít 30-ti hodinový časový cyklus, protože osádku, při níž byli přítomni nejméně dva řidiči, aby mohli řídit, dodrželi. Pouze řidič C musel dodržet 24 hodinový časový cyklus, protože po jeho dobu řízení nebyl vždy přítomen druhý řidič.
Znalost je dostatečná, když ji použijeme. Ochota nestačí, musíme konat.
Odpovědět