Odkazy:  :   Spolek   Portal    Sbirka   GDPR   Doprava-online   Autoplosina   Facebook

osádka dvou řidičů

Zde budou odpovídat odborníci. Prosím o absolutní slušnost a respektování pravidel.
Pravidla fóra
Žádáme o naprostou slušnost a věcnost v této sekci. Veškeré příspěvky, které nebudou k věci, budou přesunuty do jiné sekce nebo smazány.
Zde nebude žádná diskuze, každý položí otázku, na kterou odpoví odborníci. Jedině tak zde bude přehledno.
Uživatelský avatar
Slaany
superřidič
Příspěvky: 32
Registrován: pát 24. led 2014 22:21:30

osádka dvou řidičů

Příspěvek od Slaany »

Jezdím obyčejně sám. Teď máme jet dva. Chci se zeptat,jestli kolega může řekněme po 13,5 hodinách stridavé jízdy ve dvou vystoupit. S tím ,že on začíná 4,5,pak já 4,5 a pak on 4,5.A já bych sám dojel 4,5. Podle mně vystopit nesmí,protože jedem na 21h vykon,jako osádka. Kdežto sám můžu jen 15h. Má se totiž z německa vrátit s jiným řidičem v dodávce. Podle mně musíme nejdřív oba ukončit směnu. Jak to je? Díky.
Čím hůře je ,tím lépe může být ;)
martin440
Člen sdružení
Příspěvky: 1610
Registrován: ned 29. bře 2009 13:04:25
Bydliště: in Westböhmen..pevná hráz socializnu
Kontaktovat uživatele:

Re: osádka dvou řidičů

Příspěvek od martin440 »

dle mě pokud vystoupí po 13,5 hodinách , Ty můžeš pokračovat do max tvých 15 hod "výkonu"
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí... http://www.funradio.fr/playfun# je lepší se pokusit aspoň o něco, než nedělat vůbec nic
Uživatelský avatar
Slaany
superřidič
Příspěvky: 32
Registrován: pát 24. led 2014 22:21:30

Re: osádka dvou řidičů

Příspěvek od Slaany »

Díky. Šéf naštěstí moji připomínku akceptoval a nechal nás jet oba az do konce. Jeli sme to nakonec 20,5h díky čekání na vykládkách. Ten dojezd do mojich 15h výkonu bych možná riskl. I tak to stejně nevyšlo a tak sme to dojely oba až do konce,ukončily směnu a dodávka musela přijet naproti pro kolegu a jel na víkend dom. Já se válím v D na odpočívadle.
Uživatelský avatar
karllos
Člen sdružení
Příspěvky: 173
Registrován: sob 11. pro 2010 14:01:15
Kontaktovat uživatele:

Re: osádka dvou řidičů

Příspěvek od karllos »

čusík :-)

Dle mého je to špatně :-( !!! V případě že máte za sebou výkon 20,5h tak kolega nemůže přesednout do dodávky a jet domů. Leda že to stihl do 1/2h. Jednoduše, cesta od předání vozidla do místa trvalého bydliště nebo provozovny zaměstnavatele se nezapočítává jako doba odpočinku ale jako jiná práce. Tak že, kolega v případě, že jel domů dodávkou víc jak 1/2h překročil 21h výkon tím pádem nestihl udělat odpočinek do 30h!!! Píšu to polopatě tak to snad pobereš :-D jestli ne tak to sem můžu hodit v oficiálním znění.
Tak pro příště pozor :-)
jezdím tak že doma čekají čtyři dušičky :-)
Uživatelský avatar
Slaany
superřidič
Příspěvky: 32
Registrován: pát 24. led 2014 22:21:30

Re: osádka dvou řidičů

Příspěvek od Slaany »

vše jsem pochopil. Jen jsem myslel,že se cesta z a k vozidlu zaparkovaného mimo běžné parkoviště(firemní parking) píše jako pohotovost. Ta se sice taky nepočítá do Denního odpočinku,ale jen si myslím ,že to je pohotovost. No tak je to malej podfuk a nepreferuju to,ale v případě,že jede v dodávce dom,je to lepší ,jak v dodávce k trucku. Já řešil spíš svoje 'záda' a po ukončení směny jsem z obliga. Kolega jezdí jen dodávku,tak bude muset při doplňování údajů na kartu si pamatovat,že má vložit DO od vyjmutí a onu cestu pak 10h asi a zbytek mimo 561.
Díky za osvětlení,příště to naservíruju šéfovi celé i s tím dojezdem od auta. (Snad žádné příšťe nebude)
Čím hůře je ,tím lépe může být ;)
Tacho
Člen sdružení
Příspěvky: 1920
Registrován: pon 19. říj 2009 1:11:25

Re: osádka dvou řidičů

Příspěvek od Tacho »

Rozdělení osádky není přestupek pokud bude dodržena denní doba odpočinku ve 24 hodinách. Také si musíte hlídat zda můžete mít zkrácenou dobu odpočinku. Pokud je prokázáno, že řidič nedoložil cestu k vozidlu a nebo od něj, pak se jedná o hrubé porušení. Kontrolní orgány se více zaměřují i na cestovatele kteří na tyto doby dokládají ruční záznamy odpočinků a nebo potvrzení vystavené dopravcem. To už se klasifikuje jako podvod a jsou za to ukládany velké sankce.
Znalost je dostatečná, když ji použijeme. Ochota nestačí, musíme konat.
Uživatelský avatar
Slaany
superřidič
Příspěvky: 32
Registrován: pát 24. led 2014 22:21:30

Re: osádka dvou řidičů

Příspěvek od Slaany »

Takže pokud auto odstavím třeba na servis v jiném městě a pojedu dom vlakem,tak musím schovat lístek od vlaku? Nebo stačí vypsané Potvrzení o činnostech řidiče od firmy?
Popřípadě,jak prokázat cesto osobním autem?
Čím hůře je ,tím lépe může být ;)
Tacho
Člen sdružení
Příspěvky: 1920
Registrován: pon 19. říj 2009 1:11:25

Re: osádka dvou řidičů

Příspěvek od Tacho »

Vše doplníš na kartu řidiče, výtisky a nebo zadní stranu analogového kotoučku, pokud ne, pak se jedná hrubé porušení. Jedná se o povinnost, kdy je nutné, „doložit cestu k vozidlu“ ve znění nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 561/2006, kdy je v článku 9 odst. 2 uvedeno: Jakákoli doba, kterou řidič stráví na cestě do místa nebo z místa, kde se ujme vozidla, které spadá do působnosti tohoto nařízení a která se nenachází v místě řidičova bydliště ani v provozovně zaměstnavatele, kde má řidič obvyklou základnu, se nezapočítává jako doba odpočinku, pokud se řidič nenachází na trajektu nebo ve vlaku a nemá přístup k lůžku nebo lehátku. V článku 9 odst. 3 je pak uvedeno, že jakákoli doba, kterou řidič stráví řízením vozidla, která nespadá do působnosti tohoto nařízení, k vozidlu nebo od vozidla, které spadá do působnosti tohoto nařízení a které se nenachází v místě řidičova bydliště ani v provozovně zaměstnavatele, kde má řidič obvyklou základnu, se započítává jako jiná práce.
V praxi se jedná o situaci, kdy řidič dostane od zaměstnavatele (dopravce) pokyn, že má převzít vozidlo vybavené tachografem v místě odlišném od sídla/místa provozovny dopravce, případně v místě odlišném od místa řidičova bydliště. Jedná se o to, že řidič jedná z vůle svého zaměstnavatele (dopravce) a od tohoto okamžiku již nemůže volně nakládat se svým časem. Z tohoto důvodu nelze čas strávený cestou do místa převzetí vozidla respektive z místa předání vozidla vybaveného tachografem, je-li toto místo odlišné od bydliště řidiče nebo sídla/místa podnikání dopravce, považovat za „dobu odpočinku“, a to bez ohledu na to, zda způsob a čas dopravy na dané místo je určen dopravcem nebo si ho řidič zvolil sám (jedná se o případy, kdy řidiče veze na místo převzetí vozidla respektive z místa odevzdání vozidla někdo jiný, řidič se dopravuje prostředky veřejné hromadné dopravy a nemá přístup k lůžku apod.). Druhým případem je situace, kdy řidič do místa převzetí vozidla respektive z místa předání vozidla vybaveného tachografem, které je odlišné od bydliště řidiče nebo sídla/místa podnikání dopravce sám řídí vozidlo, které nespadá do působnosti nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 561/2006 (není rozhodné, zda řidič řídí své soukromé motorové vozidlo nebo vozidlo firemní). V tomto případě je čas strávený řízením vozidla, které nespadá do působnosti výše zmíněného nařízení považován za „jinou práci“ a je nutné ho takto také zaznamenat.
Nejčastěji dochází k porušení předmětné povinnosti v situacích, kdy řidič předá vozidlo vybavené digitálním tachografem v místě odlišném od místa jeho bydliště respektive od místa sídla/místa podnikání dopravce (např. na hraničním přechodu) a dále pokračuje (řídí vozidlo, které nespadá do působnosti nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 561/2006; jede vlakem a nemá přístup k lůžku; je odvezen apod.) právě do místa svého bydliště, aby zde čerpal např. týdenní dobu odpočinku. Ve většině případů se jedná o porušení neúmyslné, neboť si řidič vůbec neuvědomí fakt, že předáním vozidla sice ukončil dobu řízení, ale nikoli celkový pracovní výkon. Takový řidič musí učinit záznam o jiné práci respektive pohotovosti, který odpovídá době, kterou stráví na cestě z místa, kde zanechal vozidlo vybavené záznamovým zařízením respektive době, kterou z tohoto místa stráví řízením vozidla, které nespadá do působnosti výše zmíněného nařízení do místa svého bydliště.
Pokud si řidič přebírá vozidlo vybavené tachografem v místě odlišném od místa jeho bydliště respektive od místa sídla/místa podnikání dopravce je povinen při kontrole doložit cestu k takovému vozidlu prostřednictvím ručního záznamu na analogovém kotoučku nebo na kartě řidiče, případně na výtisku z digitálního tachografu. V žádném případě není možné, aby provozovatel vozidla vystavil do doby jeho převzetí řidiči potvrzení o činnostech, ve kterém je uvedeno, že řidič měl volno nebo čerpal odpočinek.
Nevedení záznamů o činnostech řidiče, které spadají do působnosti nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 561/2006 je kvalifikováno jako porušení nařízením Rady (EHS) č. 3821/85. Veškeré kontrolní orgány toto porušení považují za porušení velmi závažné. V případě, že provozovatel vozidla vystaví do doby jeho převzetí řidiči potvrzení o činnostech, ve kterém je uvedeno, že řidič měl volno nebo čerpal odpočinek předem, dopustí se jak provozovatel, tak i řidič podvodu.
Znalost je dostatečná, když ji použijeme. Ochota nestačí, musíme konat.
Tacho
Člen sdružení
Příspěvky: 1920
Registrován: pon 19. říj 2009 1:11:25

Re: osádka dvou řidičů

Příspěvek od Tacho »

Žádné účty z vlaku a podobně nemusíš předkládat. Důležitá je pouze doložená správná činnost. 8-)
Znalost je dostatečná, když ji použijeme. Ochota nestačí, musíme konat.
Uživatelský avatar
Slaany
superřidič
Příspěvky: 32
Registrován: pát 24. led 2014 22:21:30

Re: osádka dvou řidičů

Příspěvek od Slaany »

Super. Je lepší si to vyříkat,než to zjistit u kontroly. Takto jsem na kartu doplnil 1,5h jiná práce v pátek (cesta dom) a 1.5h v úterý pro vozidlo, které jsem v onen pátek odstavil v Opavě a firemní park je v Kroměříži. A víkend mezi to jsem samo ješťe doplnil TO. Stejně je zajimavé,že jsem prošel 140h školení profesní způsobilosti a pořád jsou detaily,u kterých si člověk není jistej.
Nadruhou stranu,když poslouchám někdy rady kamioňáků jak funguje 561,tak bych mohl 8mi z 10ti radit já. A vždy si říkám,jak to dělá,že jezdí bez pokut při takové znalosti 561. No to už je spíš do drbarny. Díky za radu ;)
Čím hůře je ,tím lépe může být ;)
Odpovědět