Odkazy:  :   Spolek   Portal    Sbirka   GDPR   Doprava-online   Autoplosina   Facebook

letní teploty a denní odpočinek

Vše o přestávkávkach, AETRu apd.
Uživatelský avatar
karllos
Člen sdružení
Příspěvky: 173
Registrován: sob 11. pro 2010 14:01:15
Kontaktovat uživatele:

letní teploty a denní odpočinek

Příspěvek od karllos »

Čusík ;)

V rámci úspor majitel firmy nakupuje nová auta bez klimatizace, lednice. Plánuje nám cesty v noci a přez den máme dělat denní odpočinek. V kabině se teploty v letních měsících dostanou až k 50 stupňům :-( Při takové teplotě je nesnesitelné sedět natož usnout, tak že odpočinek skoro žádný a celou noc zas jet. Mám dotaz zda je nějaký předpis jak bych mohl odmítnout takové plánování přestávek při kterých si nemám šanci odpočinout ?

Díky
jezdím tak že doma čekají čtyři dušičky :-)
Uživatelský avatar
bohousek1
Člen sdružení
Příspěvky: 5606
Registrován: ned 29. bře 2009 12:25:00
Kontaktovat uživatele:

Re: letní teploty a denní odpočinek

Příspěvek od bohousek1 »

Na ten předpis ti tu odpoví odborníci, já bych to ale viděl na problém s noční prácí, tam jsou omezení.
..:: Bohousek1 ::..
Delivio
řidič profesionál
Příspěvky: 122
Registrován: čtv 30. zář 2010 23:03:45
Bydliště: ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: letní teploty a denní odpočinek

Příspěvek od Delivio »

Uživatelský avatar
karllos
Člen sdružení
Příspěvky: 173
Registrován: sob 11. pro 2010 14:01:15
Kontaktovat uživatele:

Re: letní teploty a denní odpočinek

Příspěvek od karllos »

Ahoj :-)
Díky za reakci, ale tohle ukázat šéfům tak si akorát naběhnu :-( Je tam všude řečeno jen o práci, ale bohužel ne o odpočinku :-(
jezdím tak že doma čekají čtyři dušičky :-)
Uživatelský avatar
frantaemail
Člen sdružení
Příspěvky: 2299
Registrován: ned 03. kvě 2009 14:19:26
Bydliště: Šluknov

Re: letní teploty a denní odpočinek

Příspěvek od frantaemail »

Odkaz Delivia je již staršího data, avšak podstata článku zůstává stejná, jen nařízení vlády č. 178/2001 Sb. bylo zrušeno a nahrazeno nařízením vlády č. 361/2007 Sb., přičemž se změnilo i posuzování vlivu na lidský organismus včetně hodnot. Problém však nastává v aplikování tohoto předpisu na období mimo pracovní dobu, i když se jedná o tzv. pracoviště řidiče. V tomto předpise se řeší podmínky ochrany zdraví při práci, nikoliv v době osobního volna. V každém případě by bylo vhodné se informovat na KHS v místě působnosti firmy. Způsob ubytování zaměstnance na pracovní cestě není upraven ani omezen žádným právním předpisem. Měl by ho však zaměstnavatel stanovit nejpozději před nástupem zaměstnance na pracovní cestu (např. ve vnitřní směrnici). Jednou z podmínek způsobu ubytování může být např., ve kterém anebo v jakém druhu ubytovacího zařízení se může ubytovat, do jak vysoké částky za ubytování apod. Takovéto rozhodnutí zaměstnavatele je pro zaměstnance závazné. Pokud zaměstnavatel žádné podmínky neurčí, je volba způsobu ubytování na zaměstnanci a zaměstnavateli nezbude, než uhradit zaměstnancem předložený doklad o ubytování, bez ohledu na výši ceny. Jedinou cestu k odstranění únavy vidím v provedení odpočinku mimo kabinu vozidla, někde na ubytovně - motelu. Jelikož neznám podrobnosti o Tvé odpracované době, mohu se jen domnívat, že by mohl zaměstnavatel porušovat ustanovení o práci v noční době, tam bych viděl chybu ve špatném rozvržení pracovní doby a tím i nedodržování ustanovení týkající se práce v noční době. Jinak naplánovat práci na noční dobu musí být pro firmu značně neekonomické, za předpokladu dodržování předpisů. Za nedodržování těchto ustanovení plně zodpovídá zaměstnavatel. Řešení dané situace bych asi začal informováním zaměstnavatele o nevyhovujících podmínkách v době odpočinku, pokud by to nepomohlo, vznesl bych dotaz na KHS příslušnou k místu podnikání zaměstnavatele.
Uživatelský avatar
karllos
Člen sdružení
Příspěvky: 173
Registrován: sob 11. pro 2010 14:01:15
Kontaktovat uživatele:

Re: letní teploty a denní odpočinek

Příspěvek od karllos »

Ahoj
Tohle je standrdní týden a pracovní doba, zaokrouhlil jsem to na celé hodiny, nebudem řešit minuty.
1 - 20:00 - 08:00 (řízení vč. naložení,složení, přestávek) 08:00 - 19:00 pauza
2 - 19:00 - 10:00 (řízení vč. naložení,složení, přestávek) 10:00 - 19:00 pauza
3 - 19:00 - 10:00 (řízení vč. naložení,složení, přestávek) 10:00 - 19:00 pauza
4 - 19:00 - 07:00 (řízení vč. naložení,složení, přestávek) 07:00 - 16:00 pauza
5 - 16:00 - 24:00 (řízení vč. naložení,složení, přestávek) týdenní odpočinek
jezdím tak že doma čekají čtyři dušičky :-)
mili
Člen sdružení
Příspěvky: 186
Registrován: pát 17. črc 2009 21:34:16

Re: letní teploty a denní odpočinek

Příspěvek od mili »

tam máš 4 zkrácené pauzy ne?
Uživatelský avatar
karllos
Člen sdružení
Příspěvky: 173
Registrován: sob 11. pro 2010 14:01:15
Kontaktovat uživatele:

Re: letní teploty a denní odpočinek

Příspěvek od karllos »

Kdepak 11,9,9,9 8-)
jezdím tak že doma čekají čtyři dušičky :-)
mili
Člen sdružení
Příspěvky: 186
Registrován: pát 17. črc 2009 21:34:16

Re: letní teploty a denní odpočinek

Příspěvek od mili »

pardon slepota :-D
Uživatelský avatar
frantaemail
Člen sdružení
Příspěvky: 2299
Registrován: ned 03. kvě 2009 14:19:26
Bydliště: Šluknov

Re: letní teploty a denní odpočinek

Příspěvek od frantaemail »

No pokud je uvedená doba plně využita (bez volna), pouze s povinnými přestávkami a opakuje se každý týden, tak je to celé špatně, v rozvrhu může zaměstnavatel naplánovat práci pouze 10hod v noční době, odpracované hodiny nad limit by se mohly brát jako práce přesčas. Dálší podmínku upravuje § 94 ZP kde průměr práce v noční době nesmí přesáhnout 8 hod za 26 týdnů. Takže takto odpracovaná doba by vycházela v průměru tak na 2,5 týdne v měsíci a poté do konce měsíce pouze denní pracovní doba v rozpětí od 6:00 do 22:00hod. Tento odhad ber s rezervou, těžko se něco posuzuje bez potřebných informací.
Odpovědět