Je pracovní pohotovost u ridice opravdu to stejné,jako u zaměstnance ve fabrice?
Podle ZP může být PP vykonavana pouze nad ramec stanovených směn, na jiném místě ,než na pracovišti...atd.
Nařízení vlády ji pouze doplňuje...
Jde o to,že při jizde v dvojosádce nám směna začíná přihlášením k tachografu a končí odhlasenim.
Nebo je to doba mezi denními odpocinky.
A v tom čase by se nemělo mluvit o PP,ale o pracovní době .
Ta značka na tachografu snad s PP podle ZP nemůže mít nic společného??!!!
Neni to jen tak,že se to hodí líp nasim zamestnavatelum?
Dalo by se oponovat delenou prac.dobou,ale ta je ohodnocena 30%z průměru a měl by o ni zamestnanec vědět.
.
...
Pracovní pohotovost řidiče
- bohousek1
- Člen sdružení
- Příspěvky: 5612
- Registrován: ned 29. bře 2009 12:25:00
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní pohotovost řidiče
Zákoník práce:
§ 100
(1) Vláda stanoví nařízením odchylky úpravy pracovní doby a doby odpočinku zaměstnanců v dopravě, jimiž jsou
a) členové osádky nákladního automobilu nebo autobusu24),
b) zaměstnanci údržby pozemních komunikací25),
c) zaměstnanci drážní dopravy na dráze celostátní, regionální a vlečce26),
d) zaměstnanci městské hromadné dopravy27),
e) členové posádky letadla a zaměstnanci zajišťující provozování letiště28),
přitom blíže vymezí okruh zaměstnanců uvedených v písmenech a) až e) a upraví postup a další povinnosti zaměstnavatele a zaměstnanců při úpravě pracovní doby a doby odpočinku.
Tím výše zmiňovaným nařízením je NV 589/2006.
589/2006, par.3 :
b) pracovní pohotovostí podle § 78 odst. 1 písm. h) zákoníku práce člena osádky nákladního automobilu nebo autobusu také doba, během níž člen osádky nákladního automobilu nebo autobusu doprovází vozidlo přepravované trajektovou lodí11) nebo vlakem, čekací doby na hranicích a čekací doby z důvodu zákazu jízdy a doba strávená řidičem za jízdy na sedadle spolujezdce nebo na lehátku; tato doba není považována za dobu nepřetržitého odpočinku mezi směnami a v týdnu.
§ 100
(1) Vláda stanoví nařízením odchylky úpravy pracovní doby a doby odpočinku zaměstnanců v dopravě, jimiž jsou
a) členové osádky nákladního automobilu nebo autobusu24),
b) zaměstnanci údržby pozemních komunikací25),
c) zaměstnanci drážní dopravy na dráze celostátní, regionální a vlečce26),
d) zaměstnanci městské hromadné dopravy27),
e) členové posádky letadla a zaměstnanci zajišťující provozování letiště28),
přitom blíže vymezí okruh zaměstnanců uvedených v písmenech a) až e) a upraví postup a další povinnosti zaměstnavatele a zaměstnanců při úpravě pracovní doby a doby odpočinku.
Tím výše zmiňovaným nařízením je NV 589/2006.
589/2006, par.3 :
b) pracovní pohotovostí podle § 78 odst. 1 písm. h) zákoníku práce člena osádky nákladního automobilu nebo autobusu také doba, během níž člen osádky nákladního automobilu nebo autobusu doprovází vozidlo přepravované trajektovou lodí11) nebo vlakem, čekací doby na hranicích a čekací doby z důvodu zákazu jízdy a doba strávená řidičem za jízdy na sedadle spolujezdce nebo na lehátku; tato doba není považována za dobu nepřetržitého odpočinku mezi směnami a v týdnu.
..:: Bohousek1 ::..
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: ned 28. led 2018 20:48:10
Re: Pracovní pohotovost řidiče
Ano. To jsou vypsané zákony a nařízení. Ale dle ZP to není pohotovost,pokud jsem na pracovišti...
A dleES 15 je me pracoviště sídlo firmy,vozidlo a každé jiné místo související s prací řidiče .
A dleES 15 je me pracoviště sídlo firmy,vozidlo a každé jiné místo související s prací řidiče .
- bohousek1
- Člen sdružení
- Příspěvky: 5612
- Registrován: ned 29. bře 2009 12:25:00
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pracovní pohotovost řidiče
Lenko - veškeré informace jste dostala. V dopravě totiž platí jiná úprava.
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2006-589
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2006-589
..:: Bohousek1 ::..