Odkazy:  :   Spolek   Portal    Sbirka   GDPR   Doprava-online   Autoplosina   Facebook

Polovinu platu tvoří diety

Vše o výplatách a mzdě
Uživatelský avatar
Globe
řidič profesionál
Příspěvky: 286
Registrován: ned 10. kvě 2009 10:20:24
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Polovinu platu tvoří diety

Příspěvek od Globe »

btw. Martine, co to mas za pojisteni? Ja mam k platebni karte za cca 60 korun/mesic ;)
martin440
Člen sdružení
Příspěvky: 1610
Registrován: ned 29. bře 2009 13:04:25
Bydliště: in Westböhmen..pevná hráz socializnu
Kontaktovat uživatele:

Re: Polovinu platu tvoří diety

Příspěvek od martin440 »

se omlouvám sem to napsal blbě asi 350 měsičně .... jo ke kertě je taky automaticky ale ani nevim na co se vztahuje
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí... http://www.funradio.fr/playfun# je lepší se pokusit aspoň o něco, než nedělat vůbec nic
Děda
řidič profesionál
Příspěvky: 329
Registrován: ned 29. bře 2009 18:17:59

Re: Polovinu platu tvoří diety

Příspěvek od Děda »

Martine, na tý kartě se vztahuje přesně na to, co trovna nepotřebuješ..... :lol: :P :mrgreen:
Každý řetěz je silný tak, jak je silný jeho nejslabší článek. Stejně za všechno můžou kamioňáci!!?
martin440
Člen sdružení
Příspěvky: 1610
Registrován: ned 29. bře 2009 13:04:25
Bydliště: in Westböhmen..pevná hráz socializnu
Kontaktovat uživatele:

Re: Polovinu platu tvoří diety

Příspěvek od martin440 »

to Deda koukni na to kdyžtak jestli budeš mít čas a napiš na sz dík když ne tak se nic neděje
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí... http://www.funradio.fr/playfun# je lepší se pokusit aspoň o něco, než nedělat vůbec nic
dusin23
závozník
Příspěvky: 11
Registrován: stř 07. lis 2012 9:11:24

Re: Polovinu platu tvoří diety

Příspěvek od dusin23 »

Já jsem byl kamioňák 10 let,teď jsem už dlouhá léta autobusák,pamatuji doby kdy dostat se na kamion bylo vrcholem šoférské kariéry a kamioňák byl Pan Šofér!Dnešní 20-25 letí hošíci za volantem velkého auta a obecně hlavně podmínka zaměstnavatelů:Je jedno jak,hlavně za kolik,způsobila že za volanty kamionů sedají takyšoféři kteří tam nemají co dělat,bez ohledu na věk, a téhle práci dělají jen ostudu.Například za nás neexistovalo se bezohledně předjíždět dlouhé kilometry,my jsme skutečně při sobě drželi a ten předjížděný byl natolik slušný a měl natolik velké IQ,že věděl o dalších autech za náma a prostě jen ubral plyn a umožnil kolegovi předjetí.I tenhle zdánlivý detail dělal že jsme pro ostatní byli páni profíci.Dnešní zbytečné závody "omezovačů"jsou hloupé a neprofesionální.Těch problémů je samozřejmě daleko víc než jen předjíždění,ale zkrátka my jsme dbali na to,že když amatér viděl TIRáka,byla to pro něj záruka že jede podle pravidel a měli před náma respekt.Dnešní špatnou pověst jste si udělali sami (vím za obrovského přispění divochů z Polska a Rumunska).A tak prosím zkuste vážně držet při sobě a snažit se ukázat že nejste ty duté hlavy s kulatou lopatou v ruce,jak se o vás dnes říká,ale profíci a páni Kamioňáci ;) Díky a hodně šťastných kilometrů!
Foglík
řidič profesionál
Příspěvky: 956
Registrován: ned 29. bře 2009 16:24:58
Bydliště: Přeštice
Kontaktovat uživatele:

Re: Polovinu platu tvoří diety

Příspěvek od Foglík »

Mě zaráží už jen ten název - Půlku platu řidičů dálkové dopravy tvoří diety

Když pominu ten detail, že plat berou státní úředníci, my jako řidiči pobíráme mzdu za vykonanou práci, tak proč někdo vůbec míchá mzdu a diety dohromady?
Diety, nebo u řidičů konkrétně stravné je nezdanitelným nárokem řidiče, nemá se mzdou nic společného. Je spojené jen s výkonem pracovní cesty, jako příspěvek k vynaloženým nákladům na stravu mimo domov. Když ho bude zaměstnavatel vyplácet ve stravenkách, bude se to někomu taky zdát jako polovina mzdy? Nebude.
Laďa
Příspěvky: 5
Registrován: stř 18. pro 2013 21:33:55

Re: Polovinu platu tvoří diety

Příspěvek od Laďa »

Spíše bych si položil otázku,proč tato situace je a kde je chyba? Proč jsou řidiči,co jezdí za 20-25 a ještě za to děkují a beru v potaz, že se dnes i člověk bojí o práci a má rodinu a i různé splátky, ale v podstatě si to děláme sami a pravda je, že jak bylo uvedeno, poslanci atd. si účtují své náhrady v maximu a i st.zaměstnanec má plné diety při služ,´.cestě a to u nás není a že je plat včetně diet?? Ano je a dříve to nebylo a dnes nás drhnou a neumíme vůbec držet spolu a pak jen všichni nadáváme a co z toho máme?? Celý život za volantem a rodina jde stranou a ještě se necháváme vědomě okrádat. Tuto věc si řidiči např. ve F dokážou udržet a držet spolu a mají co mají dostat a jsou řidiči a co jsme my???????
Delivio
řidič profesionál
Příspěvky: 122
Registrován: čtv 30. zář 2010 23:03:45
Bydliště: ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Polovinu platu tvoří diety

Příspěvek od Delivio »

Je to koloběh diskuze stále dokola. Ano st.zaměstnanci mají náhrady v plné výši.Důvod?
Mají to v pracovní smlouvě stejně tak jako řidič. Neznám opravdu pracovní smlouvu kde by byl uveden plat od km nebo %. Na přijímacím pohovoru se řidič dozví, že bude placen od km nebo %, ale přesto podepíše v plné vědomí pracovní smlouvu, kde to uvedeno není. Vystřízlivění nastává v momentu kdy není dostatek práce a řidič stojí dlouho na jednom místě a teprve pak mu přijde na mysl, že to tak být nemá. Jakýkoliv pozdější spor je složitý, protože je problematické dokazovat zpětně to nebo ono a stojí to značné finanční prostředky, které ten řidič nemá.
Toho jsme si vědomi jak my řidiči tak všichni ostatní.
Netvrdím, že je to dobře, protože to není nic jiného než podvod, ale vědomě jej mnohdy podporujeme.
Otevřeně si řekněme a to bez výčitek, že pokud se nás to negativně nedotkne tak je nám to jedno i když víme, že jednou se to může stát každému. Vlastně komu se to nestalo. Pak teprve žádáme o zásah, který by ten negativní stav napravil.
Je také nad míru jasné každému, že v dlouhodobém časovém horizontu se jen kumuluje tento problém, který vyústí v budoucí sociální problém nejen samotného řidiče, ale možná také členů jeho rodiny. negativa se tak projevují ve skluzu u povinných plateb za vše možné.Například elektřina, plyn, hypotéka, nájem atd

Poukazovat stále dokola na sociální soudržnost západních kolegů nemá význam, protože je u nich větší důraz na dodržování pravidel a zákonů a osobně se na ní podíleli. Tak je jasné, že si hlídají přesně to, co byli schopni dohodnout, nebo vylobbovat. Je to stejné jako dohoda o nižší sazbě mýta za používání dálnic, ale tu dohodu si vymohla a dohodla druhá skupina, která nás zaměstnává a o své zájmy se stará ač jsou si vědomi také toho, že je tato dohoda platná pro ty kteří platí od sazby za kilometr.
Každý hájí vlastní zájmy.
Dokud se to řidiči nenaučí bude to dlouhodobý problém na který stejně doplatí.
Dlouhodobou otázkou zůstává jak to vysvětlit dalším kolegům, kteří si to neuvědomují nebo nechtějí uvědomit včetně určité míry vzájemné solidarity.
Uživatelský avatar
fahrer
řidič profesionál
Příspěvky: 49
Registrován: pát 02. dub 2010 15:06:27
Bydliště: Děčín

Re: Polovinu platu tvoří diety

Příspěvek od fahrer »

Máš pravdu, že je potřeba mít to ve smlouvě. Na druhou stranu stát si to může dovolit do té smlouvy dát, protože na její plnění bude mít vždycky. Naplnit smlouvu u soukromé firmy je pro ní daleko obtížnější. Proto se snaží i majitelé firem krýt.
Odpovědět