Odkazy:  :   Spolek   Portal    Sbirka   GDPR   Doprava-online   Autoplosina   Facebook

Plzeňský kraj připravuje zákazové značky pro kamiony

Vše o problémech s mýtným systemem.
Odpovědět
Uživatelský avatar
bohousek1
Člen sdružení
Příspěvky: 5606
Registrován: ned 29. bře 2009 12:25:00
Kontaktovat uživatele:

Plzeňský kraj připravuje zákazové značky pro kamiony

Příspěvek od bohousek1 »

Plzeňský kraj připravuje s policií instalaci zákazových značek pro vjezd do míst, kde se kamiony snaží vyhnout mýtnému a tam, kde hrozí nebezpečí lidem. Prvním lokalitou budou Ejpovice za Plzní, kde se dopravní zatížení za tři roky zvýšilo o 60 procent. Dopravní inspektorát už vydal souhlasné stanovisko se zákazem a kraj nyní připravuje projekt osazení značek a uzavírek, který policie schválí, řekl ČTK krajský radní pro dopravu Jaroslav Bauer (ČSSD).

"Chceme vytěsnit tranzitní kamiony ze silnice II/605 (krajská silnice z Plzně na Prahu, kterou nahradila dálnice D5). Místních firem se to netýká. Na dalších silnicích nám zatím inspektorát zákazy neschválí," uvedl. To je případ Chanovic na Klatovsku, kde loni vznikl kvůli místní dřevařské firmě krajský obchvat, ale kamiony ho moc nevyužívají a jezdí po silnicích třetí třídy. "Tam jsme dostali záporné stanovisko inspektorátu, protože jsou tam špatné rozhledové poměry při vjezdu na silnici I/20 z Plzně do Českých Budějovic. Bude to tam chtít od ŘSD udělat nějakou úpravu nebo kruhový objezd, což je na dlouhou dobu," dodal radní.

Projekt týkající se Ejpovic, které si na kamiony stěžovaly kraji, má být hotov do října a poté ho ještě musí schválit policie. Zákazové značky budou už na dálnici D5 a poté i na sjezdech od Rokycan i od Plzně, což vyjde na statisíce Kč. "Předpokladem, aby to fungovalo je, že dopravní policie bude kontrolovat, zda řidiči režim dodržují," uvedl Bauer.

Kraj také kvůli přetíženým kamionům zvažuje umístění vah na silnici a navrhl 26 míst. Ekonomové budou do podzimu pracovat na tom, aby byla zajištěna výhodnost rozdělení pokut mezi kraj, obce s rozšířenou působností a soukromého provozovatele. "Čekáme ale hlavně na to, v jaké verzi bude zákon o pozemních komunikacích," řekl Bauer. Pak by kraj vyhlásil soutěž na provozovatele vysokorychlostních vah do silnic; jedna stojí sedm milionů korun.

"Zpoplatnění krajských silnic druhé a třetí třídy usnulo na ministerstvu dopravy, s každým ministrem přijde jiná koncepce. Pokud budou u silnic první třídy známky, jak se diskutuje, tak se nám kamiony přesunou na silnice druhé třídy," řekl Bauer. Podle něj vybrané vozovky druhé třídy, jež ministerstvo slíbilo zpoplatnit, ze seznamu vypadly.

ZDROJ: ČTK a

http://www.dlprofi.cz/plzensky-kraj-pri ... EB1MEdqRE/
Odpovědět