Odkazy: : Spolek Portal Sbirka GDPR Doprava-online Autoplosina Facebook
osádka dvou řidičů
Pravidla fóra
Žádáme o naprostou slušnost a věcnost v této sekci. Veškeré příspěvky, které nebudou k věci, budou přesunuty do jiné sekce nebo smazány.
Zde nebude žádná diskuze, každý položí otázku, na kterou odpoví odborníci. Jedině tak zde bude přehledno.
Žádáme o naprostou slušnost a věcnost v této sekci. Veškeré příspěvky, které nebudou k věci, budou přesunuty do jiné sekce nebo smazány.
Zde nebude žádná diskuze, každý položí otázku, na kterou odpoví odborníci. Jedině tak zde bude přehledno.
- Slaany
- superřidič
- Příspěvky: 32
- Registrován: pát 24. led 2014 22:21:30
osádka dvou řidičů
Jezdím obyčejně sám. Teď máme jet dva. Chci se zeptat,jestli kolega může řekněme po 13,5 hodinách stridavé jízdy ve dvou vystoupit. S tím ,že on začíná 4,5,pak já 4,5 a pak on 4,5.A já bych sám dojel 4,5. Podle mně vystopit nesmí,protože jedem na 21h vykon,jako osádka. Kdežto sám můžu jen 15h. Má se totiž z německa vrátit s jiným řidičem v dodávce. Podle mně musíme nejdřív oba ukončit směnu. Jak to je? Díky.
Čím hůře je ,tím lépe může být
-
- Člen sdružení
- Příspěvky: 1610
- Registrován: ned 29. bře 2009 13:04:25
- Bydliště: in Westböhmen..pevná hráz socializnu
- Kontaktovat uživatele:
Re: osádka dvou řidičů
dle mě pokud vystoupí po 13,5 hodinách , Ty můžeš pokračovat do max tvých 15 hod "výkonu"
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí... http://www.funradio.fr/playfun# je lepší se pokusit aspoň o něco, než nedělat vůbec nic
- Slaany
- superřidič
- Příspěvky: 32
- Registrován: pát 24. led 2014 22:21:30
Re: osádka dvou řidičů
Díky. Šéf naštěstí moji připomínku akceptoval a nechal nás jet oba az do konce. Jeli sme to nakonec 20,5h díky čekání na vykládkách. Ten dojezd do mojich 15h výkonu bych možná riskl. I tak to stejně nevyšlo a tak sme to dojely oba až do konce,ukončily směnu a dodávka musela přijet naproti pro kolegu a jel na víkend dom. Já se válím v D na odpočívadle.
- karllos
- Člen sdružení
- Příspěvky: 173
- Registrován: sob 11. pro 2010 14:01:15
- Kontaktovat uživatele:
Re: osádka dvou řidičů
čusík
Dle mého je to špatně !!! V případě že máte za sebou výkon 20,5h tak kolega nemůže přesednout do dodávky a jet domů. Leda že to stihl do 1/2h. Jednoduše, cesta od předání vozidla do místa trvalého bydliště nebo provozovny zaměstnavatele se nezapočítává jako doba odpočinku ale jako jiná práce. Tak že, kolega v případě, že jel domů dodávkou víc jak 1/2h překročil 21h výkon tím pádem nestihl udělat odpočinek do 30h!!! Píšu to polopatě tak to snad pobereš jestli ne tak to sem můžu hodit v oficiálním znění.
Tak pro příště pozor
Dle mého je to špatně !!! V případě že máte za sebou výkon 20,5h tak kolega nemůže přesednout do dodávky a jet domů. Leda že to stihl do 1/2h. Jednoduše, cesta od předání vozidla do místa trvalého bydliště nebo provozovny zaměstnavatele se nezapočítává jako doba odpočinku ale jako jiná práce. Tak že, kolega v případě, že jel domů dodávkou víc jak 1/2h překročil 21h výkon tím pádem nestihl udělat odpočinek do 30h!!! Píšu to polopatě tak to snad pobereš jestli ne tak to sem můžu hodit v oficiálním znění.
Tak pro příště pozor
jezdím tak že doma čekají čtyři dušičky
- Slaany
- superřidič
- Příspěvky: 32
- Registrován: pát 24. led 2014 22:21:30
Re: osádka dvou řidičů
vše jsem pochopil. Jen jsem myslel,že se cesta z a k vozidlu zaparkovaného mimo běžné parkoviště(firemní parking) píše jako pohotovost. Ta se sice taky nepočítá do Denního odpočinku,ale jen si myslím ,že to je pohotovost. No tak je to malej podfuk a nepreferuju to,ale v případě,že jede v dodávce dom,je to lepší ,jak v dodávce k trucku. Já řešil spíš svoje 'záda' a po ukončení směny jsem z obliga. Kolega jezdí jen dodávku,tak bude muset při doplňování údajů na kartu si pamatovat,že má vložit DO od vyjmutí a onu cestu pak 10h asi a zbytek mimo 561.
Díky za osvětlení,příště to naservíruju šéfovi celé i s tím dojezdem od auta. (Snad žádné příšťe nebude)
Díky za osvětlení,příště to naservíruju šéfovi celé i s tím dojezdem od auta. (Snad žádné příšťe nebude)
Čím hůře je ,tím lépe může být
-
- Člen sdružení
- Příspěvky: 1920
- Registrován: pon 19. říj 2009 1:11:25
Re: osádka dvou řidičů
Rozdělení osádky není přestupek pokud bude dodržena denní doba odpočinku ve 24 hodinách. Také si musíte hlídat zda můžete mít zkrácenou dobu odpočinku. Pokud je prokázáno, že řidič nedoložil cestu k vozidlu a nebo od něj, pak se jedná o hrubé porušení. Kontrolní orgány se více zaměřují i na cestovatele kteří na tyto doby dokládají ruční záznamy odpočinků a nebo potvrzení vystavené dopravcem. To už se klasifikuje jako podvod a jsou za to ukládany velké sankce.
Znalost je dostatečná, když ji použijeme. Ochota nestačí, musíme konat.
- Slaany
- superřidič
- Příspěvky: 32
- Registrován: pát 24. led 2014 22:21:30
Re: osádka dvou řidičů
Takže pokud auto odstavím třeba na servis v jiném městě a pojedu dom vlakem,tak musím schovat lístek od vlaku? Nebo stačí vypsané Potvrzení o činnostech řidiče od firmy?
Popřípadě,jak prokázat cesto osobním autem?
Popřípadě,jak prokázat cesto osobním autem?
Čím hůře je ,tím lépe může být
-
- Člen sdružení
- Příspěvky: 1920
- Registrován: pon 19. říj 2009 1:11:25
Re: osádka dvou řidičů
Vše doplníš na kartu řidiče, výtisky a nebo zadní stranu analogového kotoučku, pokud ne, pak se jedná hrubé porušení. Jedná se o povinnost, kdy je nutné, „doložit cestu k vozidlu“ ve znění nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 561/2006, kdy je v článku 9 odst. 2 uvedeno: Jakákoli doba, kterou řidič stráví na cestě do místa nebo z místa, kde se ujme vozidla, které spadá do působnosti tohoto nařízení a která se nenachází v místě řidičova bydliště ani v provozovně zaměstnavatele, kde má řidič obvyklou základnu, se nezapočítává jako doba odpočinku, pokud se řidič nenachází na trajektu nebo ve vlaku a nemá přístup k lůžku nebo lehátku. V článku 9 odst. 3 je pak uvedeno, že jakákoli doba, kterou řidič stráví řízením vozidla, která nespadá do působnosti tohoto nařízení, k vozidlu nebo od vozidla, které spadá do působnosti tohoto nařízení a které se nenachází v místě řidičova bydliště ani v provozovně zaměstnavatele, kde má řidič obvyklou základnu, se započítává jako jiná práce.
V praxi se jedná o situaci, kdy řidič dostane od zaměstnavatele (dopravce) pokyn, že má převzít vozidlo vybavené tachografem v místě odlišném od sídla/místa provozovny dopravce, případně v místě odlišném od místa řidičova bydliště. Jedná se o to, že řidič jedná z vůle svého zaměstnavatele (dopravce) a od tohoto okamžiku již nemůže volně nakládat se svým časem. Z tohoto důvodu nelze čas strávený cestou do místa převzetí vozidla respektive z místa předání vozidla vybaveného tachografem, je-li toto místo odlišné od bydliště řidiče nebo sídla/místa podnikání dopravce, považovat za „dobu odpočinku“, a to bez ohledu na to, zda způsob a čas dopravy na dané místo je určen dopravcem nebo si ho řidič zvolil sám (jedná se o případy, kdy řidiče veze na místo převzetí vozidla respektive z místa odevzdání vozidla někdo jiný, řidič se dopravuje prostředky veřejné hromadné dopravy a nemá přístup k lůžku apod.). Druhým případem je situace, kdy řidič do místa převzetí vozidla respektive z místa předání vozidla vybaveného tachografem, které je odlišné od bydliště řidiče nebo sídla/místa podnikání dopravce sám řídí vozidlo, které nespadá do působnosti nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 561/2006 (není rozhodné, zda řidič řídí své soukromé motorové vozidlo nebo vozidlo firemní). V tomto případě je čas strávený řízením vozidla, které nespadá do působnosti výše zmíněného nařízení považován za „jinou práci“ a je nutné ho takto také zaznamenat.
Nejčastěji dochází k porušení předmětné povinnosti v situacích, kdy řidič předá vozidlo vybavené digitálním tachografem v místě odlišném od místa jeho bydliště respektive od místa sídla/místa podnikání dopravce (např. na hraničním přechodu) a dále pokračuje (řídí vozidlo, které nespadá do působnosti nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 561/2006; jede vlakem a nemá přístup k lůžku; je odvezen apod.) právě do místa svého bydliště, aby zde čerpal např. týdenní dobu odpočinku. Ve většině případů se jedná o porušení neúmyslné, neboť si řidič vůbec neuvědomí fakt, že předáním vozidla sice ukončil dobu řízení, ale nikoli celkový pracovní výkon. Takový řidič musí učinit záznam o jiné práci respektive pohotovosti, který odpovídá době, kterou stráví na cestě z místa, kde zanechal vozidlo vybavené záznamovým zařízením respektive době, kterou z tohoto místa stráví řízením vozidla, které nespadá do působnosti výše zmíněného nařízení do místa svého bydliště.
Pokud si řidič přebírá vozidlo vybavené tachografem v místě odlišném od místa jeho bydliště respektive od místa sídla/místa podnikání dopravce je povinen při kontrole doložit cestu k takovému vozidlu prostřednictvím ručního záznamu na analogovém kotoučku nebo na kartě řidiče, případně na výtisku z digitálního tachografu. V žádném případě není možné, aby provozovatel vozidla vystavil do doby jeho převzetí řidiči potvrzení o činnostech, ve kterém je uvedeno, že řidič měl volno nebo čerpal odpočinek.
Nevedení záznamů o činnostech řidiče, které spadají do působnosti nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 561/2006 je kvalifikováno jako porušení nařízením Rady (EHS) č. 3821/85. Veškeré kontrolní orgány toto porušení považují za porušení velmi závažné. V případě, že provozovatel vozidla vystaví do doby jeho převzetí řidiči potvrzení o činnostech, ve kterém je uvedeno, že řidič měl volno nebo čerpal odpočinek předem, dopustí se jak provozovatel, tak i řidič podvodu.
V praxi se jedná o situaci, kdy řidič dostane od zaměstnavatele (dopravce) pokyn, že má převzít vozidlo vybavené tachografem v místě odlišném od sídla/místa provozovny dopravce, případně v místě odlišném od místa řidičova bydliště. Jedná se o to, že řidič jedná z vůle svého zaměstnavatele (dopravce) a od tohoto okamžiku již nemůže volně nakládat se svým časem. Z tohoto důvodu nelze čas strávený cestou do místa převzetí vozidla respektive z místa předání vozidla vybaveného tachografem, je-li toto místo odlišné od bydliště řidiče nebo sídla/místa podnikání dopravce, považovat za „dobu odpočinku“, a to bez ohledu na to, zda způsob a čas dopravy na dané místo je určen dopravcem nebo si ho řidič zvolil sám (jedná se o případy, kdy řidiče veze na místo převzetí vozidla respektive z místa odevzdání vozidla někdo jiný, řidič se dopravuje prostředky veřejné hromadné dopravy a nemá přístup k lůžku apod.). Druhým případem je situace, kdy řidič do místa převzetí vozidla respektive z místa předání vozidla vybaveného tachografem, které je odlišné od bydliště řidiče nebo sídla/místa podnikání dopravce sám řídí vozidlo, které nespadá do působnosti nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 561/2006 (není rozhodné, zda řidič řídí své soukromé motorové vozidlo nebo vozidlo firemní). V tomto případě je čas strávený řízením vozidla, které nespadá do působnosti výše zmíněného nařízení považován za „jinou práci“ a je nutné ho takto také zaznamenat.
Nejčastěji dochází k porušení předmětné povinnosti v situacích, kdy řidič předá vozidlo vybavené digitálním tachografem v místě odlišném od místa jeho bydliště respektive od místa sídla/místa podnikání dopravce (např. na hraničním přechodu) a dále pokračuje (řídí vozidlo, které nespadá do působnosti nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 561/2006; jede vlakem a nemá přístup k lůžku; je odvezen apod.) právě do místa svého bydliště, aby zde čerpal např. týdenní dobu odpočinku. Ve většině případů se jedná o porušení neúmyslné, neboť si řidič vůbec neuvědomí fakt, že předáním vozidla sice ukončil dobu řízení, ale nikoli celkový pracovní výkon. Takový řidič musí učinit záznam o jiné práci respektive pohotovosti, který odpovídá době, kterou stráví na cestě z místa, kde zanechal vozidlo vybavené záznamovým zařízením respektive době, kterou z tohoto místa stráví řízením vozidla, které nespadá do působnosti výše zmíněného nařízení do místa svého bydliště.
Pokud si řidič přebírá vozidlo vybavené tachografem v místě odlišném od místa jeho bydliště respektive od místa sídla/místa podnikání dopravce je povinen při kontrole doložit cestu k takovému vozidlu prostřednictvím ručního záznamu na analogovém kotoučku nebo na kartě řidiče, případně na výtisku z digitálního tachografu. V žádném případě není možné, aby provozovatel vozidla vystavil do doby jeho převzetí řidiči potvrzení o činnostech, ve kterém je uvedeno, že řidič měl volno nebo čerpal odpočinek.
Nevedení záznamů o činnostech řidiče, které spadají do působnosti nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 561/2006 je kvalifikováno jako porušení nařízením Rady (EHS) č. 3821/85. Veškeré kontrolní orgány toto porušení považují za porušení velmi závažné. V případě, že provozovatel vozidla vystaví do doby jeho převzetí řidiči potvrzení o činnostech, ve kterém je uvedeno, že řidič měl volno nebo čerpal odpočinek předem, dopustí se jak provozovatel, tak i řidič podvodu.
Znalost je dostatečná, když ji použijeme. Ochota nestačí, musíme konat.
-
- Člen sdružení
- Příspěvky: 1920
- Registrován: pon 19. říj 2009 1:11:25
Re: osádka dvou řidičů
Žádné účty z vlaku a podobně nemusíš předkládat. Důležitá je pouze doložená správná činnost.
Znalost je dostatečná, když ji použijeme. Ochota nestačí, musíme konat.
- Slaany
- superřidič
- Příspěvky: 32
- Registrován: pát 24. led 2014 22:21:30
Re: osádka dvou řidičů
Super. Je lepší si to vyříkat,než to zjistit u kontroly. Takto jsem na kartu doplnil 1,5h jiná práce v pátek (cesta dom) a 1.5h v úterý pro vozidlo, které jsem v onen pátek odstavil v Opavě a firemní park je v Kroměříži. A víkend mezi to jsem samo ješťe doplnil TO. Stejně je zajimavé,že jsem prošel 140h školení profesní způsobilosti a pořád jsou detaily,u kterých si člověk není jistej.
Nadruhou stranu,když poslouchám někdy rady kamioňáků jak funguje 561,tak bych mohl 8mi z 10ti radit já. A vždy si říkám,jak to dělá,že jezdí bez pokut při takové znalosti 561. No to už je spíš do drbarny. Díky za radu
Nadruhou stranu,když poslouchám někdy rady kamioňáků jak funguje 561,tak bych mohl 8mi z 10ti radit já. A vždy si říkám,jak to dělá,že jezdí bez pokut při takové znalosti 561. No to už je spíš do drbarny. Díky za radu
Čím hůře je ,tím lépe může být