Odkazy:  :   Spolek   Portal    Sbirka   GDPR   Doprava-online   Autoplosina   Facebook

Kontrola tech. stavu

Dotazy pouze na téma - ADR, silniční kontroly, kontroly technického stavu, vážení vozidel, omezení jízdy nákladních vozidel
Pravidla fóra
Žádáme o naprostou slušnost a věcnost v této sekci, jde nám všem o to, aby tato spolupráce vydržela. Veškeré příspěvky, které nebudou k věci, budou přesunuty do jiné sekce nebo smazány.
Na jiný okruh dotazů zatím nemáme zajištěného garanta, proto se prosím držte jen témat zde uvedených.
Odpovědět
Uživatelský avatar
mates
Admin
Příspěvky: 2802
Registrován: ned 29. bře 2009 12:21:45
Bydliště: Praha 602 239 042
Kontaktovat uživatele:

Kontrola tech. stavu

Příspěvek od mates »

přesunuto : od Hroch.R420 » čtv 24. zář 2009 20:43:34
Dobry den,
mel bych na vas jednu vec ,ktera me docela trapi,nerkuli vytaci. V posledni dobe se rozmohly kontroly technickeho stavu vozidel ze strany policie,ktere probihaji timto stylem: "Dobry den pane ridici,kontrola,jeje vy mate rampu a na ni ctyri dalkova svetla tak to mate za 2000 Kc!" Nic vic nic min,zadna kontrola pneumatik,brzd,doby rizeni a odpocinku,ulozeni a zabezpeceni nakladu,ale jen a jen ta zatracena rampa,to je obrproblem za kterej ty kamionaky musime pokutovat! Kdyz se zeptam jestli nejsou pro bezpecnost provozu dulezitejsi ty veci ktere jsem tu jmenoval tak je odpovezeno "nas poslal sef ze vas mame pokutovat za tohle a nic jinyho nas nezajima".
Pri posledni kontrole od uradu odboru dopravy opet na me vyrukovali s rampou a ze prekracuju povolenou svitivost. Ptal jsem se kolik je na silnicich mrtvych kvuli tomu ze mame rampy a jestli nekdy ridil kamion v noci po okreskach,kdy seriova dalkova svetla jsou nedostacujici a kdy kazde svetlo navic muze odvratit nebezpeci (zver na krajnicich nebo kolegovi min tyden sedel na silnici v noci clovek). Nakonec jsme nechali rampu rampou a venovali se tem opravdu dulezitym vecem.
Vadi mi ze si kontrolni organy z tohohle udelali byznys,je to jistota vydelku bez vetsi namahy a hledani.Vim ze porusuji nejake normy o poctu dalkovych svetel,ale ve state kde jezdi bezne cyklisti potme,stare avie na kterych sviti s bidou jedno svetlo a nikoho to nevzrusuje a nas policie pokutuje jak nejvetsi lumpy na svete,to mi proste vadi. Co vy na to? Je to opravdu tak hrube poruseni zakona ze je na nas poradan takovy hon?
Diky za odpoved.
člen výboru
Uživatelský avatar
Dopravní policie
Dopravní policie
Příspěvky: 74
Registrován: stř 16. zář 2009 10:24:36

Re: Kontrola tech. stavu

Příspěvek od Dopravní policie »

Dobrý den,
obecně je oblast osvětlení vozidel upravena předpisem EHK č. 48, které jednoznačně vymezuje kolik a jak mají být zapojena světla, předpokládám ve Vašem případě se jedná o vozidlo kategorie N3. Tzn. můžete mít na vozidle namontováno, až 3 páry dálkových světel (6 ks), ale při používání Vám mohou svítit pouze 2 páry (4ks). Výrobci vozidel normálně řádně a dovoleným způsobem montují "světelné rampy", protože to není zakázané, ale je nutné dodržen správné zapojení podle výše uvedené podmínky.
Myslím si, že Vám jako řidiči nákladního vozidla nemusím připomínat a zdůrazňovat co znamená oslnění od protijedoucího vozidla (ve Vašem případě např. na horizontu apod.), právě proto je mimo jiné předepsano, že mohou svítit max. 2 páry dálkových světel.
Vaše tvrzení, že si Policie ČR dělá z kontrol osvětlení (světelných ramp) byznys, je zavádějící. Policisté v rámci silničních technických kontrol ve smyslu směrnice Evropského parlamentu a Rady č. 30/2000/ES, o silničních technických kontrolách užitkových vozidel provozovaných ve společenství, ve znění směrnice č. 26/2003/ES, kontrolují podle stanoveného seznamu, kdy jedna oblast se věnuje osvětlení. Co se týče další skutečností je potřeba uvést, kdyby STK pracovaly jak mají, tak by jste to neměl mít možnost na vozidle namontovat a provozovat více světel než je dovoleno, protože při pravidelné technické kontrole je jedním zkontrolních úkonů právě předepsaný počet světel a jejich svítivost.

s pozdravem
Hroch.R420
řidič profesionál
Příspěvky: 334
Registrován: pát 10. dub 2009 13:06:24

Re: Kontrola tech. stavu

Příspěvek od Hroch.R420 »

Dobry den,
dnes dopoledne jsem vyjizdel z Prahy po D8 smerem na Teplice a zhruba 2km za sjezdem na Zdiby vidim v odstavnem pruhu dodavku a v pravem jizdnim pruhu dve osoby v tmavem obleceni. Prejel jsem do leveho pruhu a pri mijeni jsem si vsimnul,ze tyto dve osoby jsou policista s policistkou a pred dodavkou stoji policejni mondeo. Chtel bych se zeptat,jestli se policiste pri zastavovani vozidel na dalnici musi ridit nejakym predpisem nebo stejne jako tyto dva clenove policie si mysli,ze "ja jsem zakon a me se nemuze nic stat?" Nezlobte se na me,ale zastavit vozidlo ke kontrole 1km pred benzinovou pumpou,chodit v jizdnim pruhu bez reflexnich vest,to se pak nemuzeme divit,kolik takovych policistu nekdo smete z dalnice.
Proc v zahranici vas policie zavede na kontrolu na parkoviste,benzinku ,popr. na dalnicni sjezd a u nas se bezne kontroly odehravaji v odstavnych pruzich? Neni vyjimkou ze pri mereni stabilnim radarem vybihaji policiste k zastaveni vozidel i do leveho-rychleho jizdniho pruhu? Muzu jako ridic odmitnout kontrolu na takovem nebezpecnem miste a pozadovat dojeti nekam kde nebudem "na rane"? Kdysi jsem nekde cetl ,ze policista ma zastavit automobil tak ,aby nedoslo k ohrozeni jeho,kontrolovaneho vozidla ani ostatnich ucastniku silnicniho provozu,ale praxe ukazuje neco jineho.

Diky za odpoved.
Uživatelský avatar
mates
Admin
Příspěvky: 2802
Registrován: ned 29. bře 2009 12:21:45
Bydliště: Praha 602 239 042
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrola tech. stavu

Příspěvek od mates »

pánové martin440 a david29 vaše příspěvky jsou zde :
http://board.proridice.eu/viewtopic.php ... 2359#p2359
člen výboru
Uživatelský avatar
Dopravní policie
Dopravní policie
Příspěvky: 74
Registrován: stř 16. zář 2009 10:24:36

Re: Kontrola tech. stavu

Příspěvek od Dopravní policie »

Hroch.R420 píše:Dobry den,
dnes dopoledne jsem vyjizdel z Prahy po D8 smerem na Teplice a zhruba 2km za sjezdem na Zdiby vidim v odstavnem pruhu dodavku a v pravem jizdnim pruhu dve osoby v tmavem obleceni. Prejel jsem do leveho pruhu a pri mijeni jsem si vsimnul,ze tyto dve osoby jsou policista s policistkou a pred dodavkou stoji policejni mondeo. Chtel bych se zeptat,jestli se policiste pri zastavovani vozidel na dalnici musi ridit nejakym predpisem nebo stejne jako tyto dva clenove policie si mysli,ze "ja jsem zakon a me se nemuze nic stat?" Nezlobte se na me,ale zastavit vozidlo ke kontrole 1km pred benzinovou pumpou,chodit v jizdnim pruhu bez reflexnich vest,to se pak nemuzeme divit,kolik takovych policistu nekdo smete z dalnice.
Proc v zahranici vas policie zavede na kontrolu na parkoviste,benzinku ,popr. na dalnicni sjezd a u nas se bezne kontroly odehravaji v odstavnych pruzich? Neni vyjimkou ze pri mereni stabilnim radarem vybihaji policiste k zastaveni vozidel i do leveho-rychleho jizdniho pruhu? Muzu jako ridic odmitnout kontrolu na takovem nebezpecnem miste a pozadovat dojeti nekam kde nebudem "na rane"? Kdysi jsem nekde cetl ,ze policista ma zastavit automobil tak ,aby nedoslo k ohrozeni jeho,kontrolovaneho vozidla ani ostatnich ucastniku silnicniho provozu,ale praxe ukazuje neco jineho.

Diky za odpoved.
Samotné zastavení nikde není vymezeno nebo podrobně popsáno, kromě toho, že policista by neměl ohrožovat ostatní účastníky silničního provozu. Jako jedno z opatření může být například, že stojí se zapnutým výstražným světlem modré barvy (bez zapnuté sirény :D ). Jinak samozřejmě je doporučeno, že policista by měl být oblečen do reflexní vesty, aby byl viděn. Děkuji za info a věc budu dále řešit po své linii.

s pozdravem
Foglík
řidič profesionál
Příspěvky: 956
Registrován: ned 29. bře 2009 16:24:58
Bydliště: Přeštice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrola tech. stavu

Příspěvek od Foglík »

Když už jsme u tohoto tématu, chtěl bych se zeptat, jestli ve večerních nebo nočních hodinách (prostě za tmy) mohu nějakým způsobem odmítnout silniční kontrolu na dle mého názoru nebezpečném místě. Jestli mohu požádat policisty o provedení kontroly na bezpečnějším či veřejném místě.
vilda
řidič profesionál
Příspěvky: 286
Registrován: stř 15. dub 2009 16:05:07

Re: Kontrola tech. stavu

Příspěvek od vilda »

Kde zmizely mobilní STK, které měly zabraňovat pokračování v jízdě závadných automobilů?
Uživatelský avatar
Dopravní policie
Dopravní policie
Příspěvky: 74
Registrován: stř 16. zář 2009 10:24:36

Re: Kontrola tech. stavu

Příspěvek od Dopravní policie »

Foglík píše:Když už jsme u tohoto tématu, chtěl bych se zeptat, jestli ve večerních nebo nočních hodinách (prostě za tmy) mohu nějakým způsobem odmítnout silniční kontrolu na dle mého názoru nebezpečném místě. Jestli mohu požádat policisty o provedení kontroly na bezpečnějším či veřejném místě.
Samozřejmě můžete upozornit policistu, že se Vám zdá místo nebezpečné, jestli by mohl např. provést kontrolu jinde (konenčné rozhondutí je na policistovi).
Pevně věřím, že takových situací je v běžném silničním provozu při kontrolách co nejméně.

s pozdravem
Uživatelský avatar
Dopravní policie
Dopravní policie
Příspěvky: 74
Registrován: stř 16. zář 2009 10:24:36

Re: Kontrola tech. stavu

Příspěvek od Dopravní policie »

vilda píše:Kde zmizely mobilní STK, které měly zabraňovat pokračování v jízdě závadných automobilů?
S připravenou novelou zákona č. 56/2001 Sb., by se mohly tyto mobilní STK vrátit, v současné době probíhá kontrola technického stavu ze strany Policie ČR ve spolupráce s mobilními jednotkami Centra služeb pro silniční dopravu. Zastávám názor, že je potřeba spíše upravit oprávnění Policie ČR k možnosti pokud je zjištěna nebezpečná závada, tak vozidlu např. na místě zadržet registrační značku popř. sejmout známku STK. Pokud totiž má někdo zakázanou jízdu a přesto jede tak je velmi malá pravděpodobnost, že bude znova kontrolován. Každý by měl být dostatečným způsobem odrazen od pokračování v jízdě s nebezpečnou závadou (toto vozidlo by mělo být okamžitě identifikováno např. nemá registrační znaku apod.).

s pozdravem
Odpovědět