Odkazy: : Spolek Portal Sbirka GDPR Doprava-online Autoplosina Facebook
Příklady nebezpečného jednání na silnicích
Pravidla fóra
Žádáme o naprostou slušnost a věcnost v této sekci, jde nám všem o to, aby tato spolupráce vydržela. Veškeré příspěvky, které nebudou k věci, budou přesunuty do jiné sekce nebo smazány.
Na jiný okruh dotazů zatím nemáme zajištěného garanta, proto se prosím držte jen témat zde uvedených.
Žádáme o naprostou slušnost a věcnost v této sekci, jde nám všem o to, aby tato spolupráce vydržela. Veškeré příspěvky, které nebudou k věci, budou přesunuty do jiné sekce nebo smazány.
Na jiný okruh dotazů zatím nemáme zajištěného garanta, proto se prosím držte jen témat zde uvedených.
-
- Člen sdružení
- Příspěvky: 1610
- Registrován: ned 29. bře 2009 13:04:25
- Bydliště: in Westböhmen..pevná hráz socializnu
- Kontaktovat uživatele:
Příklady nebezpečného jednání na silnicích
mám na Vás (dopr.policii) osobní dotaz - pokud Vám dodám video záznam jak os. schválně a bez příčiny ihned po předjetí nákl. vozidla prudce zabrzdí skoro až do zastavení ( i z 80 km/h) a bude čitelná spz , jak s tím policie naloží ? tento způsob "vyučování" od pardon pár prasat v osobních vozech (převážně silných a drahých) považuji za trestný čin obecného ohrožení...... děkuji
jeden příklad.... http://www.youtube.com/watch?v=jgXNKCKf7Jw
jeden příklad.... http://www.youtube.com/watch?v=jgXNKCKf7Jw
Naposledy upravil(a) martin440 dne sob 26. zář 2009 19:31:49, celkem upraveno 1 x.
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí... http://www.funradio.fr/playfun# je lepší se pokusit aspoň o něco, než nedělat vůbec nic
- Globe
- řidič profesionál
- Příspěvky: 286
- Registrován: ned 10. kvě 2009 10:20:24
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Příklady nebezpečného jednání na silnicích
nenalozi s tim nijak, nebot prestupek musi byt zaznamenan na homologovanem zarizeni (= policejni kamera)... ja bych takovejch prasat mohl natocit kazdej doprovod deset, ale bohuzel, muzu si to poustet akorat tak doma na televizi Ono asi v madarsku nejezdi Policiie s kazdym nadmernym transportem nadarmo Akorat nevim, kdo pak dela "normalni" praci, kdyz je neustale nekolik hlidek na cestach s nadmery
- Dopravní policie
- Dopravní policie
- Příspěvky: 74
- Registrován: stř 16. zář 2009 10:24:36
Re: Příklady nebezpečného jednání na silnicích
Každý má právo se obrátit na Policii České republiky, tzn. pokud učiníte podání, tak se tímto podáním musí policie zabývat, jenom bych byl nerad, aby jste začali všichni ihned posílat nahrávky na Policii ČR.
Samozřejmě podání by mělo obsahovat, kde k tomu došlo, kdo činí podání (tzn. svědky celé události), protože v opačném případě dojde k situaci, kdy Policie ČR nemůže konat, protože má málo informací ke spáchání případného přestupku.
Samozřejmě po obdržení nahrávky, určitě musí dojít k podání vysvětlení od případných svědků, dále bude muset být předvolán provozovatel vozidla (za účelem zjištění konkrétního řidiče) a poté bude věc (tzn. konkrétní pachatel řidič) oznámena na příslušný správní orgán. (tento orgán bude určitě požadovat dostavení se svědka události a tomu bude pachatel klást otázky ..... a tak dále)
Na závěr vím, že jednání řidičů jako společnosti k sobě navzájem je ukázka výchovy naší společnosti jako obraz nás všech. Bohužel jsou mezi námi lidé slušní a neslušní, tolerantní a netoleratní. Pevně věřím, že Vy řidiči (nákladních vozidel), jste skupina těch profesionálů, která si uvědomuje danou situaci a nebudete se chovat jako jiní. Budete ve snaze ukázat ostaním řidičům, že na to máte.
s pozdravem
Samozřejmě podání by mělo obsahovat, kde k tomu došlo, kdo činí podání (tzn. svědky celé události), protože v opačném případě dojde k situaci, kdy Policie ČR nemůže konat, protože má málo informací ke spáchání případného přestupku.
Samozřejmě po obdržení nahrávky, určitě musí dojít k podání vysvětlení od případných svědků, dále bude muset být předvolán provozovatel vozidla (za účelem zjištění konkrétního řidiče) a poté bude věc (tzn. konkrétní pachatel řidič) oznámena na příslušný správní orgán. (tento orgán bude určitě požadovat dostavení se svědka události a tomu bude pachatel klást otázky ..... a tak dále)
Na závěr vím, že jednání řidičů jako společnosti k sobě navzájem je ukázka výchovy naší společnosti jako obraz nás všech. Bohužel jsou mezi námi lidé slušní a neslušní, tolerantní a netoleratní. Pevně věřím, že Vy řidiči (nákladních vozidel), jste skupina těch profesionálů, která si uvědomuje danou situaci a nebudete se chovat jako jiní. Budete ve snaze ukázat ostaním řidičům, že na to máte.
s pozdravem
-
- Člen sdružení
- Příspěvky: 1610
- Registrován: ned 29. bře 2009 13:04:25
- Bydliště: in Westböhmen..pevná hráz socializnu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Příklady nebezpečného jednání na silnicích
v tom s Vámi souhlasím a věřím, že většina z nás se profesionálně chovat snaží, bohužel si myslím, že mnoho nehod je způsobeno nejenom popsaným stylem "menších vozů", kdy tyto v mnoha případech dostanou 40-tunové vozidlo do situace, kdy řidič je skoro nebo úplně bezmocný...
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí... http://www.funradio.fr/playfun# je lepší se pokusit aspoň o něco, než nedělat vůbec nic
- Dopravní policie
- Dopravní policie
- Příspěvky: 74
- Registrován: stř 16. zář 2009 10:24:36
Re: Příklady nebezpečného jednání na silnicích
martin440 píše:v tom s Vámi souhlasím a věřím, že většina z nás se profesionálně chovat snaží, bohužel si myslím, že mnoho nehod je způsobeno nejenom popsaným stylem "menších vozů", kdy tyto v mnoha případech dostanou 40-tunové vozidlo do situace, kdy řidič je skoro nebo úplně bezmocný...
nezbývá než souhlasit s Vaším heslem "auto nemůže ....
s pozdravem
-
- řidič profesionál
- Příspěvky: 88
- Registrován: sob 10. říj 2009 23:29:57
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Příklady nebezpečného jednání na silnicích
Menší vsuvka - dotaz:
Pokud někdo předemnou začne bezdůvodně prudce brzdit, a já bych ho nedejbože čumákem potkal..
On řekne klasickou větu - vběhlo mi tam zvíře, tak to je hned proti mě - nedodržení bezpečné vzdálenosti.
Ale pokud bych já oponoval, a měl bych svědky, co by protvrdily moji teorii, byl bych zproštěn viny, a jaký postih by hrozil viníkovi?
Děkuji
Pokud někdo předemnou začne bezdůvodně prudce brzdit, a já bych ho nedejbože čumákem potkal..
On řekne klasickou větu - vběhlo mi tam zvíře, tak to je hned proti mě - nedodržení bezpečné vzdálenosti.
Ale pokud bych já oponoval, a měl bych svědky, co by protvrdily moji teorii, byl bych zproštěn viny, a jaký postih by hrozil viníkovi?
Děkuji
Řidič skupiny Bé, toužící po C+E s profesákem
Iveco Daily Cargo 3,5t
Iveco Daily Cargo 3,5t
- Dopravní policie
- Dopravní policie
- Příspěvky: 74
- Registrován: stř 16. zář 2009 10:24:36
Re: Příklady nebezpečného jednání na silnicích
V případě dopravní nehody (se škodou nad 100.000,-) mu hrozí postih do 2500 do 5000,-, v ostatních případech pokuta od 1500 do 2500,- Kč. Pokud by se prokázalo, že jeho jednání bylo spojeno se zakázaným způsobem předjíždění, tak mu hrozí pokuta od 5000 do 10000,- Kč a současně zákaz řízení motorových vozidel od 6 měs. do 12 měs. (a taky 6 bodů).David29 píše:Menší vsuvka - dotaz:
Pokud někdo předemnou začne bezdůvodně prudce brzdit, a já bych ho nedejbože čumákem potkal..
On řekne klasickou větu - vběhlo mi tam zvíře, tak to je hned proti mě - nedodržení bezpečné vzdálenosti.
Ale pokud bych já oponoval, a měl bych svědky, co by protvrdily moji teorii, byl bych zproštěn viny, a jaký postih by hrozil viníkovi?
Děkuji
veškeré pokuty a její výše, jsou pokuty uloženy ve správním řízení
s pozdravem
- Irys
- Člen sdružení
- Příspěvky: 363
- Registrován: ned 29. bře 2009 15:03:21
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Příklady nebezpečného jednání na silnicích
Mám dotaz, zda je někde v zákoně ošetřeno následující nebezpečné jednání, které v ČR velmi často zažívám:
Najíždím s NA na dálnici o dvou pruzích jedním směrem, za mnou na ni najíždí OA. Auta jedoucí po dálnici uvolňují pravý pruh, můžeme najet. Protože OA je pochopitelně živější než NA a jako vždy strašně spěchá, vlítne do pravého pruhu dřív, než já mám potřebnou rychlost k zařazení, cpe se vedle mě a znemožňuje mi najetí do pravého pruhu. Zabrzdit a pustit ho už nestíhám, připojovací pruh končí, tak mi nezbyde než do pruhu najet a omezit ho, což je ohodnoceno bohatým svícením a troubením z jeho strany (někdy i následným vybržďováním).
Je mi jasné, že dávám přednost všem co jedou v levém a pravém pruhu, ale dávat ještě přednost těm, co jedou ZA MNOU v připojovacím, to už mi připadá jak u bláznů v Čechách.
Najíždím s NA na dálnici o dvou pruzích jedním směrem, za mnou na ni najíždí OA. Auta jedoucí po dálnici uvolňují pravý pruh, můžeme najet. Protože OA je pochopitelně živější než NA a jako vždy strašně spěchá, vlítne do pravého pruhu dřív, než já mám potřebnou rychlost k zařazení, cpe se vedle mě a znemožňuje mi najetí do pravého pruhu. Zabrzdit a pustit ho už nestíhám, připojovací pruh končí, tak mi nezbyde než do pruhu najet a omezit ho, což je ohodnoceno bohatým svícením a troubením z jeho strany (někdy i následným vybržďováním).
Je mi jasné, že dávám přednost všem co jedou v levém a pravém pruhu, ale dávat ještě přednost těm, co jedou ZA MNOU v připojovacím, to už mi připadá jak u bláznů v Čechách.