Odkazy: : Spolek Portal Sbirka GDPR Doprava-online Autoplosina Facebook
Adrián Lahoda (o mě) a akce Sjednocení
Pravidla fóra
ZDE NELZE ODPOVÍDAT.
ZDE NELZE ODPOVÍDAT.
-
- Člen sdružení
- Příspěvky: 19
- Registrován: ned 22. úno 2015 2:04:26
Adrián Lahoda (o mě) a akce Sjednocení
Jezdím od roku 2006 na MKD. Nejdřív u firmy Cross speed s.r.o. a teď u stávající firmy Jambor s.r.o. jsem zaměstnán jako profesionální řidič. Naše firma vykonává vnitrostátní a mezinárodní přepravy. Ve firmě máme jen V.V.N. (vozidlo výměnných nástaveb), zabezpečujeme přepravu balíkové službě DPD s.r.o. Já jezdím na stálé lince Praha - Moersdorf. - Praha.
Ale úplný začátek je u firmy Zemánek Mikulov s.r.o.(na Dodávce a na 18t). Zemánek Mikulov s.r.o. mě zaplatily komplet C+E (při podání výpovědi jsem musel zaplatit 28 000 kč, ale domluvily jsme se na splátkách) a Autodoprava Pálava. (Josef Lupač) jen 4 měsíce. Ale u Lupače jsem si užil perfektní dobrodružství. Jezdilo se hodně Maďarsko a Lotyšsko.(takže samé šoustky a žádné dálnice kromě z Rajky do Budapešti).
Ve svých 21 letech jsem začal jezdit Lotyšsko, pro mě velká divočina a hlavně bez GPS a bez zkušeností.Takže vytřepaný jak Startka ) Jezdil jsem z Vídně do Rigy. Vozily se hrací automaty pro firmu Admiral.
V Polsku a dál na sever jsem zjistil ,že kluci co jezdí Rusko, Kazachstán, Bělorusko, jsou strašně přátelští a nápomocní. Nikdo si tam nehrál na mistra světa. Ke mě jako k miminku co ještě má cucací reflex, se chovali vždy slušně a poradily. Hodně jsme se zdravily a na CB kecali.
Na Groječáku u Varšavy( obchvat, číslo silnice 50) jsem vždy dělal pauzu na ruském parkovišti. Vše se tam dalo sehnat, můj ráj )
S klukama co tahali Rusko nebo jeli z něj, jsem často kecal právě na tomto parkovišti. Super banda. A toto mě začalo chybět.... Neřešili se problémy ve firmě, ale problémy na cestách, kde co a kde bacha atd.
Teď co jezdím západ, už to není to pravé dobrodružství (tedy jen pro mne, každý má svůj názor).
No a dnes po 9 letech na MKD (vím jsem ještě zajíček,nemusí nikdo zdůrazňovat)už mě vážně přestalo bavit to, že řidič je miň jak vrátný u firmy.
Myšlenka Sjednocení řidičů mne hned nenapadla. Vždy jsem chtěl, aby si nás široké okolí vážilo jako profíky, co řídí ty velké kolosy na naších cestách. Jenže skutečnost je jiná. Lidé spíše na nás ukazují a nadávají na nás. Neuvědomují si, že jsme v práci a ne na dovolené. A v ten moment přišla myšlenka, jak by to vypadalo, kdyby jsme na týden všichni řidiči bez rozdílů zůstali doma? A toto jsem přesně napsal na jednu nejmenovanou stránku na facebooku. Řidiči na tuto otázku odpovídali docela jednoduše. Prostě lidi by za chvíli neměli co žrát a ekonomika by se zhroutila. Když jsem viděl, že reakce byly pozitivní, tak mě napadlo: šel by někdo do stávky?
Jasně, že jsem to nemyslel vážně, jen jsem chtěl vědět další reakce.
Reakce byla taková že z 80 řidičů 65 bylo pro stávku. To mě nenechalo chladným. V momentě mě napadla jedna věc. Zviditelnit naše problémy co máme na cestách, ve firmách, se zákony. Protože jsem stále věděl že i když jsme velcí, býváme často přehlížení. To myslím celkově přehlíženi.
S tou vestou mě to napadlo až po jednom dnu od myšlenky zviditelnění, kdy jsem jel v Německu po dálnici A 4. V půlce cesty mě předjížděl maďarský kolega. Na zrcátku u spolujezdce měl pověšenou hadru. Ta mu plápolala a krásně to šlo vidět i z dálky. A tehdy mne napadla myšlenka, co takto se zviditelnit, ale místo hadry dát vestu? Tu totiž má každý a hlavně je to reflexní materiál. Vymyslel jsem akci. Kouknul do diáře, vidím středa 25.2., super, je to střed týdne a pěkné číslo. Kdyby to bylo v pondělí, zase by remcali, že je to po víkendu a bůhví co. Pátek to zase všichni letí domů, tak proto středa. A dvanáct hodin, protože je to taky střed dne.
No a tím se akce rozjela.
První den se přihlásilo do akce 120 lidí a 200 pozvaných.
Dnes je přes 3200 lidí a přes 11000 pozvaných.
A co bude dál? Mám 12 bodů, které chci postupně řešit a chci aby vše bylo pod hlavičkou Sdružení řidičů.
Takže teď jsem teprve u bodu 1. minimální mzda řidiče. V první řadě by se měla dotáhnout do konce petice za zvýšení min. mzdy profesionálního řidiče. Chci tento projekt dovést do finále. Tím totiž zjistím, jak doopravdy jsme silní. Nechci mít tisíc projektů a dělat to vše napůl. Jak říkal můj trenér: raději umět 10 technik na 100%, než 100 technik na 10%. Hlavně teď nechci nic uspěchat.
Při tomto chci ještě jednu věc udělat a to řešit problém s parkovací situací v ČR. Mám návrh, na jedno parkoviště, které jsem stanovil jako cil. Agip na D8 Petrovice. A opět zatím chci zkusit řešit jedno parkoviště,než řešit všechny. Pokud to bude mít efekt, jdeme dál. Pokud ne, zaměříme se na jiné. Ale všechny parkoviště najednou nejdou řešit. A v budoucnu. Hledat lokality, kde by mohla být nová parkoviště. Je to bída. Kluci provádějí bezpečnostní přestávky na zastávkách, v průmyslových zónách atd. Žádné zázemí sprchy, prostě nic.
Všechny tyto kroky chci podnikat ve jménu Sdružení řidičů. Chci tuto organizaci, která funguje a je v ní už uděláno tolik práce a věnováno tolik času a hlavně té energie, vyzdvihnout a ukázat, že Sdružení řidičů tu je a bude vždy pro nás řidiče. Osobně si vážím všech členů Sdružení které znám i neznám. Všichni tam nechali kus práce. Ale to se tu bavím o jedincích. Vím, že hodně členů je jen členy, nic víc. A to chci změnit. Já osobně mám teď inspiraci z Německa. Příkladem mi jde Udo Skoppeck. Chci rozjet protestovou akci podobnou, co mají Němečtí kolegové a upozornit na nedůsledné kontroly naších šéfu a celkové bezpečnosti na cestách(Stres za volantem je pasivní nebezpečí). A zároveň sbírat podpisy do petice za minimální mzdu řidiče.
Dokonce se začali objevovat otázky ,zda-li bych šel do předsednictví Sdružení řidičů, jestli bych mohl převzít jednu funkci ve výboru. Nikdy jsem to nedělal a nevím, co vše to obnáší. Uvidíme.
Na závěr se chci moc poděkovat všem kolegům a kolegyním, kteří mojí akci s výstražnou vestou podpořili, pro mě neočekávaný zážitek a doufám, že i pro všechny z ůčastněné.
Moc Děkuji
Adrián Lahoda
Ale úplný začátek je u firmy Zemánek Mikulov s.r.o.(na Dodávce a na 18t). Zemánek Mikulov s.r.o. mě zaplatily komplet C+E (při podání výpovědi jsem musel zaplatit 28 000 kč, ale domluvily jsme se na splátkách) a Autodoprava Pálava. (Josef Lupač) jen 4 měsíce. Ale u Lupače jsem si užil perfektní dobrodružství. Jezdilo se hodně Maďarsko a Lotyšsko.(takže samé šoustky a žádné dálnice kromě z Rajky do Budapešti).
Ve svých 21 letech jsem začal jezdit Lotyšsko, pro mě velká divočina a hlavně bez GPS a bez zkušeností.Takže vytřepaný jak Startka ) Jezdil jsem z Vídně do Rigy. Vozily se hrací automaty pro firmu Admiral.
V Polsku a dál na sever jsem zjistil ,že kluci co jezdí Rusko, Kazachstán, Bělorusko, jsou strašně přátelští a nápomocní. Nikdo si tam nehrál na mistra světa. Ke mě jako k miminku co ještě má cucací reflex, se chovali vždy slušně a poradily. Hodně jsme se zdravily a na CB kecali.
Na Groječáku u Varšavy( obchvat, číslo silnice 50) jsem vždy dělal pauzu na ruském parkovišti. Vše se tam dalo sehnat, můj ráj )
S klukama co tahali Rusko nebo jeli z něj, jsem často kecal právě na tomto parkovišti. Super banda. A toto mě začalo chybět.... Neřešili se problémy ve firmě, ale problémy na cestách, kde co a kde bacha atd.
Teď co jezdím západ, už to není to pravé dobrodružství (tedy jen pro mne, každý má svůj názor).
No a dnes po 9 letech na MKD (vím jsem ještě zajíček,nemusí nikdo zdůrazňovat)už mě vážně přestalo bavit to, že řidič je miň jak vrátný u firmy.
Myšlenka Sjednocení řidičů mne hned nenapadla. Vždy jsem chtěl, aby si nás široké okolí vážilo jako profíky, co řídí ty velké kolosy na naších cestách. Jenže skutečnost je jiná. Lidé spíše na nás ukazují a nadávají na nás. Neuvědomují si, že jsme v práci a ne na dovolené. A v ten moment přišla myšlenka, jak by to vypadalo, kdyby jsme na týden všichni řidiči bez rozdílů zůstali doma? A toto jsem přesně napsal na jednu nejmenovanou stránku na facebooku. Řidiči na tuto otázku odpovídali docela jednoduše. Prostě lidi by za chvíli neměli co žrát a ekonomika by se zhroutila. Když jsem viděl, že reakce byly pozitivní, tak mě napadlo: šel by někdo do stávky?
Jasně, že jsem to nemyslel vážně, jen jsem chtěl vědět další reakce.
Reakce byla taková že z 80 řidičů 65 bylo pro stávku. To mě nenechalo chladným. V momentě mě napadla jedna věc. Zviditelnit naše problémy co máme na cestách, ve firmách, se zákony. Protože jsem stále věděl že i když jsme velcí, býváme často přehlížení. To myslím celkově přehlíženi.
S tou vestou mě to napadlo až po jednom dnu od myšlenky zviditelnění, kdy jsem jel v Německu po dálnici A 4. V půlce cesty mě předjížděl maďarský kolega. Na zrcátku u spolujezdce měl pověšenou hadru. Ta mu plápolala a krásně to šlo vidět i z dálky. A tehdy mne napadla myšlenka, co takto se zviditelnit, ale místo hadry dát vestu? Tu totiž má každý a hlavně je to reflexní materiál. Vymyslel jsem akci. Kouknul do diáře, vidím středa 25.2., super, je to střed týdne a pěkné číslo. Kdyby to bylo v pondělí, zase by remcali, že je to po víkendu a bůhví co. Pátek to zase všichni letí domů, tak proto středa. A dvanáct hodin, protože je to taky střed dne.
No a tím se akce rozjela.
První den se přihlásilo do akce 120 lidí a 200 pozvaných.
Dnes je přes 3200 lidí a přes 11000 pozvaných.
A co bude dál? Mám 12 bodů, které chci postupně řešit a chci aby vše bylo pod hlavičkou Sdružení řidičů.
Takže teď jsem teprve u bodu 1. minimální mzda řidiče. V první řadě by se měla dotáhnout do konce petice za zvýšení min. mzdy profesionálního řidiče. Chci tento projekt dovést do finále. Tím totiž zjistím, jak doopravdy jsme silní. Nechci mít tisíc projektů a dělat to vše napůl. Jak říkal můj trenér: raději umět 10 technik na 100%, než 100 technik na 10%. Hlavně teď nechci nic uspěchat.
Při tomto chci ještě jednu věc udělat a to řešit problém s parkovací situací v ČR. Mám návrh, na jedno parkoviště, které jsem stanovil jako cil. Agip na D8 Petrovice. A opět zatím chci zkusit řešit jedno parkoviště,než řešit všechny. Pokud to bude mít efekt, jdeme dál. Pokud ne, zaměříme se na jiné. Ale všechny parkoviště najednou nejdou řešit. A v budoucnu. Hledat lokality, kde by mohla být nová parkoviště. Je to bída. Kluci provádějí bezpečnostní přestávky na zastávkách, v průmyslových zónách atd. Žádné zázemí sprchy, prostě nic.
Všechny tyto kroky chci podnikat ve jménu Sdružení řidičů. Chci tuto organizaci, která funguje a je v ní už uděláno tolik práce a věnováno tolik času a hlavně té energie, vyzdvihnout a ukázat, že Sdružení řidičů tu je a bude vždy pro nás řidiče. Osobně si vážím všech členů Sdružení které znám i neznám. Všichni tam nechali kus práce. Ale to se tu bavím o jedincích. Vím, že hodně členů je jen členy, nic víc. A to chci změnit. Já osobně mám teď inspiraci z Německa. Příkladem mi jde Udo Skoppeck. Chci rozjet protestovou akci podobnou, co mají Němečtí kolegové a upozornit na nedůsledné kontroly naších šéfu a celkové bezpečnosti na cestách(Stres za volantem je pasivní nebezpečí). A zároveň sbírat podpisy do petice za minimální mzdu řidiče.
Dokonce se začali objevovat otázky ,zda-li bych šel do předsednictví Sdružení řidičů, jestli bych mohl převzít jednu funkci ve výboru. Nikdy jsem to nedělal a nevím, co vše to obnáší. Uvidíme.
Na závěr se chci moc poděkovat všem kolegům a kolegyním, kteří mojí akci s výstražnou vestou podpořili, pro mě neočekávaný zážitek a doufám, že i pro všechny z ůčastněné.
Moc Děkuji
Adrián Lahoda
Kdo chce dokáže víc, jak ten kdo umí.
A hlavně, kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody!
A hlavně, kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody!
- frantaemail
- Člen sdružení
- Příspěvky: 2299
- Registrován: ned 03. kvě 2009 14:19:26
- Bydliště: Šluknov
Re: Adrián Lahoda (o mě) a akce Sjednocení
Ahoj Adriane, konečně vím o koho jde, děkuji za představení se. Sice jsem věděl o fcb, ale já osobně tam nelezu, takže nemám info od zdroje. Myšlenky jsou dobré, ale s realizací je lepší se radit s více hlavami (víc hlav, víc ví), to ale asi znáš. S myšlenkou "vesta" je dobrý začátek, mám však výhrady k zajištění vest na držácích, ale dělalo se to ve spěchu a bez zajištění, dodělávalo se to za běhu a to není dobré. Další kroky by měly vést ke "kulatému stolu" a dohodnout další kroky, nikoliv to řešit na fcb. Jedině tak lze eliminovat rizika napadení odpůrců těchto a dalších akcí.
-
- Člen sdružení
- Příspěvky: 19
- Registrován: ned 22. úno 2015 2:04:26
Re: Adrián Lahoda (o mě) a akce Sjednocení
Souhlasím... a rad se zapojím do jednání.
Kdo chce dokáže víc, jak ten kdo umí.
A hlavně, kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody!
A hlavně, kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody!
-
- Člen sdružení
- Příspěvky: 1610
- Registrován: ned 29. bře 2009 13:04:25
- Bydliště: in Westböhmen..pevná hráz socializnu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Adrián Lahoda (o mě) a akce Sjednocení
také děkuji za ofico představení
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí... http://www.funradio.fr/playfun# je lepší se pokusit aspoň o něco, než nedělat vůbec nic
- Beruška 1
- Člen sdružení
- Příspěvky: 26
- Registrován: čtv 19. úno 2015 20:35:42
Re: Adrián Lahoda (o mě) a akce Sjednocení
frantaemail: To je ono Jednání o tom co dál .
Konečně se to pohne .Velmi dobrý nápad
Adriane udělal jsi hodně dobrý krok,že jsi se tu oficiálně představil
Tohle se mi líbí dobrý začátek !
Konečně se to pohne .Velmi dobrý nápad
Adriane udělal jsi hodně dobrý krok,že jsi se tu oficiálně představil
Tohle se mi líbí dobrý začátek !
- Hugo z hor
- řidič profesionál
- Příspěvky: 1039
- Registrován: pát 19. čer 2009 22:13:32
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Adrián Lahoda (o mě) a akce Sjednocení
Tak že, ted jsem mel rozhovor s Adrianem, a chtěl by zrejme veskere aktivity, které zacal, prevest pod Sdruzeni!!!
Hugo z hor
Být "TRUCKER" není jen práce, je to poslání!
Být "TRUCKER" není jen práce, je to poslání!
- Hugo z hor
- řidič profesionál
- Příspěvky: 1039
- Registrován: pát 19. čer 2009 22:13:32
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Adrián Lahoda (o mě) a akce Sjednocení
Jsem schopen během dneska dat dohromady nejaky bodovy program sjednoceni, ale budu chtit, aby se k tomu vyjádril výbor Sdruzeni. Protože pokud by veskere aktivity měli spadnout pod Sdruzení, bude to chtít pečlivou pripravu vseho, co se ma dit. Tak jak jsme to delali doposud.
Hugo z hor
Být "TRUCKER" není jen práce, je to poslání!
Být "TRUCKER" není jen práce, je to poslání!
- petrw.
- Člen sdružení
- Příspěvky: 2001
- Registrován: stř 06. kvě 2009 19:36:47
Re: Adrián Lahoda (o mě) a akce Sjednocení
Samozřejmě Jirko, chce to přípravu a projednat všechny kroky. Nikdo se nebrání aktivitě, nápadům a píli.
Revizor Sdružení řidičů CZ
-
- Člen sdružení
- Příspěvky: 1920
- Registrován: pon 19. říj 2009 1:11:25
Re: Adrián Lahoda (o mě) a akce Sjednocení
Od Adriána Lahody bych očekával, kdyby ke všem fotkám s vestou, přestal dávat lajky a naopak všem, co ji mají připevněnou v rozporu se zákonem (vlají a zakrývají výhled), napsal, že vestu má upevnit jinak a všem co drží mobilní telefon v ruce, tak zdůraznit, "nepořizujte fotografie své vesty během řízení".
Znalost je dostatečná, když ji použijeme. Ochota nestačí, musíme konat.
-
- Člen sdružení
- Příspěvky: 1920
- Registrován: pon 19. říj 2009 1:11:25
Re: Adrián Lahoda (o mě) a akce Sjednocení
.
Znalost je dostatečná, když ji použijeme. Ochota nestačí, musíme konat.