Odkazy:  :   Spolek   Portal    Sbirka   GDPR   Doprava-online   Autoplosina   Facebook

Řidiči chcete tu změnu?

O všem a o ničem
Odpovědět
Uživatelský avatar
bohousek1
Člen sdružení
Příspěvky: 5606
Registrován: ned 29. bře 2009 12:25:00
Kontaktovat uživatele:

Řidiči chcete tu změnu?

Příspěvek od bohousek1 »

Vážení profesionální řidiči,

myslíme si, že pokud budeme plakat, že máme málo peněz za naši práci, tak prostě neuspějeme, protože odpovědí nám bude, že mzdy jsou tržní a ať jdeme pracovat tam, kde nám zaplatí dle našich představ.
Jelikož nám nikdo jiný nepomůže, tak by se měli sami řidiči snažit tlačit na zákonodárce, a to ve smyslu nemožnosti si přivydělat, nemožnosti pracovat v oboru nad rámec nařízení EU č. 561/2006, nemožnosti mít na pracovní pozici řidič živnostenský list (tady se nejedná o klasickou autodopravu), atd.
Takže dobře, máme tyto trapné mzdy, ale zákonodárci by nám měli umožnit pracovat, pokud chceme a práci si seženeme, nebo zajistit adekvátní mzdu k povaze profese řidiče profesionála a my samozřejmě budeme dodržovat "561/2006".

Jak si máme přivydělat, když ani v době odpočinku nemůžeme podnikat nebo provozovat druhý pracovní poměr, či dokonce řídit nad rámec "561/2006", což mi bylo potvrzeno parlamentním institutem. Ovšem prakticky všechny ostatní pracovní profese mohou. Myslíme si, že každý řidič, který by chtěl něco změnit na výše uvedené skutečnosti, by si měl najít "svého" poslance, senátora a požadovat na něm legislativní změnu ve smyslu článku uvedeného na FB sdruzeniridicu.cz dne 3.1.2015 (Diskriminace pracovní profese), popřípadě odpovědi na otázky, které jsou zde v příloze.

Pokud chceme něco změnit, je nutné jít a bušit a bušit na dveře, které potřebujeme, aby se otevřely. Pojďme tedy bouchat na ony dveře, ať se přinejmenším pootevřou a rozpoutá se alespoň veřejná diskuze, nejlépe
v médiích celostátního rozsahu.

V příloze jsou otázky pro poslance a senátory, dokument stačí jen upravit, doplnit Vaše kontaktní údaje a odeslat na adresu nebo e-mail Vašeho zástupce ve sněmovně či senátu.

Seznam poslanců PSP:
http://www.psp.cz/sqw/hp.sqw?k=192

Seznam senátorů:
http://www.senat.cz/senatori/index.php? ... 10&par_2=2

Odkaz na článek Diskriminace pracovní profese:
http://portal.proridice.eu/index.php/th ... riminovani

Otázky pro poslance a senátory:
http://sdruzeni.proridice.eu/dokumenty/Otazky2015.doc
..:: Bohousek1 ::..
Uživatelský avatar
bohousek1
Člen sdružení
Příspěvky: 5606
Registrován: ned 29. bře 2009 12:25:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Řidiči chcete tu změnu?

Příspěvek od bohousek1 »

Zde jsou otázky pro poslance a senátory:


Paní poslankyně, pane poslanče, paní senátorko, pane senátore


1. Co uděláte proto, aby profese řidiče z povolání měla stejná práva jako ostatní pracovní profese, a to zejména ve smyslu:
když stát profesionálním řidičům neumožňuje mít na tuto profesi živnostenský list nabízí se otázka, jak toto řidičům kompenzovat. Stát by toto měl zohlednit jistou kompenzací.

Když řidiči musí dodržovat nařízení č. 561/2006 EU, zejména pak dobu odpočinku, a to jak tzv. devítky či jedenáctky (v hodinách), tak i povinné týdenní odpočinky a dle vyjádření z parlamentního institutu (únor 2015) v této době nemohou de facto (i když de iure ano) vykonávat vedlejší zaměstnání nebo vlastní jinou živnost jako OSVČ. Proč je kompenzována u jistých politických funkcí nebo pracovních pozic ve státní správě výše příjmu právě proto, že nelze v těchto pozicích podnikat, ale u profesionálních řidičů tomu tak není? Proč řidiči nemají stejná práva v právním státě?

2. Co uděláte proto, aby se získání řidičského průkazu skupiny CE, D a DE vrátilo k původnímu systému, kdy pro získání skupiny E byla nutná praxe v řízení vozidel o váze nad 7,5 tuny alespoň rok, tj. mít praxi alespoň jedno zimní období a taktéž, aby toto platilo i pro získání skupiny D, aby řidič, než půjde vozit lidi, měl alespoň rok praxi s těžkými vozy a ne, jak je tomu dnes, kdy stačí mít skupinu B a z ní získat skupinu D. „Je to postavené na hlavu.“
Právě řidiči autobusů by měli mít jednoznačně praxi s řízením těžších vozů. Vždyť prakticky u jakékoli profese, kde jde o zdraví a životy občanů se vyžaduje praxe a erudice (strojvůdci, piloti, lékaři, letečtí dispečeři...). Jde o životy a zdraví občanů!

Když mohou čeští poslanci v Evropském parlamentu iniciovat ukončení letního a zimního času, což je rozumné, ale ne život ohrožující, proč by nemohli v EP iniciovat původní systém k získání výše uvedených skupin v ŘP, který byl logický a smysluplný, kdy získání těchto skupin ve „špatných rukou“ může mít za následek životy a zdraví občanů! Jen v lednu 2015 se v ČR stalo 159 nehod autobusů a necelých 1500 nehod kamiónů.

Myslím, že by nebylo od věci podívat se na příjmy nejbližší profese, a to je strojvůdce, kdy ovšem strojvůdce nemusí řešit zimní období v souvislosti se stavem vozovky a následnými smyky, které můžou být životy a zdraví ohrožující, nemusí řešit přechody pro chodce, kdy i pětikilometrová rychlost autobusu může být naprosto fatální, protože starší cestující při prudkém zabrzdění mohou upadnou a zranit se nebo dokonce zemřít v důsledku pádu ve voze (někteří chodci doslova s radostí skáčou před vůz na přechod pro chodce). Pak je řidiči pouze lakonicky sděleno „měl jste předvídat“! Předvídá strojvůdce např. sebevraha, či srnu?
Zde je třeba si uvědomit mimo jiné tu obrovskou odpovědnost řidiče autobusů, či kamiónů.

Proč mají profesionální řidiči daleko nejdražší odpovědnostní pojistku (kategorie A) a přitom mají mzdy na úrovni uklízeček (jistě prominou), no proto, že pojišťovny vědí o nesmírném riziku tohoto povolání. A poslanci parlamentu ČR a europoslanci při jejich vzdělání toto nevědí?


3. Co uděláte proto, aby řidiči z povolání nákladních aut byli primárně placeni za práci, kterou mají stanovenou v pracovní smlouvě, tj. pracovní pozice řidič a ne za to, kolik převezou tun, či kolik ujedou kilometrů, jak je toto obecně známo i když je toto zakázáno nařízením č.561/2006 EU. Důkazy jsou k mání.

4. Co uděláte, aby se naplnily slova pana Babiše, že každý je odpovědný sám za sebe, že ať nečeká, že ho bude stát vodit za ručičku a starat se o něj, že ať se každý co nejlépe postará o sebe a připraví se na důchod. Otázka zní, jak se tedy má o sebe starat profesionální řidič, když ve svém oboru nemůže pracovat tak, aby si byl schopen na ten důchod našetřit, protože jak je známo, řidič nemůže pracovat nad rámec povolené doby stanovené nařízením č.561/2006 EU a mzdy jsou tak nízké, že z nich prostě nelze na důchod šetřit a v době odpočinku dle sdělení parlamentního institutu pracovat nesmí!

Znovu připomínám, tady se nejedná jen o to, že výše našich mezd je naprosto tristní, ale o to, že nemáme právo na živnost v oboru a není nám to ze strany státu vynahrazováno a také, že si nemůžeme oficiálně vydělat mimo naše zaměstnání, i když si tu práci sami seženeme, zajistíme, a to nejen v oblasti naší profese (viz uvedeno výše).

V normálním právním státě by to mělo fungovat tak, že by se mělo jasně říci: „My ti zakazujeme mít živnost na tvou profesi a také chceme, abys v době odpočinku odpočíval, protože tě chceme odpočinutého, vyspaného, bez stressu a v pohodě, neboť víme, že máš odpovědnost za životy a zdraví občanů, a proto ti zajišťujeme zákonem, vyhláškou či vládním nařízením adekvátní mzdu, což činí za základní měsíční hodiny celostátní oficiální průměr.“



Jméno a příjmení:
Adresa / e-mail :
Telefon :
..:: Bohousek1 ::..
Uživatelský avatar
bohousek1
Člen sdružení
Příspěvky: 5606
Registrován: ned 29. bře 2009 12:25:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Řidiči chcete tu změnu?

Příspěvek od bohousek1 »

Reakce řidiče na výše uvedený článek:

Kamarádi řidiči,

po zveřejnění tzv. otázek pro zákonodárce (FB 19.4.2015) lze konstatovat, že mnoho z vás nepochopilo, oč tady jde. Mnozí z vás to komentují, že přece nebudou dělat druhou práci, aby si přivydělali, že jsou rádi, že vůbec mohou být s rodinou. ANO, o to tady jde, že nechceme dělat druhou práci, kterou ani ze zákona dělat nemůžeme, ale že kdo si tedy chce vydělat alespoň na život střední třídy, která vlastně u nás neexistuje, tak prostě tu druhou práci dělat musí, protože mzda profesionálního řidiče jako taková je naprosto tristní. Uvědomujete si, že my jsme vlastně jediná pracovní profese, která je trestaná za práci přes čas? A to jak bodově, tak i citelně finančně!

Tady jde o to, abychom byli zaplaceni v základu tak, že by mělo být zohledněno, že si nemůžeme přivydělat v druhém zaměstnání nebo jako OSVČ.
Momentálně probíhá diskuze na FB ohledně rychlosti kamiónů, předjíždění, zákazu předjíždění kamiónů zákonodárci, atd. Všimněte si, prosím, některých vašich názorů, které jsou občas velmi scestné. Mimo jiné právě proto, že jste většinou placeni od ujetých km nebo přepravených tun, tak se snažíte ujet co nejvíce za co nejkratší dobu! A tady je ten háček. Apelujme na zákonodárce, ať se dodržuje zákon a řidiči ať jsou zcela průhledně a jednoznačně placeni od hodiny a tato sazba ať odpovídá tomu, že nemůžeme pracovat nad rámec 561/2006!

PROTOŽE:
Řidič nebude motivován jezdit tzv. nadoraz.
Řidič nebude ve stresu, že neujede tolik či tolik km, aby měl vůbec výplatu jakž-takž.
Řidič nebude ve stresu, že nepřepraví x tun, aby měl vůbec výplatu jakž-takž.
Řidič se v koloně nebo zácpě bude chovat klidně (maximálně se bude trochu stresovat ohledně povinné přestávky…).
Řidič se nebude snažit nesmyslně předjíždět, když jeden pojede 84 km/h a druhý 87 km/h.
Řidič v zimních měsících bude jezdit uváženě dle stavu a povahy vozovky a nebude riskovat,
protože když by neujel kilometry, tak by nebyla ani solidní výplata.
Řidič pojede tzv. defenzívně, což je způsob jízdy, po kterém volají všichni. Atd.

Já jsem odešel jezdit z autobusu zpět na kamión, a to pouze z jednoho jediného důvodu, opravdu jsem se nemohl uživit. Nikdy jsem neměl tak málo peněz za to, že jsem denně jednou nohou v kriminále, že denně přepravím stovky lidí. A někteří z těchto lidí si samozřejmě musí „léčit“ své mindráky na řidičích, stěžovat si na nesmysly, atd. (Jak já tady závidím strojvůdcům)!
Mám ale štěstí a jsem skutečně placen od hodiny a dokonce skoro i jakž-takž, takže když mě potkáte, tak skutečně jezdím defenzívně, nikam nespěchám, hlavní je dojet OK! A to mám pod zadkem skutečně 42 t denně v režimu ADR.

Nechci se znovu opakovat, ale myslím si, že je skutečně nutné rozpoutat veřejnou diskuzi na toto téma (možná by i něco docvaklo řidičům osobáků a dívali by se na nás jinak).
Proto prosím, kdo má možnost a má kontakty, tak se pokuste zveřejnit toto téma. Jak článek z 3.1.2015 na FB (Diskriminace pracovní profese), tak i „Otázky na zákonodárce“ (FB 19.4.2015) a tento apel. Klidně v jakémkoli médiu: noviny, nejlépe celostátní, TV - kterákoli a rozhlas také kterýkoli. Pokud budeme jen nadávat na parkovištích a věšet vestičky na zrcátka, tak se nic nezmění.
Také by možná nebylo od věci skutečně dodržovat předpisy, zejména jednu značku: B13 (zákaz vjezdu vozidel, jejíchž hmotnost přesahuje vyznačenou mez).
Je to značka, která je i na jedničkových cestách kolikrát s takovou označenou tonáží, že cesty jsou pro kamióny prakticky nepoužitelné a dodatková tabulka, kde je stanoveno že jediné vozidlo může mít xx tun, je stejně ve skutečností nesmysl, protože i jediné vozidlo mnohdy váží jednoznačně víc. Nač mi je dodatková tabulka pro hmotnost jediného vozidla, např. 27 tun, když vážím 42 tun.

Skutečně by se republika zastavila a možná by už konečně někdo vyslyšel naše argumenty! A navíc bychom nestávkovali, neblokovali, pouze bychom dodržovali předpisy a nikdo, nikdo by vás nemohl donutit porušit tuto značku. Žádný váš šéf, žádný dispečer! Nehledě na to, že je to značka zákazová s citelnou ztrátou bodů!

Chtělo by se asi zeptat pana policejního prezidenta, že když se poměrně často a striktně kontroluje dodržování doby řízení a přestávek, proč se také takto striktně nekontroluje právě výše uvedená značka B13? Vždyť stále slýcháváme, že až 50 % mostů je v ČR za hranici životnosti a jsou v kritickém stavu! Proč se má nakoupit sto vah za 450 miliónů pro kamióny (FB 22.4.2015), když každý cca třetí most na jedničkové silnici má tonážní omezení vjezdu. Nevím, nerozumím tomu… Je pravda, že mám jen střední vzdělání.

Také by mne zajímalo, proč různé státní instituce a nejen státní, ale i instituce, které mají co mluvit do dopravy jako takové, se ptají na názory ohledně řidičů a dopravy pouze ČESMADu. Vždyť ČESMAD je sdružení dopravců! Tato instituce bude vždy proti řidičům, ta bude hájit vždy jen zájmy dopravců, čili zaměstnavatelů. Proč se výše uvedené instituce nezeptají praktiků, proč nejsou zváni k různým jednáním zástupci řidičů, kteří mají praxi Vždyť člověk, který pouze sedí o stolu nemůže mít relevantní názor, pokud není také praktik.
A mimo jiné, je to právě ČESMAD, který se snaží řidiče doslova uštvat! Je to právě ČESMAD, který stresuje řidiče a nutí je „jezdit přes kolečko“. Proč? Protože to jsou zaměstnavatelé a čím více ujetých kilometrů a čím více přepravených tun, tím větší zisk.

Zákonodárci by se měli také zajímat, z čeho se skládá mzda řidiče kamiónů. Možná by byli překvapeni a „rozsvítilo“ by se jim v hlavě a došlo by jim, že je to jedna z věcí, která by mohla přispět k bezpečnosti a plynulosti provozu. Když naší zákonodárci chtějí jezdit na dálnicích 150 km/h a odkazují se na Německo, také by se mohli podívat na mzdy a skladbu mezd v Německu u profesionálních řidičů. A v souvislosti s množstvím kamiónů na českých silnicích by to určitě nebyla zanedbatelná věc, která by mohla přispět k bezpečnosti na silnicích.
Jestliže má řidič v Německu na hodinu 8,5 €, tak se ptám, jak jsou rozdílné životní náklady v Německu oproti Česku? Možná by se někdo divil.

Závěrem je třeba říci, že by měli diskutovat jak vzdělaní odborníci na dopravu, tak i lidé z praxe a ne jen jednostranně něco vymýšlet a nařizovat. Vždyť i profesionální řidiči mají zájem na snížení nehodovosti a zvýšení plynulosti dopravy v ČR.



Přeji šťastnou cestu kolečky dolů…
..:: Bohousek1 ::..
Odpovědět