Odkazy:  :   Spolek   Portal    Sbirka   GDPR   Doprava-online   Autoplosina   Facebook

Koncepce nákladní dopravy pro období 2017 – 2023

O všem a o ničem
Odpovědět
Uživatelský avatar
bohousek1
Člen sdružení
Příspěvky: 5606
Registrován: ned 29. bře 2009 12:25:00
Kontaktovat uživatele:

Koncepce nákladní dopravy pro období 2017 – 2023

Příspěvek od bohousek1 »

MD vydalo tuto koncepci, tak jsou dobré novinky alespoň na papíře:
Nákladní doprava je na straně 29.

Citace:
Kromě smluvní historie zasáhla odpočívky i ekonomická krize v roce 2008, kdy v následujících letech byla utlumena výstavba nových dálnic. Daleko horší ale bylo rozhodnuti vypustit odpočívky z přípravy dálničních tahů. Tento krok vedl k tomu, že začaly vznikat dálnice bez jakéhokoliv místa k zastavení, odpočinku či možnosti natankování. Výše uvedené tak mělo za následek, že odpočívky se v posledních letech až na výjimky nepřipravovaly. Je nutné zmínit i fakt, že od roku 1989 neexistovala centrální koncepce rozvoje odpočívek, jejich projektovaní
30
se tak co do rozvržení odpočívek na dálniční síti a dispozičního řešení neřídilo žádnými pravidly. Absence koncepce se velmi negativně projevila výrazným nedostatkem parkovacích míst pro kamiony, kterých v současnosti schází kolem 1500 a jejichž absence způsobuje dopravcům ekonomické ztráty, stresuje řidiče nákladních vozidel a obecně snižuje bezpečnost dopravy na dálnicích.
 Vybavení vybraných odpočívek rampami pro odstraňování sněhu
Zákon stanoví povinnost odstranit z vozidla led a sníh. Toto je ale pro řidiče velkých souprav při respektování bezpečnosti práce neproveditelný požadavek, provádějí-li zákonem stanovený odpočinek mimo svou základnu. Jedinou vhodnou pomůckou je speciální rampa na odstranění ledu. Stát musí zajistit takové rampy na vhodných místech a v dostatečném počtu. Například v Dánsku je obdobných zařízení přibližně dvacet.


ZDROJ:
http://www.mdcr.cz/Media/Media-a-tiskov ... 7-–-2023-r
..:: Bohousek1 ::..
Odpovědět