Odkazy:  :   Spolek   Portal    Sbirka   GDPR   Doprava-online   Autoplosina   Facebook

režim OUT

Dotazy a odpovědi ohledně digitálních tachografů
Pravidla fóra
Obdobně jako v sekci Dopravní policie Vás žádáme o slušnost a konkrétní dotazy. Veškeré dohady si nechte do sekce Drbárna
Odpovídat zde budou lidé z oboru.
Dotazy zde mohou pokládat pouze registrovaní uživatelé
Uživatelský avatar
frantaemail
Člen sdružení
Příspěvky: 2299
Registrován: ned 03. kvě 2009 14:19:26
Bydliště: Šluknov

Re: režim OUT

Příspěvek od frantaemail »

Ano , pokud jedeš nebo pracuješ v režimu OUT musíš tuto dobu započítat do celkové odpracované denní i týdenní doby.
roadtrain
řidič profesionál
Příspěvky: 923
Registrován: úte 14. črc 2009 18:27:28

Re: režim OUT

Příspěvek od roadtrain »

děkuji ;) ;)
Uživatelský avatar
karllos
Člen sdružení
Příspěvky: 173
Registrován: sob 11. pro 2010 14:01:15
Kontaktovat uživatele:

Re: režim OUT

Příspěvek od karllos »

Čauky ;)
Já osobně to chápu takhle :- mám odjeto 4h vjedu do fabriky a zapnu OUT, po fabrice jedu 10min + 15min skládám, 10min jedu + 15min skládám, jedu 10 min a vypnu OUT a vyjedu z fabriky kde můžu jet ještě 30min. Tachograf bude sice dobu jízdy v režimu OUT připočítávat ale ve skutečnosti si to musím odečíst, na kartě je jasně zaznamenáno začátek OUT a konec OUT odjetá doba mezi se nepočítá do odjeté doby ale jiná práce. Dál si musim dát pozor aby součet všech dob nešel přez 6h pak je nutno udělat pauzu. Výtisk nedělám. Dle mého je to tak správně co říká nějaký odborník ? :?:
jezdím tak že doma čekají čtyři dušičky :-)
Uživatelský avatar
frantaemail
Člen sdružení
Příspěvky: 2299
Registrován: ned 03. kvě 2009 14:19:26
Bydliště: Šluknov

Re: režim OUT

Příspěvek od frantaemail »

Nevím co na to říkají odborníci, já za sebe mohu říct toto:
V prvé řadě záleží na jednotlivých státech jak mají definovaný pojem "veřejné pozemní komunikace", pokud se shodují s českou legislativou (zákon č. 13/1997 Sb.), neměl by být problém.
Objekt po kterém se pohybuješ s aktivním režimem OUT nesmí být veřejnosti přístupný, aby mohla být splněna podmínka neveřejné pozemní komunikace.
V zahraničí by to však mohlo vyvolat jisté podezření a to pak by mělo být věcí kontrolního orgánu dokázat úmysl podvodu. Vzhledem k tomu, že v jednotné Evropě není jednotný výklad pro jednotlivá ustanovení v nařízeních, je pak těžké se v dané věci orientovat.
V zásadě ale Tebou popsaný postup je správný, alespoň v ČR.
Uživatelský avatar
Koňák
Člen sdružení
Příspěvky: 396
Registrován: úte 17. lis 2009 22:48:53
Bydliště: Petrovice u Karviné

Re: režim OUT

Příspěvek od Koňák »

Když pojedu mimo veřejnou pozemní komunikaci a budu mít zapnutý režim OUT, jak se potom zjistí, kdy jsem nakládala(kladívka) a kdy jsem třeba dělala přestávku na jídlo a oddech(postýlka), když tacho na tyto symboly v režimu OUT nepřepnu?
Tacho
Člen sdružení
Příspěvky: 1920
Registrován: pon 19. říj 2009 1:11:25

Re: režim OUT

Příspěvek od Tacho »

V tomto režimu si musíš tyto činnosti hlídat a mít vždy přepnuto na správný režim.
Naposledy upravil(a) Tacho dne čtv 30. led 2014 23:48:15, celkem upraveno 1 x.
Znalost je dostatečná, když ji použijeme. Ochota nestačí, musíme konat.
Děda
řidič profesionál
Příspěvky: 329
Registrován: ned 29. bře 2009 18:17:59

Re: režim OUT

Příspěvek od Děda »

No já jsem se už taky od těch nejchytřejších v hospodě u piva dověděl, že režim out je JEN A POUZE na popojíždění v koloně a na nic jiného se použít nesmí.... :?: :idea:
Každý řetěz je silný tak, jak je silný jeho nejslabší článek. Stejně za všechno můžou kamioňáci!!?
Tacho
Člen sdružení
Příspěvky: 1920
Registrován: pon 19. říj 2009 1:11:25

Re: režim OUT

Příspěvek od Tacho »

V koloně vozidel se režim OUT nezadává.
Znalost je dostatečná, když ji použijeme. Ochota nestačí, musíme konat.
Odpovědět