Odkazy:  :   Spolek   Portal    Sbirka   GDPR   Doprava-online   Autoplosina   Facebook

rozpracováno mýto, opravy , výstavba

Příspěvky, které nejsou k věci jsou přesouvány sem.
Zde neni možnost přispívat.
Pravidla fóra
ZDE NELZE ODPOVÍDAT.
Uživatelský avatar
mates
Admin
Příspěvky: 2802
Registrován: ned 29. bře 2009 12:21:45
Bydliště: Praha 602 239 042
Kontaktovat uživatele:

rozpracováno mýto, opravy , výstavba

Příspěvek od mates »

české mýto aneb nápad na nejdelší tunel na světě

Denně je slyšet spousta otázek od řidičů jak nákladních tak osobních vozidel. Většinou se vše točí okolo několika zásadních věcí. Cena pohonných hmot a stav českých silnic. Tu první přejdeme, protože tam položky určující konečnou cenu ovlivňuje několik faktorů, které nejsou konstantní.
To se však nedá říci o stavu silnic a poplatcích, které se vybírají za to aby si uživatelé na nich následně ničili podvozkové skupiny svých vozidel.

Vrátíme se o nějaký rok zpátky a připomeneme si dobu kdy se někdo rozhodl zrušit dálniční známky na nákladní vozy, vyhlásit výběrové řízení na mýtný systém. Neznalý člověk by se naivně domníval, že se někdo koukne po Evropě kde mají čím zkušenosti a co je nejvýhodnější pro stát. Jenže neznalý člověk je na velkém omylu. Výběrové řízení se odjakživa vypisuje tak, aby bylo předem domluvené, spřátelené firmě co nejlépe ušito na míru a ta neměla problém s výhrou a následnou realizací. Když je to moc okaté domluví se pár dalších, které udělají křoví té výherní a ta je třeba podělí dílčími úspěchy, popřípadě tuto službu odvede jinde, v jiném státě. A tak přesto, že před vítěznou firmou byly ještě levnější, resp. konsorcium firem Ascom-Fela a Damovo a dále italská Autostráde s cenami cca 15 a 17.5mld vyhrála tendr firma Kapsch (22mld) před dalším konsorciem, které vše nabízelo za částku cca 33,7mld korun českých.
Je třeba připomenout také veledůležitou skutečnost a to, že desítky, ano skutečně, desítky firem od tendru ustoupili v přípravném řízení, protože se jim podmínky jevili jako zcela nevýhodné pro stát a neustále na to příslušné státní úředníky upozorňovali. Vyslyšel je však někdo? Odpověď je na vás co to čtete. Nicméně jestliže měla pravdu většina tak logicky z výše uvedeného vychází najevo skutečnost, že tendr vyhrála firma, která je druhá nejdražší a zároveň nevýhodná způsobem výběru, či poměrem vybraných peněz mezi státem a výběrčí firmou.
Neznalý člověk se dále ptá, proč platí stát svoje úředníky alias celní správu za kontrolu výběru mýta? Přece když si logicky zadám tento projekt tak to dělám z důvodu minimálních nákladů a co největšího výdělku abych mohl dále investovat vybrané peníze do výstavby a oprav našich silnic a dálnic. No jenže takhle smýšlím já, neznalý český řidič, daně platící občan. Stát uvažuje tak, že se raději přivede na mizinu, za kontrolu výběru zaplatí z peněz daňových poplatníků a poměr výběru ? Lepší nepsat. Pamatuju si velmi dobře, že v době dálničních známek , které státu přinesli cca 1mld. korun za provoz kamionů se více stavělo i opravovalo. Dneska při skoro pětkrát větším ročním výběru se člověk při poslechu rádia dozví informaci, že připravovaná oprava D1 se pravděpodobně odloží,protože nejsou peníze navíc a ty stávající stačí tak,tak k udržení současného stavu, což je mylný fakt, protože je zcela evidentní, že stavební firmy pracují pouze na rozestavěných stavbách z minulosti, které jsou v současné době nejdůležitější z hlediska dopravy.
Neznalý člověk se dále ptá, proč si musí ničit svoje auto na zpoplatněné komunikaci jako je D1. Jak je možné, že si někdo dovolí za tohle vybírat peníze. Pakliže platím,chci odpovídající službu a tou je jízda po kvalitní nezničené vozovce. Na výše uvedené dálnici jsou v pohybu celé bloky betonu, které se hýbou při přejezdu kamionu i o centimetry, ale cena je zde jako na novém, nevyužitém úseku dálnice Ostrava – Bohumín. V osobním voze se leckde v pravém pruhu nedá jet pokud si člověk nechce zničit tlumiče a čepy, bohužel jízda v levém pruhu pakliže se nepředjíždí je risk končící někdy i pokutou.
Mimo mýtného jsme neustále svědky toho, že např. různá lobby si určují co dražšího se bude na úkor levnějšího a rychlejšího stavět, viz. třeba severní část pražského okruhu, kde se neustále někdo snaží protlačit drahou stavbu přes měst.část Suchdol s dvoupatrovým mostem namísto levnější a o pouhých 7km delší trasy dále od Prahy. To je jen jeden z mnoha případů. Bohužel je to příznačné pro spousty odvětví. Běžný občan ani netuší,motorista trochu více, že je zde spousta věcí špatně a proti selskému rozumu.
Je lepší se denně bavit posloucháním o přetěžování a ničení vozovek kamiony, nebo vybudovat takovou silniční síť, které pojme kapacitu tranzitní dopravy (R35) v levnějších a rychlejších variantách?
Proč tak málo lidí zajímá petice o přetěžování?
Proč má pípající krabičku premid hlídat řidič?
Proč má být řidič jehož mýtné je předplacené firmou postihován pokutou i v případě, že nedostatky způsobené nějakou nefunkčností uhradí?
Je tu spousta dalších proč a dalo by se skutečně popsat mnoho, ale jedno je asi nejen mě jasné a to, že bez razantní změny bude řidič dále jen platící ovcí odpovídající díky špatným zákonům za věci,které leckdy nemůže ovlivnit,ale je sociálním systémem nucen porušovat jenom proto, že chce třeba on a jeho rodina žít jako člověk.
Řidič, je třeba paradoxně nucen překládat vozidlo při výstavbách a opravách silnic, kdy je mu dost často jasně naznačeno, že pokud tak neučiní přijde o práci a rodina tím pádem o chleba. A tak řidič přeloží a díky kilometru dálnice on a jeho dalších třeba 50 kolegů zničí silnici v délce třeba 35km. To vše se děje na úkor státních peněz a tedy za daně poctivě pracujících občanů, kteří jsou neustále zatěžováni vyššími výdaji. Neznalý by se tak mohl domnívat, že nejlepší způsob jak dnes přežít je nepracovat, krást, podvádět apod.
Ještě zbývá emigrace. Tento způsob je pro mě ovšem nemožný,protože jsem jeden z těch co si založil rodinu, pracuje jako řidič a je neustále pod tlakem věcí v článku uvedených.
Změní něco volby? Uvidíme, dalším řešením už je pouze defenestrace.
člen výboru
Uživatelský avatar
bohousek1
Člen sdružení
Příspěvky: 5606
Registrován: ned 29. bře 2009 12:25:00
Kontaktovat uživatele:

Re: rozpracováno mýto, opravy , výstavba

Příspěvek od bohousek1 »

Jako povzdech je to dobré, ty otazky na konci bych dal do nového odstavce a doplnil bych to nejakym navodem - jako ze se blizi volby, a že by mel kazdy zvazit komu dá svuj hlas, nebo zacit psát stížnosti poslancum, protoze ti jsou hlavní vinou všech problémů.
Proste bychom meli mit i jednoduchy navod jak to zmenit. Jako sledovat všechny tendry a výberová řízení a připomínkovat je, jako sdruzeni můžeme.
Uvidíme co ostatní.
..:: Bohousek1 ::..
Uživatelský avatar
mates
Admin
Příspěvky: 2802
Registrován: ned 29. bře 2009 12:21:45
Bydliště: Praha 602 239 042
Kontaktovat uživatele:

Re: rozpracováno mýto, opravy , výstavba

Příspěvek od mates »

díky,tak něco takovho doděláme
člen výboru
roadtrain
řidič profesionál
Příspěvky: 923
Registrován: úte 14. črc 2009 18:27:28

Re: rozpracováno mýto, opravy , výstavba

Příspěvek od roadtrain »

proč má pípající krabičku hlídat řidič no asi proto že ji má v autě ne??
no a pokud sdružení chce řešit tyto politické kauzy tak to není moc štastné pokud Mates něco chceš změnit tak asi bys měl vstoupit do politické strany ne??
jinak si myslím že sdružení má být nepolitické pokud to bude jinak nechci s tím nic mít.
Uživatelský avatar
mates
Admin
Příspěvky: 2802
Registrován: ned 29. bře 2009 12:21:45
Bydliště: Praha 602 239 042
Kontaktovat uživatele:

Re: rozpracováno mýto, opravy , výstavba

Příspěvek od mates »

tohle neni o politice,ale špatně postavenym zákoně. nemá ho kdo připomínkovat a proto tu sdružení je. aby nevznikali tyhle paskvily
a nevim proč by měl řidič někomu, něco hlídat,když se má věnovat řízení vozidla. a sledování krabičky jestli pípne mezi to rozhodně nepatří. soustředění se na tento úkon odvádí pozornost stejně jako telefonování nebo díváni se na displej navigace

změna nesouvisí se vstupem do politiky a rozhodně se k tomu nechystám a ani zde se nikdo nechystá propagovat tu či onu stranu
člen výboru
roadtrain
řidič profesionál
Příspěvky: 923
Registrován: úte 14. črc 2009 18:27:28

Re: rozpracováno mýto, opravy , výstavba

Příspěvek od roadtrain »

mám dojem že tím se už hodně lidí zabívalo a nic.
tvorba zákonů nebo pomáhat při tvorbě zákonů jasně to dává smysl.
ale toto je boj s větrnýmy mlýny.a nic se nezmění i kdyby já nevím co.
no mýto je mýto a pokud se nepletu je tato krabička na skle povolena i stím co umí někdo to musel schválit a ty musíš platit mýto neplatíš porušuješ zákon takže pokud chete mít klid platte paušálem a né kreditem ;) i na SK to pípá a musíš to kontrolovat to pak můžeme řešit jestli za jízdy kouřit,jíst nebo nedej bože pít.
jinak adijos dobrou noc přeji
Uživatelský avatar
mates
Admin
Příspěvky: 2802
Registrován: ned 29. bře 2009 12:21:45
Bydliště: Praha 602 239 042
Kontaktovat uživatele:

Re: rozpracováno mýto, opravy , výstavba

Příspěvek od mates »

roade člověk občas musí do extrému aby si toho někdo všimnul a zkrz boj s mlýny tu jsme :D
add kouření už leckde zakázali .....
člen výboru
Uživatelský avatar
bohousek1
Člen sdružení
Příspěvky: 5606
Registrován: ned 29. bře 2009 12:25:00
Kontaktovat uživatele:

Re: rozpracováno mýto, opravy , výstavba

Příspěvek od bohousek1 »

roadtrain - jestli tu politiku jsi si dal do souvislosti s tím, že jsem napsal, že budou volby? Tak to jsem psal jen proto, ze soucasne zákony tvori stale jen dve skupiny stejnych lidi a jak zákony vypadaji ví všichni. Proto jsem psal o volbach, ze se to da zmenit. Sdruzeni nema zadne politicke ambice. I kdyz jak pises je to boj s vetrnými mlýny, je to boj, a nekdo na to musi upozornit. Ja sám jsem proti mýtnému bojoval, protože je to opravdu díra do státního rozpočtu a nebojím se řící tunel, protože stát nastavil tak nesmyslné požadavky, že na ně nyní doplácí jak firmy, tak řidiči a v celém důsledku u státní rozpočet.
..:: Bohousek1 ::..
Uživatelský avatar
frantaemail
Člen sdružení
Příspěvky: 2299
Registrován: ned 03. kvě 2009 14:19:26
Bydliště: Šluknov

Re: rozpracováno mýto, opravy , výstavba

Příspěvek od frantaemail »

mates :Skvělá práce,doplnil bych ještě návrhy jak bychom si to my jako sdružení představovali,jak již nastínil bohoušek1.
roadtrain : Nemyslím si že by tady někdo se chtěl angažovat v politice. Jde o to jen podávat připomínky k jednotlivým věcem které se nás jako řidičů týkají a kterým dá se říct rozumíme.Co se týká krabiček premid tak i když máš paušál a přestane Ti fungovat nebo nezaregistruje mýtnou bránu pod kterou jsi projel tak Ty jako řidič zaplatíš pokutu pokud si toho nevšimneš dřív jak celní správa.Jinak kontrolovat to musíš všude kde to mají snad kromě Norska.
Uživatelský avatar
mates
Admin
Příspěvky: 2802
Registrován: ned 29. bře 2009 12:21:45
Bydliště: Praha 602 239 042
Kontaktovat uživatele:

Re: rozpracováno mýto, opravy , výstavba

Příspěvek od mates »

franto doplnit můžete,proto sem to sem dal jako rozpracovaný.
třeba sem ted zjistil,že mě tachbí dálniční poplatky versusu osobní vozy ve vztahu k dalšímu tunelu s vinětama, který je odhadován už ted na částku 8-12mld. kč.
dálniční známky jsou totiž dle všech ukazatelů lepší a průhledně zde jdou peníze státu. když už teda jsou dražší jak v rakouskou(10dní) :?

v neděli to zkusím doladit,dřívg asi nebudu mít čas a hlavně dorazej další přispívající
člen výboru
Odpovědět