Odkazy:  :   Spolek   Portal    Sbirka   GDPR   Doprava-online   Autoplosina   Facebook

Informace z medií - stručný výcuc

O všem a o ničem
Odpovědět
Uživatelský avatar
bohousek1
Člen sdružení
Příspěvky: 5606
Registrován: ned 29. bře 2009 12:25:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Informace z medií - stručný výcuc

Příspěvek od bohousek1 »

Autodopravci vyhlásili stávkovou pohotovost kvůli slevám na mýto
ZDROJ: www.financninoviny.cz
Autor: ČTK

Praha - Silniční dopravci vyhlásili stávkovou pohotovost. Důvodem je dnešní stažení poslaneckého návrhu na zavedení slev, které by kompenzovaly chystané čtvrtinové zdražení mýta, z programu jednání sněmovny. ČTK to řekl generální tajemník sdružení Česmad Bohemia Martin Špryňar.

Podle Česmadu jde o porušení dohody mezi autodopravci a tehdejším ministrem dopravy Vítem Bártou, kterou vzala na vědomí i vláda. Česmad proto svolal na 13. prosince krizový štáb, který by měl rozhodnout o dalších krocích. Zároveň vyzval premiéra Petra Nečase k urychlenému jednání o odkladu zvýšení sazeb.

"Pokud je pan premiér čestný chlap, který dodržuje své slovo, je jediným možným řešením posunutí zvýšení mýtných sazeb na polovinu roku 2012," uvedl Špryňar.

O stažení poslaneckého návrhu, který měl zajistit zavedení slev souběžně se zvýšením sazeb mýtného, se podle Špryňara postarali poslanci ODS. "Česmad nemíní nadále tolerovat porušování psaných dohod, neboť k vyřazení tohoto bodu nebyl jediný důvod a do této časové pasti se dostalo ministerstvo dopravy a současný ministr Pavel Dobeš vlastní nečinností," dodal.

Slevy na mýtném mohly podle poslaneckého návrhu u jednotlivých vozidel dosahovat maximálně 13 procent z celkové výše mýtných poplatků pro kamiony, které často využívají tuzemské dálnice. Čím více by dopravce po tuzemských dálnicích najezdil, tím vyšší slevu na mýtném by dostal.

Od zvýšení mýtných poplatků, které na začátku listopadu schválila vláda, ministerstvo dopravy očekává navýšení výběrů mýtného v příštím roce o 1,3 miliardy korun na celkem 9,5 miliardy korun. V letošním roce očekává výnos z mýtného zhruba kolem osmi miliard korun.
Uživatelský avatar
bohousek1
Člen sdružení
Příspěvky: 5606
Registrován: ned 29. bře 2009 12:25:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Informace z medií - stručný výcuc

Příspěvek od bohousek1 »

Odpočívadel na dálnicích ubývá a další čeká uzavření
ZDROJ: Lidové noviny
Autor: Miloš Šenkýř

BRNO Nesplňují normy, zůstanou mimo provoz. A tak část dálničních odpočívadel zůstane zřejmě už natrvalo oddělená svodidly. Mimo provoz jsou však už i odpočívadla nově vybudovaná.
Je to příklad odstavné plochy na dálnici D1 poblíž Křenovic u Kojetína mezi Vyškovem a Kroměříží. "Nájemce ještě nezahájil výstavbu obslužných zařízení," uvedla pro LN mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová.

Přitom právě tento úsek je podle ní na nabídku možnosti odstavení auta nejchudší: mezi Rohlenkou u Brna a dočasným koncem dálnice u Říkovic jižně od Přerova není jediné odpočívadlo, pokud chce řidič na zhruba šedesátikilometrovém úseku zastavit, musí po některé z křižovatek sjet z dálnice.
Na nových dálnicích je totiž odpočívadel stále méně, protože je potřeba například složitě je napojit na komunikaci. Právě nevhodné sjezdy jsou zároveň důvodem, proč silničáři část starých odpočívadel uzavřeli. Oprava čeká jen některá. "Poslední dobou spravili například Rohlenku ve směru k Brnu. Teď se tam konečně dá rozumně sjet na dálnici," míní řidič Pavel Povolný.

Méně odpočívadel s větší kapacitou
A silničáři rovnou upozorňují: Současný počet, kdy je na dálnicích v provozu 90 odpočívadel a dalších 33 je uzavřeno, se může změnit ve prospěch druhého čísla. "Koncepčně je v plánu méně odpočívadel, která však budou mít větší kapacitu parkovacích míst," dodala Ledvinová. Ta současná zhodnotí ve vztahu k nájemním smlouvám na benzinky či motoresty – a u některých zváží uzavření.
Budou tak následovat například odpočívadlo u Popůvek na Brněnsku, kde nebylo ani základní sociální zázemí. Jiná mohou sloužit například pro policejní kontroly.
Týkat se to může dálnice D1 mezi Brnem a Prahou, kde je odpočívadel mnoho a některá mohou komplikovat chystané opravy a rozšiřování vozovky. Ostatně, například na 78 kilometrech dálnice D8 jsou na každé straně jen tři odpočívadla.
Uživatelský avatar
bohousek1
Člen sdružení
Příspěvky: 5606
Registrován: ned 29. bře 2009 12:25:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Informace z medií - stručný výcuc

Příspěvek od bohousek1 »

EUROLICENCE JIŽ I PRO VOZIDLA NAD 3,5 TUNY
ZDROJ: Dopravní noviny
Autor: (lan)

LEGISLATIVA

Tři nařízení Evropského parlamentu a Rady Evropské unie s přímým dopadem na obor silniční dopravy vstoupila v platnost 4. prosince. Jednou z novinek je, že nově se eurolicence a její opisy vydávají také pro vozidla s hmotností nad 3,5 tuny. Minulý týden to oznámil odbor informací Sdružení ČESMAD Bohemia.

Uvedené dokumenty souhrnně nazývané jako Silniční balíček zahrnují nařízení č. 1071/2009, kterým se zavádějí společná pravidla týkající se závazných podmínek pro výkon povolání podnikatele v silniční dopravě a ruší směrnice Rady 96/26/ES, dále nařízení č. 1072/2009, o společných pravidlech pro přístup na trh mezinárodní silniční dopravy, a nařízení č. 1073/2009, o společných pravidlech pro přístup na mezinárodní trh autokarové a autobusové dopravy a o změně nařízení (ES) č. 561/2006.
Vzhledem k tomu, že legislativní proces schvalování českých předpisů je ve značném skluzu, musí odborná veřejnost počítat s tím, že až do okamžiku účinnosti novel českých právních předpisů platí ustanovení přímo použitelných předpisů Evropské unie obsažených v Silničním balíčku, upozornilo sdružení.

Doposud vydané licence platí
Protože povinnost vlastnit eurolicenci se vztahuje od 4. prosince nově také na vozidla s největší přípustnou (celkovou) hmotností vyšší než 3,5 tuny, je třeba, aby si dopravci co nejdříve podali žádost na odboru dopravy a silničního hospodářství krajských úřadů.
Další novinkou je, že od 4. prosince (podle nařízení č. 1072/2009 a nařízení č. 1073/2009) se nově vydávají eurolicence a jejich opisy na dobu deseti let. Eurolicence a jejich opisy vydané před platností uvedených nařízení zůstávají platné až do konce platnosti uvedeného na eurolicenci.
Nově také může odpovědný zástupce pro dopravu (podle nařízení č. 1072/2009) vykonávat činnost až pro čtyři různé podnikatelské subjekty s vozovým parkem čítajícím maximálně padesát vozidel.

Finanční způsobilost
Od 4. prosince musí dopravci také počítat s novými částkami, finančními prostředky a rezervami, aby dostáli svým závazkům. Finanční způsobilost na první vozidlo činí devět tisíc € a na každé další pak pět tisíc €. Po přepočítání částek na letošní rok se prokazuje na jedno vozidlo 221 400 Kč a na každé další 123 000 Kč; po přepočítání na rok 2012 se prokazuje na jedno vozidlo 222 786 Kč a na každé další 123 700 Kč. Termín prokázání finanční způsobilosti – do 31. července kalendářního roku – se nemění.
Uživatelský avatar
bohousek1
Člen sdružení
Příspěvky: 5606
Registrován: ned 29. bře 2009 12:25:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Informace z medií - stručný výcuc

Příspěvek od bohousek1 »

Policie na Vysočině zpřísní kontroly kamionů, chce i další kontrolní stanoviště
ZDROJ: regiony24.cz

Dopravní policisté na Vysočině chtějí i letos pokračovat v přísných kontrolách kamionů, které projíždí krajem, loni sestavený „Tým kamion“ tak bude ve své práci pokračovat i letos. Policisté by navíc chtěli zřídit další kontrolní stanoviště.

Policisté se na kamiony zaměřili hlavně proto, že Vysočina je díky dálnici D1 tranzitním krajem kamionové dopravy. Řidiči tu navíc často porušovali předpisy nebo jezdili s přetíženými vozy.

Od roku 2011 proto krajské policejní ředitelství sestavilo speciální Tým kamion s 25 policisty. „Sedm skupin našeho týmu za rok zkontrolovalo 7610 kamionů,“ spočítal koordinátor týmu Petr Halán.

Kontroly se prý osvědčily, řidiči si teď dávají větší pozor. Možná i proto, že policisté na pokutách vybrali přes pět milionů korun. „Byly vybrány 302 kauce a uděleny pokuty v souhrnné výši 5 114 tisíc korun,“ dodal Halán. Policisté proto chtějí tým zachovat i v roce 2012. „Naší prioritou teď je nakoupit další mobilní váhy, protože přetížené kamiony jsou aktuálně jedním z největších problémů,“ řekl koordinátor týmů.

Zároveň chtějí policisté v kraji zřídit sedm až deset nových odstavných míst, na kterých by kamiony mohli kontrolovat. „Lokality vytipujeme tak, abychom novými stanovištěm pokryli celý kraj a zajistili kontrolu, zda nám řidiči například záměrně neobjíždějí dálnici nebo že v zimě používají zimní pneumatiky,“ dodal Halán.
otes
řidič profesionál
Příspěvky: 486
Registrován: ned 15. lis 2009 6:50:20

Re: Informace z medií - stručný výcuc

Příspěvek od otes »

není tohle diskriminace, když se mluví jenom o středočeském kraji ????... 8-) :twisted: :roll:
když mám v bříšku jako v pokojíčku, nic mě nerozhodí :-)
773691118
Uživatelský avatar
mates
Admin
Příspěvky: 2802
Registrován: ned 29. bře 2009 12:21:45
Bydliště: Praha 602 239 042
Kontaktovat uživatele:

Re: Informace z medií - stručný výcuc

Příspěvek od mates »

kde se mluví ? vidim kraj Vysočina...
člen výboru
Uživatelský avatar
bohousek1
Člen sdružení
Příspěvky: 5606
Registrován: ned 29. bře 2009 12:25:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Informace z medií - stručný výcuc

Příspěvek od bohousek1 »

Zdražování mýta přineslo změnu vozového parku kamionů
ZDROJ: www.dnoviny.cz

V lednu český mýtný systém předepsal kamionům 690 milionů korun. "V porovnání s loňským začátkem roku jde o desetiprocentní nárůst,“ říká René Poruba, pověřený ředitel ŘSD, které je provozovatelem elektronického mýtného systému v České republice. Zvýšení mýtných tarifů k 1. lednu činilo po přepočítání na jednotlivé kategorie vozidel v průměru 16 procent, u vozidel s emisní třídou V zůstaly ale kilometrové sazby stejné. Tím se stát snaží motivovat dopravce k obměně vozového parku za novější kamiony s nízkými exhalacemi škodlivin. „Ekologický efekt skutečně nastal, v lednu nám meziročně narostly jízdy vozidel s nejlepší emisní třídou V o 43 procent,“ vysvětluje Poruba.

V prvním měsíci letošního roku jezdil po českých dálnicích a rychlostních silnicích přibližně stejný počet vozidel jako loni v lednu. Podle Poruby zatím vývoj mýta nenaznačuje nějaké negativní trendy v českém nebo evropském hospodářství, jehož je počet kamionů citlivým indikátorem. Co se ale meziročně pozitivně proměnilo, je složení kamionů z hlediska emisí, tedy jejich zátěže pro životní prostředí. V porovnání jednotlivých kategorií vycházíme ze statistik takzvaných mýtných transakcí, což je počet jednotlivých zpoplatnění pod mýtnicemi v celé republice. Zatímco kamiony s nejlepší emisní třídou V. jezdily takřka o polovinu více, u ostatních – méně ekologických – nastal pokles. Kamiony s emisní třídou IV jezdily o 6 procent méně, s emisní třídou III o 16 procent méně. U neekologické emisní kategorie II. došlo k poklesu o čtvrtinu, u kategorií I a 0 pak dokonce o třicet procent.

V pracovní dny výběry mýta šplhají do intervalu 30 až 32 milionů korun. Měsíční pak budou atakovat hranici třičtvrtě miliardy korun, vyjma prvních dvou měsíců ledna a února, na které mají vliv jednak doběh svátků z přelomu roku a pak také dopravní komplikace související s mrazem a sněhovou pokrývkou. Mýtná povinnost se již více než dva roky vztahuje na všechna nákladní vozidla, jejichž hmotnost přesahuje 3,5 tuny. Kategorie menší vozidel do 12 tun se přitom na vybraném mýtném podílí 11 procenty, na těžší kamiony „zůstává“ 88 procent, nově vytvořená kategorie autobusů se na výběrech podílí jedním procentem. V mýtném systému je aktuálně zaregistrováno přes 591 tisíc vozidel.
Tacho
Člen sdružení
Příspěvky: 1920
Registrován: pon 19. říj 2009 1:11:25

Re: Informace z medií - stručný výcuc

Příspěvek od Tacho »

Otes ty jsi nějak mimo ne :mrgreen: Středočeský tým kamion ještě není dotvořen ale už se na tom pracuje. ;)
Znalost je dostatečná, když ji použijeme. Ochota nestačí, musíme konat.
roadtrain
řidič profesionál
Příspěvky: 923
Registrován: úte 14. črc 2009 18:27:28

Re: Informace z medií - stručný výcuc

Příspěvek od roadtrain »

a kdepak jedou ti smradoši,když nejsou na dálnici :?: :?: :mrgreen:
Uživatelský avatar
bohousek1
Člen sdružení
Příspěvky: 5606
Registrován: ned 29. bře 2009 12:25:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Informace z medií - stručný výcuc

Příspěvek od bohousek1 »

Novela zákona o pozemních komunikacích
ZDROJ: časopis Logistika

Poslanecká sněmovna schválila novelu zákona o pozemních komunikacích, která přináší řadu důležitých změn. Právní úprava zakazuje reklamní zařízení v ochranném pásmu dálnic, rychlostních silnic a silnic I. až IV. tříd. Výjimku budou mít provozovny, které mají přímou souvislost se silničním provozem, například čerpací stanice, servisy nebo motoresty. Jejich reklamní panely mohou být umístěny do 50 m od nemovitosti na území obce, či do 200 m mimo obec. Stávající reklamní poutače, jejichž provozovatelé mají platné smlouvy, budou muset být odstraněny nejpozději do 5 let od data nabytí účinnosti tohoto zákona, a to i v případě, že jsou smlouvy uzavřeny na dobu neurčitou. "Předložením návrhu novely jsme se rozhodli zásadně omezit výskyt nebezpečných reklamních poutačů, a to vzhledem k prostému faktu: situace s reklamními zařízeními je dlouhodobě neúnosná," říká ministr dopravy Pavel Dobeš.


Poslanci odmítli část pozměňovacího návrhu sněmovního hospodářského výboru, který umožňoval například reklamu na navigačních a informačních tabulích. Sněmovna tak v tomto bodě dala přednost původní přísnější vládní úpravě.

Novela také ošetřuje možnost zavedení až 13% slev na mýtné pro vozidla, která často využívají zpoplatněné silnice. "Tyto slevy navazují na provedené zvýšení sazeb mýtného. Jde o způsob kompenzací zejména pro domácí dopravce," doplňuje ministr Dobeš. Novela v tomto bodě odpovídá dohodě, kterou uzavřelo ministerstvo dopravy se sdružením automobilových dopravců Česmad Bohemia. Slevy jsou formou kompenzace tuzemským dopravcům za zvyšování cen mýtného v loňském a letošním roce.

Dále ministerstvo v rámci novely zákona připravilo zpřehlednění mýtného systému a usnadnění jeho využívání v rámci dalších evropských systémů. Cílem tohoto návrhu je mimo jiné zapracovat do českého právního řádu úpravu obsaženou v Rozhodnutí Komise č. 2009/750/ES o definici evropské služby elektronického mýtného a jejích technických prvků. V praxi to znamená, že řidičům mezinárodní kamionové dopravy bude stačit pouze jedna OBU palubní jednotka a jedna smlouva s centrálním provozovatelem mýtného systému, který bude jednotný pro všechny členské státy EU. Dosud museli mít řidiči nákladních vozů zvláštní palubní jednotku pro každý členský stát. Na vznik celoevropského systému se Česko musí připravit do října.

Poslanci také upravili normy pro tzv. nízkorychlostní vážení kamionů. Na silnicích I. třídy s výjimkou rychlostních komunikací by ho zajišťoval kraj ve spolupráci s policií nebo celníky, případně by tuto činnost svěřil pověřené osobě. Na ostatních komunikacích by nízkorychlostní vážení zajišťoval jejich vlastník nebo jím pověřená osoba. Pokud kamion překročí povolenou hmotnost, zaplatí jeho provozovatel náklady na vážení v hodnotě 6 tis. Kč a k tomu ještě pokutu.
Odpovědět