Odkazy:  :   Spolek   Portal    Sbirka   GDPR   Doprava-online   Autoplosina   Facebook

Upevnění nákladu

Otázky pouze na oblast nákladní a osobní dopravy - přeprava zboží a osob, kabotáž
Pravidla fóra
Žádáme o naprostou slušnost a věcnost v této sekci, jde nám všem o to, aby tato spolupráce vydržela. Veškeré příspěvky, které nebudou k věci, budou přesunuty do jiné sekce nebo smazány.
Na jiný okruh dotazů zatím nemáme zajištěného garanta, proto se prosím držte jen témat zde uvedených.
Odpovědět
Uživatelský avatar
mates
Admin
Příspěvky: 2802
Registrován: ned 29. bře 2009 12:21:45
Bydliště: Praha 602 239 042
Kontaktovat uživatele:

Upevnění nákladu

Příspěvek od mates »

mám dotaz. na firmě jsme museli vytvořit návod na nakládku a upevnění stojů na podvalník,dle nějakého předpisu nebo euro normy, nebo čert ví čeho. zajímalo by mě jak budete postupovat při kontrole když manuál je u nás na firmě
člen výboru
posa
řidič profesionál
Příspěvky: 123
Registrován: sob 10. dub 2010 14:45:45

Re: Upevnění nákladu

Příspěvek od posa »

Měl bych dotaz co dělat: Jezdíme pro firmu přepřahy a firma má podmínku návěs bez prken, zajímavé že pouze vnitro a východ na západ prkna jsou. Také je ve většině případu nemožné dodatečně zakurtovat již naložený náklad/u nakládky nejsme/. Na nakládce zakurtovat lze, ale opět problém s odkurtováním za nepříznivého počasí-zboží nesmí zmoknout. Váha prázdných obalů se pohybuje okolo 4tun, i se zbožím okolo 6-8tun. Při takto lehkém nákladu BAG stačí prkna a zajištění posledních palet rozporkou. Co u nás?
Jak spedici tak naší firmu jsme upozornovaly na nový zákon předaly článek z vašich stránek a výsledek žádný.Odmítnout vyjet bohužel nic neřeší to by musely všichni a to se nestane. Co byste radil jak postupovat?
Pokud pár řidičů nezaplatí pokutu tak toto nikdo řešit nebude a odnese to jen řidič.Jsou za neupevnění nákladu i body?
Děkuji.
Uživatelský avatar
Hugo z hor
řidič profesionál
Příspěvky: 1039
Registrován: pát 19. čer 2009 22:13:32
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Upevnění nákladu

Příspěvek od Hugo z hor »

Několik let dozadu jsme u mé předcházející firmy řešili podobný problém. Na návěsu bylo naloženo 128 palet zboží. Od podlahy po strop, od boku k boku, od předu dozadu. Kurtovat to nešlo. Po delších dohadech se to vyřešilo tak, že zákazník, (odesílatel) sepsal oficiální prohlášení v češtině, němčině a angličtině, že zboží kurtovat nelze, tímto prohlášením se vybavilo každé auto které tam jezdilo nakládat, a za mé éry u této firmy jsem nezažil, že by za tento náklad byl někdo pokutován.
Hugo z hor

Být "TRUCKER" není jen práce, je to poslání!

otes
řidič profesionál
Příspěvky: 486
Registrován: ned 15. lis 2009 6:50:20

Re: Upevnění nákladu

Příspěvek od otes »

odpovím citací y.č. 361/2000 Sb. -
-§ 52 - Přeprava nákladu
(1) Předměty umístěné ve vozidle musí být umístěny tak, aby neomezovaly a neohrožovaly řidiče nebo osoby přepravované ve vozidle a nebránily výhledu z místa řidiče.
(2) Při přepravě nákladu nesmí být překročena maximální přípustná hmotnost vozidla a maximální přípustná hmotnost na nápravu vozidla. Náklad musí být na vozidle umístěn a upevněn tak, aby byla zajištěna stabilita a ovladatelnost vozidla a aby neohrožoval bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, neznečišťoval nebo nepoškozoval pozemní komunikaci, nezpůsoboval nadměrný hluk, neznečišťoval ovzduší a nezakrýval stanovené osvětlení, odrazky a registrační značku, rozpoznávací značku státu a vyznačení nejvyšší povolené rychlosti; to platí i pro zařízení sloužící k upevnění a ochraně nákladu, jako jsou například plachta, řetězy nebo lana. Předměty, které lze snadno přehlédnout, jako jsou například jednotlivé tyče nebo roury, nesmějí po straně vyčnívat.
(3) Přečnívá-li náklad vozidlo vpředu nebo vzadu více než o 1 m nebo přečnívá-li náklad z boku u motorového vozidla nebo jízdní soupravy vnější okraj obrysových světel více než o 400 mm a u nemotorového vozidla jeho okraj více než o 400 mm, musí být přečnívající konec nákladu označen červeným praporkem o rozměrech nejméně 300 x 300 mm, za snížené viditelnosti vpředu neoslňujícím bílým světlem a bílou odrazkou a vzadu červeným světlem a červenou odrazkou. Odrazky nesmějí být trojúhelníkového tvaru a smějí být umístěny nejvýše 1,5 m nad rovinou vozovky.
(4) Při přepravě zemědělských produktů za nesnížené viditelnosti neplatí odstavec 2 o označení nákladu přečnívajícího vozidlo do strany; za snížené viditelnosti se užije světel, odrazek nebo odrazových desek. 2)
(5) Při přepravě živých zvířat nesmí být ohrožena bezpečnost řidiče, přepravovaných osob ani zvířat a ani bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.
(6) Při přepravě sypkých substrátů musí být náklad zajištěn tak, aby nedocházelo k jeho samovolnému odlétávání.
(7) Nakládání a skládání nákladu na pozemní komunikaci je dovoleno jen tehdy, nelze-li to provést mimo pozemní komunikaci. Náklad musí být složen a naložen co nejrychleji a tak, aby nebyla ohrožena bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.
(8) Další podmínky přepravy nákladu včetně podmínek přepravy nebezpečných věcí stanoví zvláštní právní předpis. 21)
Další úprava je v ČSN-EN 12640 , 12642 a v ČSN-EN 12195 - 1 až 4....... 8-)
když mám v bříšku jako v pokojíčku, nic mě nerozhodí :-)
773691118
Uživatelský avatar
frantaemail
Člen sdružení
Příspěvky: 2299
Registrován: ned 03. kvě 2009 14:19:26
Bydliště: Šluknov

Re: Upevnění nákladu

Příspěvek od frantaemail »

posa : Ve vašem případě by stačilo kdyby návěsy splňovaly minimální požadavky na normu EN 12642 - XL v podstatě se jedná o prvky označené modrými štítky s uvedenou normou EN 12642-XL ( sloupky, nepoškozená prkna nebo hliníkové lišty- ty nemusí mít značení, plachta s vodorovnými a svislými vyztužovacími pásy), pod zboží (palety) doporučuji protiskluzové podložky. Teď ještě záleží jak je zboží naloženo ( délka, šířka, výška). Pokud se vozí gitterboxy vyrovnané po střechu nad spodní okraj horní lišty, lze to považovat za částečné zabezpečení nákladu.
posa
řidič profesionál
Příspěvky: 123
Registrován: sob 10. dub 2010 14:45:45

Re: Upevnění nákladu

Příspěvek od posa »

frantaemail: diky, myslíš tím plachty co mají po dýlce zavařený lanka a na výšku hliníkové profily? Tak ty nemáme a v cz a na východ ani prkna. Dokud pár řidičů nezaplatí tak s tím firma nic dělat nebude. Odpověd jak to bude s kurtováním byla "zatím nás nechytly"
volant
závozník
Příspěvky: 11
Registrován: pon 12. črc 2010 22:12:21

Re: Upevnění nákladu

Příspěvek od volant »

Dobrý den přeji
Prosím vás neví nekdo kolik smí vážit odvozní souprava na dříví v rakousku, mám 3 nápravy na autě a 2 na přívěsu tady v čr je to 44t - 26t auto a 18t přívěs

někdo říká že v rakousku max.40 tun jiný zas že do 100 km od hranic 44 tun mohl by mi prosím někdo objasnit jak to vlastně je ? děkuji
roadtrain
řidič profesionál
Příspěvky: 923
Registrován: úte 14. črc 2009 18:27:28

Re: Upevnění nákladu

Příspěvek od roadtrain »

bych řekl že 40 tun na Rakousko
Odpovědět